Träningstider spikade i sept + okt och framåt
Nu har vi landat in våra träningstider för kommande säsong - har även uppdaterat kalendern. Kommer bli en kanonsäsong! September - OBS! Fotboll först för den som spelar det.. - Onsdagar, Hovslättskolan kl 18-19.30 - Fredagar, Råslätt kl 16.30-18.00 Oktober och framåt - Tisdagar, Råslätt kl 19.30-21.00 - Torsdagar, Råslätt kl 19.30-21.00 - Fredagar, Råslätt kl 16.30-18.00 Vi har önskat 3 träningar per vecka och storplan, och fått tiderna ovan. Det är verkligen tight om tiderna och valmöjligheterna är obefintliga, nya yngre lag fyller på varje år och de har ex förtur till tidigare tider. Vi har dock lyckats byta en tid på måndagar kl 20-22 till tisdagar kl 19.30-21.00. De sena tiderna är ju i stora hallen på Råslätt hela träningstiden i år så vi kommer sluta träna senast 20.55 så att killarna kan vara ute ur omklädningsrummet i tid till kl 21.00. Ni föräldrar som hämtar får mer än gärna komma in och stötta upp med att få ner sargen fort. Vi kallar till träningsmatcher söndag 12/9 mot Fagerhults 09:or. Det var en fråga vi fick av deras tränare i samband med ett läger i somras. Jag bjuder in till de matcherna och även cupen 2/10 i Växjö. Mer info om uppdatering på ledarsidan och målvaktstränare kommer inom kort!
P-0809 Innebandy
23 aug 2021
3kommentarer
Snart är det dags igen!
Äntligen! Vi har passerat merparten av augusti och höstmörkret närmar sig. Nu är det inte så att vi ser fram emot mörker och kyla, men det betyder att INNEBANDYSÄSONGEN snart är här! Här kommer årets första nyhet, som förhoppningsvis innehåller det viktigaste ni behöver veta för att kunna planera upp hösten och vad som gäller nu i början. Förra säsongen blev väldigt märklig, med en helt normal start och våra första poolspelsmatcher, för att sen stängas ner av corona-pandemin. Matcherna ställdes in, föräldrar fick inte komma in i lokalerna, cupen blev inte av, och vi hade ett långt uppehåll över jul och nyår. Den här säsongen hoppas vi att vi kommer att spela innebandy av hjärtans lust ända in i april! Förra säsongen hade vi även en hel del tjejer som började träna med oss i början, men som sedan inte riktigt ville fortsätta när inte föräldrar kunde vara med inne i hallen. Både ni, liksom rena nybörjare, är varmt välkomna till oss nu när vi drar i gång igen! Vi kommer under säsongen att spela poolspel, minicuper där fyra lag möts, mot andra lag. Man spelar 3-3 plus målvakt, och eftersom det är så få på plan samtidigt måste vi dela upp oss i flera lag för att alla ska få spela lagom mycket. I år har vi anmält tre lag; två lag i det man kallar ”medel” och ett lag i ”lätt” serie. Planen är att våra mer erfarna tjejer spelar i lagen i medel-serien, medan de som känner sig mer osäkra spelar i det tredje laget. Vi får anpassa lagindelningen så att alla får möta motstånd på en bra nivå som gör att alla har roligt och utvecklas. Vi är väldigt glada att alla i tränargruppen vill fortsätta och engagera sig. Vi är fem tränare; Jonatan, Martin, Jakob, Susanne och Thom. Dock så tränar Martin och Jonatan även äldre tjejer i F10 och F11, och alla utom Jakob har tjejer födda 2012, så här behöver vi ha in en till tränare som är F13-förälder till vårt tränarteam! Vi hjälps åt i hela gruppen, men ju fler vi är desto mindre sårbart blir det. Jag skriver det igen, om någon skulle missat det. Vi behöver en till förälder till någon tjej född 2013 som kan bli en del av tränargruppen för att detta ska fungera. Hör av dig till Jonatan om just du är intresserad. Träningstider: Den ordinarie säsongen startar i oktober. Från och med v.40 (4/10) tränar vi: Tisdagar 18:00-19:30 på Hovslättsskolan Torsdagar 18:00-19:30 på Ljungarumsskolan Försäsongsträning: Vecka 36-39 (alltså start 6/9) kommer vi att erbjuda försäsongsträning. Då tränar vi i stället måndagar 17:00-18:30 på Ljungarumsskolan. Observera att detta är under sommaridrottssäsongen, så eventuella sommaridrotter ska prioriteras under dessa veckor. Vi vill dock erbjuda träningsmöjlighet även för de tjejer som inte håller på med någon sommaridrott, och dessutom börjar poolspelen rätt så tidigt i oktober så det känns bra om vi har åtminstone några veckor med klubba och boll i ryggen. Matcher och poolspel: I takt med att arrangerande lag lägger in matchtiderna i innebandyns informationssystem så kommer de även att dyka upp i kalendern på laget.se. I nuläget saknas det fortfarande datum för många av poolspelstillfällena, men så fort det fyllts på lite till kommer vi att uppmärksamma er på det. Vi kommer redan i början av säsongen att dela in tjejerna till de tre lagen så att alla kan planera sin höst lite bättre. Det är dock lite svårt att göra innan vi ser vilka som kommer att fortsätta. Vi kommer att skicka ut en kallelse via laget.se där vi frågar om ni planerar att fortsätta spela innebandy även denna säsong. Kallelsen är inte bindande, men kommer att ge oss ett hum om hur många vi blir och vilka vi kommer att ha nöjet att träffa under säsongen. Vi kommer att kalla till ett föräldramöte om några veckor, och det blir antagligen digitalt. Vi ses snart! Det ska bli så roligt! /Ledarna
F-12 Innebandy
22 aug 2021
4kommentarer
Ny träningsmatch - Resa till Åby, matchstart 14.00
Idag är det återigen dags för match då laget beger sig norrut och besöker Åby IBK Oilers som ligger strax utanför Norrköping. Det brukar bli tuffa och intensiva matcher mot Åby som vi mött flera gånger genom åren. Matchstarten är 14:00. Förra helgens match mot Lerum blev en jämn historia där Lerum till slut stod som segrare med 4-5, efter att vi plockat ikapp några bollar i slutet av matchen. Utifrån den matchen tycker jag man kunde se att vi står oss riktigt bra fysiskt sett då jag anser att vi hade lite övertag där. Det som Lerum hade till fördel enligt mig var att deras spelsystem var mer på plats i båda riktningarna. Innebär det då att vara kritisk? Nej, vi håller på med ett nytt system och det var första gången vi testade det plus att vi inte ens hade gått igenom anfallsspelet inför den matchen. Det var väntat att det inte skulle vara perfekt direkt. Ser man till helheten gör vi ändå en godkänd insats, där vi hittar både bra och sämre grejer. Att spela jämnt mot ett duktigt Lerum bådar trots allt gott inför säsongen. Nu har vi fått ytterligare en veckas förberedelser och kunnat jobba med taktiska bitar och även fått till några fler träningar då innesäsongen fortfarande är i sin linda. Dagens motståndare Åby är ett lag som spelar i allsvenskan och därmed en tuff motståndare även om vi har ganska bra koll på dem då vi möttes för drygt ett år sedan sist (6-6). De hade ett lite tyngre år i allsvenskan ifjol men fick i slutändan stanna kvar då serierna frystes inför denna säsongen. Det som jag tycker kännetecknar Åby är att de alltid varit duktiga i anfallszon där de kommer till mycket lägen och är tunga runt kassen. Man har en stomme som varit i klubben många år så de är också väldigt samspelta och ganska fysiska i närkampsspelet vilket gör att det ofta blir intensiva matcher mot dem. Inför dagens match så får vi tillbaka Simon Eriksson som missade förra helgen. På minussidan är att vi tappar Viktor Ylenfors (bortrest) och Adam Bäck (lättare skada). Annars är Tobias Rothzén-Annér borta pga sjukdom likt förra helgen och August Arvidsson (rehab). Preliminär Line-up MV: Andersson,Axelsson B: Jonsson, Härnborg, Eriksson, Johansson och Bärbäck C/F: Knuthas, Nordh, Larsson, Dahlqvist, Högdahl, Knuthas, Eriksson, Hultberg och Hamrin Vi siktar på att sända matchen som vanligt (utan kommentering): Solidsport Vill man följa matchen i IBIS ligger länken härunder. (Man hittar den under Östergötlands matcher) IBIS Blir det säsongens första seger som kommer i eftermiddag?
Herrar A-lag SSL
21 aug 2021
0kommentarer
Praktisk info om dagläger tors-fre 19-20/8
Hej! Här kommer ytterligare information inför v.33 och första upplagan av Hovslätts IKs innebandyläger! Allting sker i D hallen. Mat tas med och lägga i kylskåp eller köpa mat i närliggande affär eller restaurang. Torsdag och Fredag: P08 och P06/07 Vi kommer dela in D hallen i två delar så P08 och P06/07 tränar enskilt. Dagsschemat ser ut enligt följande: Ombytta och klara på hemmaplan. 9:30-11:00 Träning och lära känna ledare (bara träning andra dagen) 11:10-12:00 Teambuilding 12:00-13:00 Lunch 13:00-14:30 Träning SLUT 14:30. Huvudansvarig för lägret är Max Gustafsson, han har telefonnummer 076-844 66 39. Är det nåt ni undrar så går det bra att höra av sig till Viktor också.
P-0809 Innebandy
16 aug 2021
0kommentarer
Dags för första träningsmatchen!
I eftermiddag är det äntligen dags att återigen få se Hovslätts herrlag spela innebandy. Det är nu över 9 månader senast som laget spelade match, räkna därför med att det är spelsugna grabbar som äntrar Nyhemshallen ute i Mullsjö när FBC Lerum står på andra sidan. Matchstart 16:00 Ny säsong innebär också en hel del nya ansikten och samtliga nya killar för säsongen kommer till spel. På forwardspositionerna kommer både Andreas Nordh och Wille Knuthas in på vänsterforwarden och till höger hittar vi uppflyttade Teddy Hultberg. I försvaret hittar vi Tobias Rothzen-Anner som återvänt till Hovslätt och nu spelar på en ny position. På tränarbänken blir det också en helt ny stab som tar ton och det är Max Gustafsson och Jens Rosander som nu styr över laget och gör sin första match tillsammans. Dagens motståndare är FBC Lerum som blir en tuff motståndare då de är ett bra allsvenskt lag med många unga och väldigt talangfulla spelare. Vi har mött Lerum tidigare i VG-ettan 2016/2017 och då var det bra och tajta matcher. Nu är det förvisso lite andra lag på båda sidorna men många av de yngre spelarna har mötts i JAS-sammanhang så det är en inte helt obekant motståndare. Blir kul att se hur vi står oss även om man kanske inte ska dra alltför stora växlar av utfallet då vi knappt hunnit träna så mycket inne än efter sommaren. Preliminär line-up I mål: Philip Axelsson (David Andersson) VB: Andreas Jonsson, Martin Bärbäck HB: Casper Härnborg, Max Johansson, Tobias Rothzen-Anner VF: Andreas Nordh, Wille Knuthas, Kim Högdahl C: Marcus Hamrin, Adam Bäck, Viktor Ylenfors HF: Teddy Hultberg, Melwin Knuthas, Markus Eriksson Extra: Filip Larsson, Isac Dahlqvist Saknas: August Arvidsson (långtidsskadad), Simon Eriksson (bortrest) Publik kommer släppas in och vi har fri entré denna match. Det finns såklart restriktioner att ta ställning till på plats, vår bedömning är dock att Nyhemshallen har så stor kapacitet att det givet matchens karaktär inte bör vara några problem att kunna erbjuda samtliga intresserade att komma in på matchen. Livestream finns på nedan länk: Solidsport Länk till matchen på Innebandy.se Varmt välkomna till matchen. Äntligen är det dags igen och förhoppningsvis har vi nu äntligen en spännande säsong att se fram emot! Foto: Marcus Vilson
Herrar A-lag SSL
14 aug 2021
0kommentarer
Välkomna till laget.se – Här finns viktig information!
Välkommen till er nya lagsida på laget.se! Den blir central i all kommunikation mellan spelare, ledare, föräldrar och andra intresserade. För att komma igång direkt med en bra kommunikation i och omkring laget finns ett antal viktiga punkter för sidans administratör: • Logga in och lägga till alla spelare och ledare under Medlemmar. • Fylla på kalendern med alla inplanerade aktiviteter. Matcher läggs till via Serier medan träningar och andra aktiviteter läggs till via Aktiviteter. • Skriv nyheter löpande och berätta om verksamheten. I takt med att nya nyheter läggs till kommer den här nyhetstexten att försvinna. Om någon i laget har frågor om laget.se är man alltid välkommen att kontakta vår support på support@laget.se eller 019-15 44 00. Varmt välkomna till laget.se!
F-11 Innebandy
12 aug 2021
0kommentarer
Visa fler nyheter