• Hemmapremiär mot Vimmerby i eftermiddag - SLUTSÅLT

    I dag är det äntligen dags för hemmapremiär och Vimmerby IBK kommer på besök. Matchen går av stapeln kl 14.00 i A-hallen och biljetterna är slutsålda. Detta är sista matchen med publikrestriktioner (hoppas vi) innan det återigen släpps fritt för framtiden i kommande vecka. Välkomna till A-hallen! Förra helgen match slutade som bekant med seger för vår del medan Vimmerby fick en tuffare resa då man förlorade hemma mot Ledberg med 3-11. De spelade även gruppfinal mot Hovshaga i Smålandscupen på söndagen men förlorade även den matchen med 6-11. Utifrån vad man kan läsa verkar det som att Vimmerby har som mål att klara kontraktet denna säsongen då man var nykomlingar till fjolårets avbrutna säsong. Vi hann dock med att mötas för ett år sedan där Vimmerby drog det längre strået och vann i sudden på deras hemmplan. Det är framförallt en spelare som sticker ut hos gästerna (9 Green) och han har varit en viktig spelare under många år. Till dagens match verkar de ha ganska många frånvarande och åker till Jönköping med en delvis decimerad trupp. Statusen i hemmalaget är överlag bra. Det har rullat på i veckan och vi har även en SSL-debut att informera om då Martin Bärbäck skrivit en D-licens med Mullsjö, primärt för att hjälpa till nu då de har flera matcher med cupen. I veckan rapporterade media också att Philip Axelsson skrivit ett kontrakt med Mullsjö över tre år. Detta blev klart redan i våras, så är inte pinfärskt, men innebörden för oss är egentligen oförändrad då han i första hand kommer vara med oss denna säsong. Jämfört med förra helgen så är Ylenfors nu tillbaka men däremot så har vi fått ett sent återbud på Hamrin. I övrigt så är det bara Rothzén-Annér som fortsatt är frånvarande på kort sikt. Preliminär line-up MV: Andersson (1) 1) Eriksson (75), Bärbäck (24) - Nordh (77), Ylenfors (40), Eriksson (21) 2) Jonsson (67), Johansson (59) - Knuthas (73), Bäck (87), Knuthas (7) 3) Jakobsson (79), Härnborg (13) - Larsson (16), Högdahl (23), Hultberg (39) Extra: Axelsson (35), Dahlqvist (6) Vi kommer sända matchen likt föregående säsong i eftermiddag vilket innebär att det kommer vara kommentatorer. Under säsongen kommer det finnas ett team som jobbar med kommenteringen och vi har också lite planer på att förbättra streamsändningarna överlag. Mer m detta kommer märkas framåt. Nedan är länken till dagens match: Stream Solidsport Fortsätter segersviten i eftermiddag? Foto: Marcus Vilson Herrar A-lag SSL 25 sep 2021 0kommentarer
  • Swedbank KickOff Challenge lördag 2 oktober

    Nästa lördag 2/10 är det äntligen dags för vår första cup på länge! Swedbank Kick-Off Challenge i Växjö. Vi kommer åka dit med 2 lag, och med hjälp av några 07:or kommer vi vara drygt 9 utespelare och 1 målvakt per lag. Lagindelningar under året kommer variera, fördelningen på cupen är enbart denna gången ocg byggt utifrån en mix vi tror funkar framförallt spelmässigt. Målbilden är att ha kul tillsammans, ge allt för varandra och spela bra innebandy med högt bolltempo och stor delaktighet! Vi vill också pusha alla att komma på träningarna inför cupen på fredag och nästa vecka, då vi kommer spela ihop oss och förankra några taktiska delar i vårt uppdaterade spelsätt. 07:orna är med på onsdagsträningen, då vi kommer spela ihop oss en hel del. Vi uppmuntrar att samåka, och prata ihop sig så vi fyller bilarna på ett bra sätt i den mån det går. Har man svårt att få skjuts så skriver du nedan i kommentaren så hjälps vi åt. På söndagens föräldramöte (26/9, kl 18-19, Hovet) kommer vi beröra några delar runt cupen ytterligare, passa på att anmäl er om ni inte gjort det. Att ta med; - Den röda hemma-matchtröjan. - Den röda uppvärmningströjan (Blodomloppet). - Klubbor, glasögon, vattenflaska och alles. - Mellanmål, lunch, pengar till en måltid. - Ombyte, och duschkläder. Gruppspel och slutspel spelas med matchtid 2x15 min (sista 3 min av matcherna effektiva). Grupp A - Hovslätts IK Vit Spelplats; Fort Knox Arena, A- och B-hallen Samling i hallen i Växjö; kl 08.00 08.45, Fort Knox A-hall Nivika-hallen, HIK Vit vs JIK Röd 11.45, Fort Knox B-hall, Stanstad vs HIK Vit 14.00, Fort Knox A-hall Nivika-hallen, Ingelstad vs HIK Vit (svarta tröjor) 15.30, Fort Knox A-hall Nivika-hallen, HIK Vit vs Fagerhult 17.00, Fort Knox B-hall, HIK Vit vs Växjö Blå Hovslätts IK Vit Tränare; Viktor, Gustav Olle (mv) Leo Noah B Melwin Aron Pontus Erik Isak Max (07) Noel (07) Grupp B - Hovslätts IK Röd Spelplats; Pär Lagerkvistskolan Samling i hallen i Växjö; kl 11.00 11.45, HIK Röd vs JIK Vit 13.15, Vislanda vs HIK Röd (svarta tröjor) 15.00, Växjö IBK Vit vs HIK Röd 16.30, HIK Röd vs Tranås Hovslätts IK Röd Tränare; Mattias, Oliver Alvin (mv) Viktor Tobias John Noah G Nicho Benjamin Melker Alex (07) Willem (07) Slutspel Semifinaler 19.30, A1 vs B2 (Pär Lagerkvistskolan) 19.30, B1 vs A2 (Fort Knox Arena B-hall) Final 20.30, (Fort Knox Arena A-hall, Nivikahallen) P-0809 Innebandy 23 sep 2021 3kommentarer
  • Vinst i premiären med 4-6

    Lördagens seriepremiär borta mot CL98 slutar med seger 4-6 efter periodsiffrorna 2-3,2-1,0-2. En match som antagligen inte kommer lämna så mycket avtryck om man ser till det spelmässiga men trots allt innebär 3 poäng. Skönt att vinna i premiären! Ser man till helheten av matchen finns det en hel del att förbättra framåt i tiden om man pratar i diplomatiska termer. Första perioden slutar 2-3 till oss men tycker inte vi är bra i spelet med boll och bakåt är det också mycket slarv vilket föranleder en hel del chanser för CL. Tyvärr väldigt krampaktigt när vi istället borde vara spelsugna och leva upp då det väl gäller poäng i serien. I andra fortsätter det likt första perioden och ganska snart är det kvitterat och därefter tar även CL ledningen med 4-3. Efter det tycker jag ändå att vi rycker upp oss lite och tar tag i matchen mer och mer. Med dubbla utvisningar på CL-spelare för fördröjande (som var onödiga men korrekta) får vi en fin chans att kvittera och gör så med bara några sekunder kvar av första utvisningen. Vi får inte in någon ytterligare boll men har tryck i anfallszon de sista minuterna innan perioden är slut. Inför tredje står det 4-4 och vi går ner på två femmor. Här tycker jag vi tar tag i matchen mer och mer och är tålmodiga med boll och spelar med högre marginal. Vi får in 4-5 lite slumpmässigt men har efter det flera fina lägen, men Jonsson i CL-kassen gör flera kanonräddningar. Med några minuter kvar börjar de kliva lite högre och då öppnar sig ytterligare en chans och 4-6 är ett faktum. De sista minuterna har vi bra kontroll och behåller bollen inom laget varför det aldrig blir superspännande i slutet. Det är starkt att vi vinner trots att insatsen i stort inte är mer än godkänd. Även om vi vunnit samtliga bortamatcher såhär långt tycker jag det varit svaga perioder i samtliga tre matcher där vi blir alldeles för bekväma och vill spela ut lite för mycket istället för att vara rakare och söka enklare avslut. Det kanske kan låta arrogant att ”klaga” på en vinst men i mångas (även våra) ögon är vi seriefavoriter och då följer också lite högre förväntningar på spelet som vi behöver bära. Vi kommer inte göra 22 kanonmatcher i serien och det kommer inte alltid krävas för vinst. Känslan denna gång är dock att vi hade lite medstuds och tar 3 poäng, även om det kanske heller inte är orättvist att vi vinner. Vi kan dock bättre och tyvärr är det lite vibbar från fjolåret där det tog några omgångar att förstå att det rejäla arbetet alltid behöver göras i en lag- och kontaktsport som innebandy är. Försäsongsmatcherna är historia och nu är serien igång! Foto: Marcus Vilson Herrar A-lag SSL 19 sep 2021 0kommentarer
  • Se våra matcher på webben via Solidsport.

    Alla våra hemmamatcher kommer visas på Solidsport. Sök på Hovslätts IK innebandy A-juniorer herrar. Man kan välja att se lös match, teckna månadsabonnemang etc. Herr Jas Innebandy 19 sep 2021 0kommentarer
  • Äntligen dags - Seriepremiär!

    Efter en lång försäsong är det så äntligen dags igen för seriespel. Premiär idag kl 12.00 på bortaplan mot CL98. Innan vi går in på förutsättningarna inför helgens match kan vi först ta några rader om den senaste fighten, nämligen cupmatchen mot FBC Kalmarsund Ungdom förra söndagen. Efter en stabil öppning på matchen gör vi det som behövs och vinner med tydliga 8-1. Det var en väl genomförd match men samtidigt mer av en dag på jobbet än att man touchade de absolut högsta topparna som finns i denna truppen. När vi summerar försäsongen så kan vi räkna in 7/8 segrar där enda torsken kom i första matchen mot Lerum. Ser man rent resultatmässigt så är det såklart en klart godkänd försäsong. Ser man till insatserna i stort så är antagligen vår bästa insats i matchen mot Lagan tätt följt av matchen mot Lund. Om man ser till bästa matchen (rent kvalitativt) så är det matchen mot Lund som sticker ut. Det var också en ganska bra match mot Lerum om man ser till tempo mm. men vi ligger längre fram nu om man ser till det taktiska, då var det lite mer svängdörrar i försvaret. I lördagens match ställs vi mot CL98 som förra året var nykomling i ettan. På de första matcherna gjorde man dock ett avtryck och man tog som vi alltjämt minns 2 poäng borta mot oss, må så vara att suddenmålet var en rejäl domarblunder. Jag minns att jag tyckte de var rättså spelskickliga och man har flera duktiga unga killar som är giftiga framåt. Ser man till deras försäsong så har de vunnit många matcher även om man kanske inte riktigt matchat mot så tufft motstånd. Om man ser till våran truppstatus så åker vi nu med 16+2 till matchen. De som saknas är Tobias Rothzén-Annér (skada) och Viktor Ylenfors (skada). Jämfört med förra helgen så är samtliga juniorer med igen och även Filip Larsson, som i torsdags återgick i träning. Preliminär line-up MV: Axelsson (35) 1) Eriksson (75), Bärbäck (24) - Nordh (77), Hamrin (71), Eriksson (21) 2) Jonsson (67), Johansson (59) - Knuthas (73), Bäck (87), Knuthas (7) 3) Härnborg (13), Jakobsson (79) - Högdahl (23), Dahlqvist (6), Hultberg (39) Extra: Andersson (1), Larsson (16) Då det är CL98 som har hemmaplan så är det deras livesändning som gäller denna gång. Se nedan: Solidsport CL98:s kanal Det kan mycket väl bli en tuff match idag även om man såklart är förhoppningsfull om att vi har en bra chans till seger. Att ta 3 poäng direkt vore såklart väldigt skönt och man minns ju hur det var för ett drygt år sedan då vi såg väldigt bra ut på försäsongen men sen när serien startade så hackade det lite i första omgångarna. Känslan är dock att vi är välförberedda och att vi redan är i matchform efter några intensiva veckor. Blir det en trepoängare i premiären? Foto: Marcus Vilson Herrar A-lag SSL 18 sep 2021 0kommentarer
  • Nyförvärv Sebastian Jakobsson

    Varmt välkommen till Hovslätt Sebastian. Tack så mycket! Vem är Sebastian Jakobsson? Jag är en kille från Stockholm på 21 år som spelat innebandy sen liten. Du har tidigare spelat i AIK och Onyx, har du hunnit samla på dig lite rutin? Precis även en sväng i belebarkarby, jo men det skulle jag absolut säga efter att ha tränat och spelat med många andra väldigt erfarna som hjälpt en på vägen så tycker jag verkligen att jag samlat på mig en del rutin. Du har tränat med laget i 3 veckor och spelat två matcher, varför blev det Hovslätt? Hade från början lite koll själv på laget och att laget låg i divison 1 vilket jag kände skulle passa bra! Sedan fick jag även lite tips osv från gamla lagkamrater. Sen dess har jag bara känt att laget varit otroligt schyssta och sköna att vara med så ja valet blev inte så svårt. Beskriv intrycken av laget? Otroligt skönt gäng som verkligen är målmedvetna och duktiga på innebandy. Många yngre och hungriga killar som brinner för sporten. De finns en otroligt bra lagkemi och sammanhållning vilket är viktigt för att kunna få långt. Vad ska du tillföra Hovslätt, vilka är dina styrkor? Finns redan en del rutin i laget! Men som sagt lite av min rutin, mycket vilja och en snack för att hjälpa laget! Är en bolltrygg back med vilja att följa med i anfallet. Till sist, vad är målet med årets säsong? Målet med säsongen är såklart att det går laget ska gå till kval och inte minst gå upp till allsvenska såklart! Varmt välkommen Sebastian! Tack så mycket Herrar A-lag SSL 17 sep 2021 0kommentarer
  • Visa fler nyheter