Summering Swedbank Kick-Off Challenge + Seriepremiären 3/10
Efter ett lång tids uppehåll från matchspel så har vi idag avklarat desto fler matcher på Swedbank Kick-Off Challenge i Växjö! Vi kan summera fantastiska prestationer från båda lagen och samtliga spelare, vi är så stolta över det hårda jobbet, den positiva energin och det taktiska genomförandet. Vi ändrade och anpassade spelsätt och roller under dagen vilket killarna tog till sig på ett imponerande sätt. Flera lag och funktionärer vi mötte uppmuntrade oss dessutom för vår attityd och sjyssta bemötande! Det hela kröntes dessutom med en rafflande och spännande cupseger för ena laget, den första för P08, men garanterat inte den sista - STORT GRATTIS! Resultaten ser ni nedan: Grupp A (Hovslätt Vit) HIK Vit vs JIK, 3-0 Stanstad vs HIK vit, 0-6 Ingelstad vs HIK vit, 1-7 HIK vit vs Fagerhult, 3-3 HIK vit vs Växjö Blå, 1-4 Grupp B (Hovslätt Röd) HIK Röd vs JIK, 3-1 Vislanda vs HIK Röd, 1-14 Växjö Vit vs HIK Röd, 7-3 HIK Röd vs Tranås, 4-0 Semifinal Fagerhult vs HIK Röd, 1-2 (efter straffar) Final HIK Röd vs Växjö Vit, 7-6 (efter straffar) Med denna uppladdningen tar vi oss an vår seriepremiär - imon söndag 3 oktober! Hovslätt vs Lagan (från Ljungby) - Söndag 3 oktober kl 17.30, Stadsgården - Samling kl 16.45 - Ta med röd matchtröja och röd uppvärmningströja (Blodomloppet) - Seket är Aron Hesse och Pontus Vristel. Första matchen med händelserapportering live via IBIS (hör av oss under dagen imon hur vi gör det på bästa sätt). Ledare; Viktor, Oliver & Gustav Anmälda spelare (av de som var tillgängliga); Aron Erik John Leo Melker Melvin Nicho Noah B Noah G Olle Pontus Tobias
P-0809 Innebandy
2 okt 2021
5kommentarer
Hemmamatch mot Hovshaga väntar - 17:00 A-hallen
I eftermiddag är det dags för en ny match då Hovshaga AIF gästar A-hallen. Matchstart 17:00! Förra veckans match mot Vimmerby blev en ganska ensidig historia då vi vann med 16-4, efter en bra insats från vår sida. Det blev aldrig speciellt spännande utan matchen var ganska tidigt avgjord och Vimmerby orkade inte riktigt hålla uppe sitt försvarsspel varför det näst intill var målchanser i varje byte. Hade inte Patrik Karlsson stått för så många bra räddningar kunde siffrorna varit större. Det som var glädjande är att vi gör det rätt bra över 60 minuter och inte slår av på takten. Det är inte alltid så inspirerande när matchbilden är som den var men vi gör det ändå stabilt på samtliga formationer. Jag tror dock att det kommer bli betydligt jämnare i returen när Vimmerby har ett mer fulltaligt lag på banan. Dagens motståndare Hovshaga kommer från två förluster i uppstarten av serien och det är lite förvånande då man etablerat sig som ett bra H1-lag som brukar vara med i toppen. Förlusterna har kommit mot Berg och Fjädern så är kanske inte superskrällar i sig, men man kan nog räkna med att Hovshaga lär vara taggade till dagens match. I truppen har man flera duktiga spelare och framförallt tycker jag man är tydliga i sin spelplan där de är snabba i omställningsspelet. Vi hann med att mötas förra året i den sista matchen, då slutade det 10-7 till oss efter en målrik match. I hemmalaget är det inte så mycket nytt att rapportera om. Hamrin som missade förra matchen är nu tillbaka igen men kommer prelinimärt börja på bänken. Likaså med Adam Bäck som varit sjuk under veckan. I övrigt är det samma som förra veckan då det bara är Tobias Rothzén-Annér som fortsatt är borta pga skada. Preliminär line-up MV: Axelsson (35) 1) Eriksson (75), Bärbäck (24) - Nordh (77), Ylenfors (40), Eriksson (21) 2) Jonsson (67), Johansson (59) - Knuthas (73), Högdahl (23), Knuthas (7) 3) Härnborg (13), Jakobsson (79) - Larsson (16), Dahlqvist (6), Hultberg (39) Extra: Andersson (1), Hamrin (71), Bäck (87) Precis som vanligt så kommer matchen att livesändas, nu även med kommentatorer. Se länk nedan: Stream Solidsport Länk till liverapportering (IBIS): Innebandy.se I övrigt så kan vi nu glatt hälsa er välkomna till A-hallen då publikrestriktionerna hävts. Vi vill dock att samtliga köper biljetter fortsättningsvis då det är ett system vi börjat använda och kommer köra med framåt. För vår del innebär det att vi har ett avtal med Tickster som är gällande. Ur redovsiningssynpunkt är det dessutom betydligt enklare att använda ett smidigt system som underlättar administrationen med bl.a momsredosvining mm. Så vi kommer hänvisa till att fortsatt köpa biljetter och vi tror att det dessutom är fördelaktigt att man vet att man kommer in när det kommer vara högt tryck på biljetterna längre fram, särskilt om man kommer som gästande supporter. Länk till biljetter: Biljetter Tickster Blir det en ny seger i eftermiddag? Foto: Marcus Vilson
Herrar A-lag SSL
2 okt 2021
0kommentarer
Nu startar säsongen på riktigt
Hej Nästa vecka startar säsongen på riktigt. En hel del har varit med på försäsongsträningen, men då det för vissa har krockat med fotbollsträningar och andra aktiviteter har vi full förståelse för att inte alla har kunnat vara med. Nu vecka 40 startar våra ordinarie träningstider, och det är tisdagar 18:00 på Hovslättsskolan och torsdagar 18:00 på Ljungarumsskolan. Det är alltså inte längre träning på måndagar. Träningsavgiften för den här säsongen är 1100 kr, och den går till hallhyra, domare, licens och försäkring. Betala den genom att swisha Jonatan Vincent på 070-3790112. Meddelandet ska vara "F12-13 *förnamn* *efternamn *". Vi har sett att tejerna har vuxit rejält. Se gärna över om de behöver en längre klubba sen förra säsongen. Vi kommer under nästa vecka att göra en indelning av vilka som ska spela i vilket av våra tre lag, så alla kan planera sin kalendrar inför hösten.
F-12 Innebandy
2 okt 2021
2kommentarer
Nu drar det igång...
...på allvar, och från och med nästa vecka tränar vi två gånger i veckan. Våra träningstider kommer att vara som följer: Måndagar 16:30-18:00, Stadsgården Torsdagar 18:00-19:30, Stadsgården Svara gärna på våra kallelser till dessa träningar, så vet vi hur många som kommer och kan planera träningarna därefter. Kallelser till träningar kommer att gå ut på fredagar. Poolspelen är i år 13 till antalet, och nytt för i år att vi spelar 4 mot 4. Den större planen innebär att det blir 2 matcher vid varje poolspelstillfälle, så gott om matcher med andra ord! Poolspelen drar igång 23/10 och 24/10 för vår del. Med vänlig hälsning Ledarna
P-10/11 Innebandy
1 okt 2021
0kommentarer
Träningsavgift 21/22
Dags att betala in årets träningsavgift. I år ligger den på 1400 kr. Den är en förutsättning för att spelaren ska vara försäkrad samt få spelarlicens och kunna delta i poolspel. Ni betalar enklast in denna via överföring till lagkonto 9024.94.718.94 eller via Swish till nummer 0738057260 (mottagare Anders Blom) Var noga med att ange följande uppgifter: • Spelarens namn • Spelarens hela Personnummer (för spelarlicens och försäkring) • Lag (i detta fall HIK P11) Träningsavgiften gäller för hela säsongen fram till april. Med vänlig hälsning Ledarna
P-10/11 Innebandy
28 sep 2021
2kommentarer
Riktig säsongsstart, träningsavgift, m.m
Vi har nu kört försäsongssträning i ett par veckor, och det har varit väldigt roligt att få dra igång innebandyn. Vi vet att måndagsträningen har krockat med fotbollsträning för vissa tjejer, och det är ju så det blir i skarven mellan sommar och vinter. 10:orna har sin första match redan på söndag nästa helg. Det är väldigt tidigt, och blir egentligen det första som händer under ordinarie säsong. Vi vill att de som spelar den matchen ska ha gjort åtminstone två träningar innan, så man inte är helt ringrostig. Det kommer att innebära att vi behöver fylla på med några tjejer födda 2011 till matchen. Fundera redan nu om ni är intresserade. Vi kommer att skicka ut en vanlig kallelse till den matchen i början av nästa vecka när vi vet hur många 2010:or vi har till förfogande. Vårt första poolspel är sedan 10:e oktober. Det är vi som ordnar det på Stadsgården, Råslätt, och får då besök av JIK och Tranås. Det ska bli så roligt att spela matcher igen, efter att förra säsongen rann ut i sanden! För att få spela och träna måste alla spelare vara licensierade. Det innebär att vi behöver få in träningsavgift och att vi ska hinna registrera det till förbundet före första matchen. Årets träningsavgift är på 1600 kr, och går till hallhyror, licens, försäkring,domararvoden etc. Betala avgiften omgående via swish till Jonatan. 070-37 90 112. Meddelandet ska vara "F11 Förnamn Efternamn". Är det någon spelare som inte tänker fortsätta med innebandy denna säsong behöver vi veta det så att vi kan justera spelarlistor, kallelser och vilka som ska licensieras. Nästa vecka är det forfarande träning måndag och fredag, och sedan börjar våra riktiga träningstider vecka 40.
F-11 Innebandy
26 sep 2021
0kommentarer
Visa fler nyheter