• Stina Wilsson lyfts upp!

    Juniorallsvenskans assisterande lagkapten Stina Wilsson flyttas upp till damlaget! Stina som är fostrad i Hovslätts verksamhet och var med i laget som tog ett inofficellt SM-Silver i sommras, har haft en bra utveckling och är en stabil tvåvägsback, vi tog oss ett snack med Stina. Beskriv dig själv som person och spelare Jag skulle beskriva mig själv som löpstark, snabb och envis. Jag gillar även att följa med upp offensivt i anfall. Som person skulle jag säga att jag är positiv och bidrar med bra energi. Hur känns det att bli uppflyttad i din moderklubb? Det känns jättekul och spännande, ser mycket fram emot nästa säsong. Det är väldigt kul att jag har fått den här chansen. Vad tror du blir viktigt för dig framåt för att framåt utvecklas som spelare? Att ta det här steget uppåt tror jag kommer utveckla mig i många delar. Men jag tror att de kommer vara extra viktigt att fortsätta utveckla min teknik och mina skott. Vad har du för förväntningar på kommande säsong? Mina förväntningar på kommande säsong är såklart att det blir en normal säsong och att jag förhoppningsvis kommer bidra med framgång. Damer Div 1 Innebandy 3 apr 2021 0kommentarer
  • Viktoria Hornbrink förlänger!

    Viktoria Hornbrink förlänger kontraktet med Hovslätts IK! Viktoria kom till Hovslätt inför säsongen som var och fick direkt en stor roll samt vart utsedd till lagkapten, hon kom ifrån sex säsonger med Jönköpings IK varav fem av dem var i SSL, vi tog oss ett snack med Viktoria. Du valde att förlänga kontraktet, berätta mer om ditt val. - Jag får höra allt oftare att jag börjar bli gammal men jag känner mig piggare än någonsin i kroppen. Efter säsongen som var kände jag mig inte färdig, jag kan inte avsluta min innebandykarriär efter 6 matcher pga pandemi utan jag är sugen på ytterligare ett år tillsammans med tjejerna i Hovslätt. Du kom ny inför säsongen ifrån SSL, vad kände du var dem stora skillnaderna? - Tempot definitivt och att det är lite mer tuta och köra. Jag hade stora problem att hitta rätt i början. Jag var van vid att man måste släppa boll fort och ta nya ytor. Tränarna var på mig ordentligt så jag fick jobba hårt med att hålla i boll mer och våga ta för mig. Du fick stort förtroende direkt, vad säger du om din egen säsong som var? - Som jag nämnde hade jag lite svårt i början att hitta min roll men det växte fram mer under säsongen. Jag fick även kliva upp som center vilket jag har längtat efter i två år då jag skolades om som back i ssl. Jag fick kliva in i en ledarroll i Hovslätt vilket jag trivs väldigt bra med och både spelarna och ledarna gav mig goda förutsättningar till detta. Sen är det svårt att utvärdera en säsong som bestod av sex seriematcher.. Ny säsong och nya möjligheter, vad har du för förväntningar på säsongen 2021/2022? - Jag har stora förväntningar på nästa säsong och jag längtar fruktansvärt mycket till dagen då jag står på planen tillsammans med tjejerna och firar mål! Damer Div 1 Innebandy 31 mar 2021 0kommentarer
  • OBS!!! Fel i kallelsen

    Tryckfelsnisse har varit framme😉. Vi kommer INTE att träna på måndagar, utan vi kör som vanligt onsdagar o fredagar. Ingen träning på långfredagen. Kalendern uppdaterad o ny kallelse utskickad. // Ledarna P-10/11 Innebandy 29 mar 2021 0kommentarer
  • Innebandyn fortsätter i april

    ETT VÅRTECKEN :-) Frågan om att fortsätta med innebandyn i april och framåt har vi bollat bland oss ledare och lyft det bland killarna. I dessa tider tror vi att fysisk aktivitet och trygga sociala kontakter är oerhört viktigt. Därför kommer vi köra en gång per vecka, onsdagar, hela april och troligen även efter det. Vi har synkat träningsdagar med fotbollen i Hovslätts IK och landat i att onsdagar blir bäst. För de som spelar fotboll är såklart den aktiviteten högsta prioritet under denna delen av året. Vi vill ändå uppmuntra alla som vill och kan att komma på innebandyträningarna på onsdagarna. Har man ingen annan aktivitet så här års så är våra innebandyträningar närmast obligatoriska. Handlar om att underhålla sin fysisk, den sociala samhörigheten, bollbehandling och spelförståelse. Målbilden var att få till en tidigare tid på onsdagar i Hovslättskolan, men de tiderna var upptagna någon vecka till. Därför är vi på Stadsgården tills vidare - onsdagar kl 19.30-21.00 (hela tiden i Stora hallen). Vi kommer köra en mix av fys, uppvärmning, storlagsspel med och utan begränsningar, och det populära smålagsspelet. Kalendern är uppdaterad - denna veckan som ligger framför oss kör vi måndag och onsdag, och nästa vecka är det då enbart de "nya" onsdagarna. När årstiden är lite mildare och mer ljummen så återkommer vi om tid och plats för en avslutning i någon form. Vi ses! /Ledarna P-0809 Innebandy 28 mar 2021 0kommentarer
  • Emma Svensson blir Hovslätt trogen!

    Emma Svensson förlänger med moderklubben. Emma har vart med på hela den allsvenska resan och gjorde hattrick i första matchen i Allsvenskan, hon har gjort 21 poäng i Allsvenskan på 46 matcher, vi tog oss ett snack med Emma. Du har vart Hovslätt trogen hela karriären, vad är det bästa med Hovslätts IK? Yes det stämmer! Det bästa med Hovslätt skulle jag nog säga är våra höga ambitioner och att vi ständigt vill ta kliv framåt i vår utveckling. Du valde att förlänga kontraktet, berätta mer om det! Att spela kvar i Hovslätt ännu en säsong känns bara bra! Trivs bra med laget och tror verkligen på oss inför kommande säsong. Tror Allsvenskan kommer vara extra rolig när den drar igång i höst då alla lär vara supertaggade för att spela innebandy igen efter det ofrivilliga uppehållet som tyvärr uppstod iår. Ny säsong och ny tränarstab hur känns det? En ny tränarstab känns kul! Tycker det är lite tråkigt att Max lämnar men önskar honom all lycka och tror att den nya tränaren Elias kommer bidra med mycket positivt till laget. Har inga tvivel om att det kommer funka bra. Ser fram emot en ny säsong med massa innebandy! Damer Div 1 Innebandy 28 mar 2021 0kommentarer
  • Vi fortsätter in i april

    Det har varit lite stiltje gällande uppdateringar här på laget, en stilje som till viss del har följt den rådande situationen och avsaknaden av matcher. Träningarna har dock fortsatt och killarna krigar på föredömligt under varje pass. Bra fokus, hög intensitet och mycket glada miner och härlig lagkänsla. Vi som ledare är mycket stolta över killarna och det tycker vi att ni föräldrar också ska vara. Ett riktigt kanongäng. Tidigare år har vi avslutat verksamheten i månadsskiftet april/mars, men i år väljer vi att fortsätta även under april. Vi ledare känner oss taggade på detta, och även spelarna var positiva när vi genomförde en snabb undersökning av intresset senast. Vi siktar på att köra samma tid och plats som tidigare (onsdagar och fredagar) och hoppas på fortsatt bra uppslutning. Har man andra sporter som drar igång ska man självklart prioritera dessa, men vi kommer köra på som vanligt april ut, förutsatt att vi har hyfsad uppslutning på träningarna. Mvh Ledarna P-10/11 Innebandy 27 mar 2021 2kommentarer
  • Visa fler nyheter