Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Hovslätts IK (Innebandy)
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Hovslätts IK (Innebandy).
Hovslätts IK Innebandy
Följ oss för uppdateringar
Andreas Lindholm väljer att lägga klubban på hyllan efter totalt 17 säsonger. Hovslätts IK Innebandy tackar Andreas för allt han har gjort för och i föreningen.
Rutinerade backen Andreas Lindholm, 32 kom inför säsongen 2022/23 till Hovslätt Herr från Mullsjö AIS, men det hann inte bli mer än åtta matcher i den rödvita dressen innan beslutet att lägga klubban på hyllan togs. 17 säsonger, 443 matcher, 239 mål, 251 assists, 260 utvisningsminuter och en total poäng på 490 hann det dock bli innan Andreas Lindholm nu valde att lägga klubban på hyllan.
Vi i Hovslätts IK Innebandy tackar Andreas för allt han har gjort för och i föreningen och önskar honom all fortsatt lycka med sin fortsatta karriär. Vi fick en liten pratstund med Andreas och han säger följande om sitt beslut.
Du har valt att lägga klubban på hyllan. Hur gick tankarna innan du tog beslutet?
- Det var såklart inget roligt beslut att ta. Jag flaggade till Max Gustafsson direkt när jag kände att jag inte fick ihop livssituationen där hemma, Där fick jag stöd från tränarstaben och sportchef Emanuel Ambré i att ta det beslut som blir bäst för mig. Det blir lätt känslosamt när man tänker på att man kan gjort sin sista innebandymatch. Min plan har hela tiden varit att detta kan bli min sista säsong och jag vill göra det bästa av den. Tanken var att ta ett beslut inför nästa säsong om jag skulle lägga klubban på hyllan eller köra ett år till. Tyvärr kom beslutet tidigare än så med anledning till att jag behövs där hemma med min familj. (28 december blev jag pappa vilket är underbart)! Tyvärr har jag inte kunnat bidra på det sätt jag hade hoppats på inför säsongen.
Vad ska du göra nu?
- Nu ska jag faktiskt bara njuta av tiden som jag får spendera med min underbara familj där hemma!
Känner du att du kommer att sakna sporten?
- Jag kommer absolut sakna sporten som man nu har utövat de senaste 23 åren av ens liv. Man kommer sakna att både vara på planen, men det man kommer sakna mest är allt gött häng med grabbarna i omklädningsrummen. Men, jag ska försöka vara med och stötta laget vid sidan om samt att hjälpa föreningen och laget framåt med andra saker. Jag kommer såklart fortsätta att följa sporten, fast från sidan i stället.
Finns det någon möjlighet att vi åter få se dig på planen?
- Man ska aldrig säga aldrig, men just nu känns långt borta i alla fall.
Än en gång stort tack för allt Andreas Lindholm!
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera