• Bortamatch Craftstaden idag 13:00 - Streamlänk

    Kl 13:00 idag är det dags igen då vi åker till Oskarshamn för möte med Craftstaden IBK. Vi kommer livesända matchen utan kommentatorer! Länk till stream nedan Solidsport Länk till Innebandy.se Händelserapportering Material kommer komma på Instagram under dagen och vi har ambitionen att komma upp med en matchrapport här på hemsidan ikväll eller imorgon. Foto: Marcus Vilson, MV Image Herrar A-lag SSL 9 okt 2021 0kommentarer
  • Newbody - äntligen är det dags!

    Nu drar försäljningen av Newbody igång för Hovslätt Innebandy Vi har skapat ett konto hos www.newbody.se där ni som säljare (1 per kille) går in och registrerar er som säljare. Gå in via denna länk: https://www.newbody.se/reg/TDJOGIM Då får man mer information om hur det hela går till. Gör det redan nu så ni kommer igång. Era egna ordar lägger ni in och hanterar via webben. Alla ska sälja minst 3 st 150-kronorspaket där behållningen går till klubben, vinsten för all försäljning utöver detta går till spelarens individkonto. För er som säljer och vill ha kataloger kommer dessa att delas ut i samband med lagkvällen, fredag 8/10. Försäljningen kommer pågå under fyra veckor till den 7 november. Efter att försäljningen är slutförd skickas en gemensam beställning in och leverans sker 3-5 arbetsdagar efter denna beställning, vi återkommer med info om utdelning och betalningsrutin. Ni som väljer att köpa er fria meddelar detta och swishar 150 kr till Emil Hesse på 0705-262015 - om ni inte redan har gjort det. I skrivande stund har Leo, John och Nicho aviserat friköp. Lycka till! Vi vill också påminna om att betala in 1900+300 för träningsavgift+lagkassa senast 22/10. Ni swishar Emil enligt ovan. Vid frågor kontakta Emil Hesse 0705-26205 - emilhesse@yahoo.com P-0809 Innebandy 6 okt 2021 0kommentarer
  • Uppstart P14

    Ikväll den 6 oktober startar P14 upp sin innebandysäsong. Vi tränar kl 18.00-19.15 i Stadsgårdshallen. Alla pojkar födda 2014 är välkomna att delta. Välkomna! //Ledarna P-14 Innebandy 6 okt 2021 0kommentarer
  • Lagkväll fredag 8/10 + Rutin för kallelse till match

    LAGKVÄLLEN FREDAG 8/10 Nu på fredag kör vi ju en gemensam uppstart och lagkväll tillsammans. Upplägget kommer vara enligt nedan. 16.30-18.00, Träning 18.00-18.30, Dusch, ombyte och transport till Hovet 18.30-19.00, Äta pizza 19.00-19.30, Spelidé och taktik 19.30-20.00, Vår attityd och agerande Pizzaalternativen kommer vara Kebabpizza och Hawaii. Vi räknar med att 2 killar delar på 1 pizza. Kunglig hovleverantör är såklart Santorin :-) Skriv i kommentarerna nedan vad ni vill ha för pizza. Vi skulle vilja ha hjälp av 2 föräldrar som fixar pizzorna och dricka, samt dukar upp det på Hovet till kl 18.30. Skriv gärna att du vill hjälpa till i kommentaren nedan. RUTIN FÖR KALLELSE TILL MATCH Likt förra året är vår grundhållning att man behöver träna minst 2 träningar per vecka för att spela match, har man annan vinteridrott är det 1 träning per vecka som gäller. Detta är ju ett riktmärke över tid som vi förhåller oss till. Vi kommer presentera och kalla helgens lag efter tisdagens träning samma vecka. Antalet spelare som kallas till respektive match kan komma att variera. Vet ni redan om att ni är bortresta eller har förhinder vissa matcher, maila isåfall det till Mattias Andersson så snart ni kan på mattias.c.andersson@gmail.com. Då tar vi hänsyn till det när vi kallar. Vi följer också upp fördelningen av antalet matcher man är kallad till löpande och väger det mot träningsnärvaron, så att det ska bli så rättvist som möjligt. Är man sjuk, skadad eller har fått sent återbud så skriver man det i kommentaren till den aktuella kallelse-nyheten. P-0809 Innebandy 4 okt 2021 23kommentarer
  • Föräldramöte

    Hej!! Den 16/10 är det inplanerat ett föräldramöte. Vi ses kl 12 i omklädningsrummet. (Tjejerna kör vidare träningen till vi är färdiga, dvs att mötet inte kommer ta allt för lång tid 😊). Men vi uppskattar starkt om detta prioriteras att komma på. Mvh ledarna F-14 Innebandy 3 okt 2021 1kommentar
  • Vinst med 7-4 mot Hovshaga

    Lördagens match hemma mot Hovshaga blev inte speciellt spännande utan vi tar en välförtjänt seger efter en stabil insats. Återigen är det bra spel från samtliga formationer som sätter grunden till att vi kan skapa många målchanser och ha bra kontroll på matchbilden. Första perioden är kanske den jämnaste rent spelmässigt. I början av matchen har båda lagen chanser men det är vi som tar ledningen innan Hovshaga missar ett fint läge att kvittera då man får en straff. Straffen blev dock misslyckad och istället är det ett powerplay i slutet av perioden som leder fram till att det är 2-0 efter första perioden. I upptakten av andra perioden börjar Hovshaga med powerplay men man får inte riktigt till det utan det blir lite böljande spel första minuterna. Första 10 av andra perioden är annars signifikanta då Hovslätt inte har ett enda avslut på mål. I andra halvan av andra perioden skiftar dock matchbilden och vi tar över mer och mer och det känns som det släpper ordentligt efter 4-0 varefter det är spel mot ett mål och 6-0 innan paus är ett faktum. I inledningen av tredje fortsätter det rätt stabilt från vår sida även om vi inte kapitaliserar på den utvisning som hängde kvar över pausen. Istället dröjer det ytterligare några minuter innan 7-0 kommer och matchen känns definitivt avgjord. Tycker dock vi fortsätter att föra spelet bra men istället är det Hovshaga som kan komma tillbaka lite då man gör både 7-1 och 7-2 i mitten av perioden trots att matchbilden väger över för vår räkning. I slutet av matchen kommer också två ytterligare reduceringar men det är lite för sent för Hovshaga då det bara återstår ett par minuter. Ser man till hela matchen tycker jag första perioden är jämnast. I andra är det också rätt jämnt i början innan vi dominerar sista 10. I tredje tycker jag att vi har greppet över hela perioden även om ineffektiviteten är påtaglig och istället Hovshaga får lite retroaktiv utdelning. Periodsiffrorna 2-0, 4-0, 1-4, känns inte speciellt talande för matchen men så är innebandy ibland. Ska man summera det så var det väldigt skönt att vinna. Att besegra Hovshaga så pass kontrollerat känns såklart lovande för framtiden, då jag bortser lite från nuvarande tabell och ser HAIF som ett kvallag nästa vår. De har en av seriens bättre trupper och att komma tillbaka som de gör med sista 4 målen i matchen är starkt och visar på att de inte ger upp i första taget. Tycker som tidigare sagt att vi gör det bra idag även om effektiviteten kunde vara lite bättre. Men sammantaget en klart godkänd insats och jag tror publiken på plats var nöjd över att se en välspelad innebandymatch! Matchstatistik Foto: Marcus Vilson Herrar A-lag SSL 3 okt 2021 0kommentarer
  • Visa fler nyheter