Cupmatch väntar på hemmaplan!
Det har hänt mycket under den senaste veckan då vi har spelat en rad matcher. I eftermiddag är det så dags för den sista fighten innan serien startar nästa helg. Det vankas match i Smålandscupen där FBC Kalmarsund Ungdom kommer på besök till A-hallen. Matchstart 14:00 Innan vi går in på dagens match tänkte jag bara kort sammanfatta de senaste matcherna sen förra helgen. Partile borta förra lördagen, vinst 7-8 - Vi kommer ut väldigt svagt i första perioden och hamnar i underläge (3-1). I andra perioden sker en uppryckning och vi vänder på steken och leder med 4-6 inför tredje. Tidigt i tredje gör sen Partille flera snabba mål och återtar kommandot innan vi kan komma tillbaka i slutet och säkra segern. När det är fyra minuter kvar får vi chansen i 5 mot 3 i 2 minuter utan att knappt komma till avslut vilket såklart inte är bra och det blev lite nerv i slutet. Sammantaget är det enda vi tar med oss från matchen att det var starkt att vi vann. Det berodde främst pga. individuella prestationer, ser man till vårt kollektiva spel var det inte så bra denna match. Lund hemma förra söndagen, vinst 5-4 - Dagen efter kommer vi ut som ett helt nytt lag och första perioden spelar vi riktigt bra och går upp i ledning med 3-1 efter första. Även andra perioden är helt ok och det är 4-2 efter två perioder i en väldigt intensiv och välspelad match. I tredje får vi rätt tidigt in 5-2 och det känns som vi har bra kontroll men halvvägs in i perioden kommer 5-3 lite från ingenstans och i slutet blir det rätt tajt och de får in en reducering och är inte så långt ifrån att även kvittera. Sett över hela matchen var det en väldigt bra match på H1-nivå. Det var fysiskt, högt tempo och intensivt. En riktigt skön match att vinna då Lund är en jämbördig motståndare med samma ambition som oss. Södra Wettern förra söndagen, vinst 4-7 - Vår första cupmatch gick av stapeln i Barnaps Sporthall på söndagkvällen och är inte så mycket att orda om. Vi förlorar första perioden med 3-2 då Södra Wettern sätter några spelvändningar och är rätt taggade medan vi inte anpassar oss till den mindre spelytan som är i Barnarp. Man kände ingen oro då vi var spelförande men Södra Wettern stod upp bättre än förväntat och gör en bra match. Att det skiljer 2 divisioner är dock tydligt och det blev aldrig särskilt spännande då vi ändå gör jobbet bättre sista delen av matchen. Summerat är det ingen speciellt bra match av oss men vi gör det vi behövde för att vinna. Lagan i fredags, vinst 9-0 - En väldigt bra match från vår sida där jag tycker vi äger matchbilden över 60 minuter och är väldigt påkopplade. På förhand trodde jag nog att vi skulle vara det bättre laget då vi brukar vinna mot Lagan, men det var oväntat stor skillnad och 9-0 var nästan i underkant. Vad man förstått fick inte Lagan alls en bra träff och de hade en stökig vecka innan matchen med sjukdomar. Sen saknade de några bra gubbar vilket kanske också ska tilläggas. Oavsett gör vi en kanonmatch och jag tror att publiken på plats kände att man fick se ett spelskickligt hemmalag. Inför Kalmarsund Våra gäster Kalmarsund har enligt utsago ett lite yngre lag till denna säsong och man har tappat några bra spelare från fjolåret (skador, övergångar, spelare som slutat). Vi möttes i premiären förra året och då var det jämnt innan vi kunde vinna i sudden med 7-6. De har dock kvar flera bra spelare och ser man till serien tror jag de bör kunna vara ett mittenlag i ettan denna säsong. Om vi ser till cupen är denna match antagligen avgörande för vilka som går vidare så det är helt klart en viktig match och vi kommer behöva göra det bra om vi ska vinna matchen. För vår del så är det samma lag som startade mot Lagan som kommer till spel. Det innebär att vi saknar samtliga 03:or som är I Linköping på Fatpipe Invitational (Knuthas, Johansson och Dahlqvist). Vi saknar även Filip Larsson (tåopererad), David Andersson (sjuk) och Tobias Rothzén-Annér (revbensskadad). Vi har med vår nya spelare Sebastian Jakobsson som gjorde en fin debut i fredags. Mer info om honom kommer i veckan. Preliminär line-up MV: Axelsson B: Jonsson, Jakobsson, Härnborg, Bärbäck, Eriksson C/F: Knuthas, Eriksson, Hamrin, Hultberg, Nordh, Ylenfors, Högdahl, Bäck Vi kommer sända matchen som vi brukar. Denna gång utan kommentatorer men när väl serien startar är ambitionen att vi kommer kommentera alla hemmamatcher. Det finns fortfarande biljetter kvar till matchen (se nedan). Länk till stream: Hovslätt - Kalmarsund Solidsport Länk till biljetter: Biljetter Tickster Säkrar vi avancemanget till kvartsfinalerna i eftermiddag? Foto: Marcus Vilson
Herrar A-lag SSL
12 sep 2021
0kommentarer
Föreningsdagar på Intersport 6-13/9
Intersport har nu Föreningsdagar med rabatt för alla spelare i Hovslätts IK. 25% rabatt på ord priser i butik eller på webben mellan 6-13/9. Gäller ord priser, ej presentkort, elektronik, pulsklockor, cyklar, beställningsvaror, golf, el scootrar, träningsmaskiner, Hövding hjälmar, Thule, Asics, supporter och föreningskläder. Välkomna!
P-10/11 Innebandy
7 sep 2021
0kommentarer
Intersport föreningsdagar
Just nu har vår samarbetspartner Intersport 25% på allt i butik och på intersport.se, ett perfekt läge att köpa det ni behöver för en aktiv höst. När du handlar allt från fotbollsskor och hockeyklubbor till regnkläder, sneakers och sportmode på Intersport får både du och vår föreningen bonus. För du har väl valt vår förening att stötta extra på ”Mina sidor”?
Herr Jas Innebandy
7 sep 2021
0kommentarer
Snart drar vi igång säsong 21/22
Hej Tjejer! Snart sätter innebandysäsongen igång 🙌 Träningarna kommer att dra igång efter att fotbollen är avslutad, dvs vi kör första träningen 9 oktober. I år har vi fått träningstider lördagar mellan 11-12:15 i Hovslättskolan. Varmt välkomna allihopa, gamla som nya, ALLA är välkomna! Ps. Bjud gärna med en kompis (född 14/15) som kanske är lite nyfiken på att börja spela, Innebandyklubba finns att låna! Bara att dyka upp, ingen föranmälan krävs! VH ledarna!
F-14 Innebandy
6 sep 2021
0kommentarer
Praktisk info - Avgifter + försäljning
Avgifter - Klubbens träningsavgift för P08 är på 1900:- - Extra avgift till laget för anmälan till cuper och kostnader för lagaktiviteter är på 300:- - De pengar som finns inarbetade på de individuella kontona från förra årets försäljning går att använda till detta. Bara hör av sig till lagkassören Emil Hesse så regleras det - 070-5262015. - Avgifterna ovan, 1900:- + 300:-, kan betalas så snart ni har möjlighet genom att swisha till Emil Hesse. - Medlemsavgift till HIK (huvudstyrelsen) debiteras i början av året direkt på laget.se. Avgiften för 2021 är därmed redan betald och ska inte betalas in ihop med träningsavgiften. - Har man tecknat Hemmavinsten mot Hovslätts IK Innebandyn så reduceras träningsavgifterna med 400:-/lott, meddela Emil om så är fallet. Klubbens försäljningsaktiviteter - Restaurangchansen, i början av året. Varje spelare ska sälja 2st som går till innebandysektionen. Friköp 300:- - Julbingolotter. Förra årets succe! :-) Varje spelare ska sälja 4st som går till innebandysektionen. Friköp 150:- - Newbody. Varje spelare ska sälja 3st paket som går till innebandysektionen. Friköp 150:- Newbody - Mer info kommer separat, men ni som vet med er att ni ska ha friköp kan skriva det nedan i denna nyheten.
P-0809 Innebandy
5 sep 2021
4kommentarer
Imorgon startar försäsongsträningen
Imorgon har vi första träningen för säsongen. Det ska bli så roligt att ses igen! Kom ihåg att vi är på Ljungarumsskolan imorgon. Det är första gången vi tränar där, så för att underlätta har jag gjort en liten karta. Vi går in i hallen vid det röda X:et. Parkera kan man göra vid de blå P-märkena om man följer de röda markeringarna på kartan. Notera att det är försäsong, så vi vill att man prioriterar sommaridrotterna om träningstiderna krockar. Glöm inte inneskor, klubba, glasögon, vattenflaska samt hårsnodd. Självklart är nybörjare varmt välkomna! Har man inte spelat tidigare vill vi att någon förälder tar kontakt med Jonatan i anslutning till träningen, så att vi kan lägga in tjejerna med personnummer och kontaktuppgifter och så. Nu kör vi så det ryker!! /Ledarna
F-12 Innebandy
5 sep 2021
5kommentarer
Visa fler nyheter