Första nyförvärvet – Alexander Pernsteiner ansluter
Vi kan nu glädjande gå ut med att Alexander Pernsteiner är klar för spel i Hovslättströjan till hösten! Den 23:årige forwarden kommer närmast från en kort sejour i FBC Partille och herrettan, men har annars sin bakgrund i Fagerhult Habo där han bland annat varit med i (dåvarande) allsvenska truppen under fem säsonger. Efter att ha flyttat tillbaka till Jönköpingsregionen under uppehållet har vi nu kommit överens om ett kontrakt för framtiden. Alexander blir därmed vårt första nyförvärv inför nästa säsong och det ska bli väldigt intressant att se vad ”Perna” kan uträtta hos oss. Med sin mångsidighet, storlek och fart är han allt som oftast ett hot i anfallszon och det finns goda möjligheter att det kan ramla in en hel del poäng från hans klubba. Berätta kort om dig själv. - Som person skulle jag säga att jag är en väldigt familjär och lojal person. Jag har nog ganska nära till skratt men kan också vara väldigt seriös. Jag är även en typisk tävlingsmänniska som älskar att vinna. Med åren har man väl blivit bättre på att ta förluster också. - På plan är jag rätt snabb och stark med ett bra skott. Jag gillar att utmana och göra min gubbe. Har mestadels spelat forward till höger men kan egentligen gå var som helst där framme. Hur känns det att ha gjort klart med Hovslätt? - Det känns spännande! Tycker Hovslätt har nåt bra på gång och jag vill vara med och fajtas om att gå upp till allsvenskan. Efter att jag flyttade hem igen kändes det som en väldigt bra lösning när vi kom i kontakt och intresset fanns. Vad hoppas du kunna bidra med? - Först och främst ett tänk och att föregå med ett gott exempel vid träning och match. Har även en stark vinnarmentalitet. Sen hoppas man väl kunna bidra med en del poäng också! Tankar om laget och gruppen? - Känner till ganska många, då jag framförallt mött många genom åren. Har väl egentligen inte spelat med så många i samma lag, så känner kanske inte killarna på det sättet, men jag tror mycket på detta lag. Ser man till tränarna känner jag ju Max sen tidigare och är även lite bekant med Jens sen vi jobbat på samma ställe. Vad är dina ambitioner in för kommande säsong? - Det är att gå upp i allsvenskan, vilket jag förstått är lagets mål. Ser man mer individuellt så vill jag ha bäst plus/minus i laget. Det tycker jag är viktigt och säger mer än bara ex poäng gör. Det blir viktigt att jobba hårt och lägga ner slitet för att nå hela vägen fram! Varmt välkommen till Hovslätt! Vi vill även passa på att tacka Partille för ett smidigt hanterande i övergången.
Herrar A-lag SSL
23 apr 2021
0kommentarer
Johanna Pettersson tar steget upp!
Johanna Pettersson skriver på för Hovslätts IK Dam! 18 årige backen Johanna Pettersson som är fostrad i klubben och haft en ledande roll i Division 1 laget under säsongen som var tar steget upp. Vi tog oss ett snack med Johanna. Beskriv dig själv som person och spelare Jag skulle beskriva mig själv som en positiv och envis person med höga förväntningar på mig själv och laget. Skulle klassa mig själv som en defensiv back, men när tillfälle ges hänger jag gärna med i offensiven också. Hur känns det att bli uppflyttad i din moderklubb? Det känns riktigt kul att få den här chansen, ser mycket fram emot denna säsongen! Att bli uppflyttad är något som jag alltid har strävat mot och nu äntligen får jag vara en del av Hovslätts representationslag. Vad tror du kommer vara den största skillnaden mellan Division 1 och Allsvenskan? Intensiteten på matcherna kommer att vara en stor skillnad tror jag. Det kommer att krävas snabba beslut, tempo och styrka, det blir en rolig utmaning!! Vad har du för förväntningar på kommande säsong? Senaste två säsongerna har fått tråkiga slut på grund av Covid-19. Det blir inte alltid som man tänkt sig, men jag ställer om och hoppas att denna säsongen ska återgå till det normala med mycket innebandy.
Damer Div 1 Innebandy
21 apr 2021
0kommentarer
Välkomna till laget.se – Här finns viktig information!
Välkommen till er nya lagsida på laget.se! Den blir central i all kommunikation mellan spelare, ledare, föräldrar och andra intresserade. För att komma igång direkt med en bra kommunikation i och omkring laget finns ett antal viktiga punkter för sidans administratör: • Logga in och lägga till alla spelare och ledare under Medlemmar. • Fylla på kalendern med alla inplanerade aktiviteter. Matcher läggs till via Serier medan träningar och andra aktiviteter läggs till via Aktiviteter. • Skriv nyheter löpande och berätta om verksamheten. I takt med att nya nyheter läggs till kommer den här nyhetstexten att försvinna. Om någon i laget har frågor om laget.se är man alltid välkommen att kontakta vår support på support@laget.se eller 019-15 44 00. Varmt välkomna till laget.se!
Klubb Hovslätts Vänner
20 apr 2021
0kommentarer
Ny träningsdag i maj-juni + Avslutning/uppstart lördag 1/5
Kul att så många av killarna fortsätter träna "efter- & försäsong" på onsdagar. Det har varit runt 16st varje gång, vilket är kanon och visar att det är efterfrågat! Våra innebandyträningar "utanför säsongen" möjliggörs och planeras i nära dialog med HIK-ledarna i fotbollen, och eftersom fotbollen tränar 2st pass så blir ett 3:e pass med innebandy bara ett plus för de som vill och kan. Pga att träningstiden på onsdagar krockar med andra aktiviteter för oss ledare och några spelare så kommer vi byta till nedan fom 3 MAJ. Sista inomhusträningen som vi har möjlighet att köra är 14 JUNI. Har uppdaterat kalendern. MÅNDAGAR kl 18-19.30, i Hovslättskolan. ----------------------- Vi vill bjuda in alla killar till en "2-in-1" - Avslutning & Uppstart :-). Det är lördag 1 MAJ kl 10.00-13.00, på Hovet. Skulle det landa in några fotbollsmatcher den tiden så styr vi såklart om. Det kommer bland annat bli grill, aktiviteter, summering av säsongen och framåtblick till nästa år. Mattias har lovat fixa samma grilltallrik som på bilden :-) Välkommen alla som kan - vi vill verkligen samla ihop alla killar till denna lördagen!
P-0809 Innebandy
20 apr 2021
0kommentarer
Clara Kalbe förlänger!
Clara Kalbe väljer att förlänga kontraktet med Hovslätts IK. Clara kom till klubben ifrån Östra SK inför säsongen 2017/2018 och har vart en del av truppen sen laget avancerade till Allsvenskan, vi tog oss en pratstund med Clara Du valde att förlänga kontraktet, berätta mer om ditt val. Det ska bli riktigt roligt att få fortsätta vara med på Hovslätts resa i allsvenskan ytterligare en säsong. Jag trivs väldigt bra i laget, vi är ett riktigt härligt gäng men höga ambitioner. Vad har du för förväntningar på kommande säsong? Efter avslutet på den gångna säsongen så hoppas jag framförallt att vi får spela en hel säsong, sedan skulle det vara otroligt kul om vi skulle få spela inför lite publik. Jag hoppas att vi som lag kommer utvecklas och spela en underhållande innebandy. Vi har alla möjligheter att nå en bra placering. Du har vart med på hela den allsvenska resan, vad är den största skillnaden nu jämfört med debut säsongen? Det har varit en riktigt rolig resa. Man har lärt sig väldigt mycket under dessa tre år i allsvenskan. Den största skillnaden är att man skaffat sig lite mer rutin och erfarenhet. Man vet lite mer vad som krävs, alla matcher är en utmaning och allt kan hända. Beskriv dig själv som spelare Jag skulle nog beskriva mig som en fysisk och löpstark spelare. Sedan skulle jag väl säga att jag är lite mer defensivt inriktad.
Damer Div 1 Innebandy
19 apr 2021
0kommentarer
Tilda Almqvist tar steget upp!
19 årige forwarden Tilda Almqvist tar steget upp till den Allsvenska truppen. Tilda som redan under säsongen som var fick göra Allsvenskdebut och även fick göra mål under debutmatchen. Tilda är en poängspelare som innan säsongen stängdes ner han göra 13 poäng på 11 matcher och säsongen innan det 66 poäng på 31 matcher. Vi tog oss ett snack med Tilda. Hur är känslan att bli en del av den Allsvenska truppen? - Känslan är väldigt bra, jag är redo för att få mäta mig på allsvensk nivå. Jag är väldigt peppad för att få bli en i truppen och visa vad jag går för. Det verkar också som att alla är väldigt taggade för kommande säsong och då blir man ännu mer taggad på att sätta igång! - Mitt egna mål med nästa säsong är att utvecklas som spelare och ta min roll i laget. Jag har testat på att spela i allsvenskan men vill gärna komma in mer i hur det är och därmed komma in snabbt i tempot och visa vad jag är bra på men även utveckla det som jag är mindre bra på. Säsongen som var vart förstörd av pandemin, gör det att du blir extra taggad till kommande säsong? - Det är klart man är extra taggad på att få sätta igång nu efter allt som har påverkat. Vi 02 och yngre spelare har ändå haft turen att få träna och träningen har gjort så att man får ännu mer sug på att spela, för man tränar ju trots allt för att utvecklas och spela matcher. Så jag är sjukt taggad och peppad på att få sätta igång med matchspelet då det är det jag tycker om mest!
Damer Div 1 Innebandy
12 apr 2021
0kommentarer
Visa fler nyheter