Ny förlängning - David Andersson är klar
Vi kan nu glatt presentera ännu en förlängning inför hösten. Det är den unga talangfulla målvakten David Andersson som har skrivit på ett nytt kontrakt med herrlaget. Efter att ha flyttats upp från de egna leden i våras var tanken att Andersson skulle växa in i det under säsongen bakom de lite mer rutinerade Phlip Axelsson och Johannes Lindblad. Men efter Lindblads ganska tidiga time-out förra sommaren blev ansvaret snabbt större och vi är väldigt nöjda med Anderssons första månader med laget. Det är synd att säsongen har blivit ryckig och att matcherna uteblivit, men det känns väldigt skönt att redan nu ha säkrat upp honom framåt då han går ut NIU på Sanda till sommaren. Med sin välskolade teknik och fina reflexer är han helt klart ett framtidsnamn och det är extra kul att få behålla ännu en av våra duktiga talanger som kommit fram genom klubben! Hur känns det att förlänga kontraktet? - Det känns jättebra! Det har varit en rolig första säsong även om den blev kort och inte riktigt så som vi tänkt oss. Jag tycker att gruppen har en bra sammanhållning och jobbar bra tillsammans vilket gör det väldigt kul att spela innebandy. Din första säsong i herrlaget har ju varit väldigt speciell men hur tycker du det har varit? - Ja den har varit ganska konstig men jag tycker ändå att den delen av säsongen som blev av har varit givande och bra. Så som det såg ut inför säsongen så var mina förväntningar höga och de förväntningarna har mötts, tycker jag. Bra träningar med bra tempo, bra struktur, bra kommunikation och ett härligt gäng! Vad känner du är viktigt för att fortsätta utvecklas? - Som målvakt är det svårt att peka på exakt vad som behövs men såklart behövs det bra kvalitet på träningen både på planen och fys/konditionsträning! Har det varit svårt att hålla uppe motivationen med den egna träningen under de senaste månaderna? - Det kändes tungt när vi fick beskedet innan jul, att serien skulle pausas och där efter var det ganska svårt att fortsätta hålla fokus på att serien kanske kan startas igen, men man har mer eller mindre vant sig nu. Vardagen ser ut som den gör nu och man får bara försöka göra det bästa av det och köra på! Tror du att det är annorlunda när man är målvakt jämfört med utespelare? - Nej, jag skulle säga att det i stort sätt är densamma. Dock så har jag under den gångna säsongen haft problem med mina knän och fått mer eller mindre flytta in på gymmet för att bli av med problemet. Samtidigt så har ju resten av laget gruppträning och det är ju såklart tråkigt att inte kunna medverka där och köra på som de andra. Du hade ju också ett sista år inom JAS denna säsong men det har bara blivit 4 matcher. Känns det extra tråkigt att (antagligen) gå miste om både denna och förra säsongen när vi haft en hygglig chans på Innebandyfesten båda åren? - Ja det är ju väldigt surt. Förra årets avbrott var tungt men ändå överkomligt med tanke på att man hade en till säsong kvar. Dock när även denna pausades och som det ser ut i dagsläget inte kommer att fortsätta så är det riktigt tråkigt. Speciellt när vi i båda säsongerna haft bra chanser till att ta oss vidare från serien och till festen. Men man får helt enkelt knyta näven och se fram emot seniorkarriären istället. Vad har du för förhoppningar om vi tittar på nästa säsong? - Nästa säsong hoppas jag att kunna ta mer plats i laget och kunna bidra till att vi tar oss vidare från 1:an till allsvenskan. Som det var förra säsongen så var inte chanserna så stora för spel då jag hade två mer rutinerade målvakter över mig men jag hoppas att denna säsongen kunna knipa några startplatser och visa vad jag går för. Utöver det så vill jag såklart att träningarna ska fortsatt ha bra tempo och bra kvalitet. Vad är dina framtida mål inom innebandyn? - Förutom att hjälpa till och försöka göra min del i att ta Hovslätt upp i allsvenskan så har jag alltid velat nå SSL. Man får ingenting gratis i innebandyn så det är bara att fortsätta träna så kommer man förhoppningsvis nå sina mål. Foto: Marcus Vilson
Herrar A-lag SSL
20 feb 2021
0kommentarer
2012 tjejer extra träning mm
Våra tjejer födda 2012 är inbjudna att träna extra med F10-11 laget. Det blir max 2 tjejer per gång från oss på onsdagar 18:00 - 19:10. F10-11 laget har då delad träning så de får träna med 2011 tjejer. Detta är inte träning istället för vår träning utan extra träning och det är vi ledare som veckan innan säger vilka som får chansen. För att vi ska veta vilka som är intresserade och har OK från föräldrar vill vi ledare veta från er föräldrar om era döttrar vill så hör av er till någon av ledarna vid intresse. Vi tror inte på att stoppa någon som verkligen vill utan kravet är att man tränar på med vårt lag. Är ni osäkra så prata med oss ledare men för de flesta brukar man känna om man är redo eller inte.
F-12 Innebandy
18 feb 2021
3kommentarer
Innebandyträningar på sportlovet
Imon är det ju vecka 7 och sportlov. Vi kommer träna som vanligt måndag och torsdag (internmatch), och vi alla ledare är med. Fredagens träning kommer dock vara mer av "Öppen hall"-karaktär, med lite skott och spontant smålagsspel för de som vill. Mattias är på plats som ledare. Vi gör så denna fredagen pga mindre närvaro i fredags, sportlovsaktivitet i Hovslätt som krockar lite, samt att några är iväg och åker skidor på lovet. Ha ett härligt lov - vi ses!
P-0809 Innebandy
14 feb 2021
1kommentar
Filip Larsson skriver på nytt kontrakt
Den unge forwarden Filip Larsson har väldigt glädjande valt att fortsätta sin resa i klubben och har nu förlängt kontraktet för framtiden. Efter att ha att ha anslutit till herrlaget under sommaren 2019 har Filip anpassat sig väldigt bra trots en lite annorlunda situation då han fortfarande bor i Gnosjö. Med sin väldigt tidigt utvecklade explosivitet har han en riktigt bra fysik och har snabbt lärt sig mycket kring det taktiska och därmed fått mycket speltid och gjort det riktigt bra. Med ett lite större fokus på defensiven under fjolåret bidrog han med 10 poäng och känslan är att det kan bli betydligt fler då han framförallt har ett bra skott. Med sitt tvåvägsspel och arbetskapacitet är han en väldigt nyttig forward redan nu och det ska bli spännande att följa utvecklingen framåt! Hur är känslan efter att ha skrivit på ett nytt kontrakt? - Det känns riktigt skönt. Inga konstigheter att skriva på nytt. Dessa två år har varit roliga med ett skönt gäng. Du kom till Hovslätt för knappt två år sedan från Gnosjö IBK (H2). Har steget uppåt i systemet varit ungefär som du väntat dig? - Jag visste att Hovslätt var en bra förening som lågt högt upp i ettan. Det var spännande att se om man skulle klara att spela i den divisionen. Jag tycker det har gått framåt. - När man kom blev det en förändring i träningsdosen med fler pass än vad vi körde i Gnosjö och träningarna var kanske inte lika hårda där. Det kändes bra när man kom in i det och allt roligare att träffa grabbarna vecka efter vecka. Vad känner du att du har utvecklat mest under senaste åren? - Det är nog spelförståelsen och att kunna spela med alla olika spelare i laget. Både mycket försvar- och anfallsspel har jag utvecklat och det har varit bra med hjälp från tränarsidan. Just nu är säsongen pausad även om det börjar röra på sig litegrann. Har det varit svårt att hålla uppe motivationen? - Ja, det har det men tycker ändå jag skött det rätt bra och följt våra pass på distans via löpband och träningscykel. Det har varit lite svårare med gymdelen då det varit stängt här i Gnosjö. Men man har fått göra det bästa av situationen. Vad har du för framtida mål med innebandyn? - Det är framförallt att gå upp med Hovslätt till allsvenskan. Det hade varit också varit kul att gå vidare med JAS ifall det blir något mer spel detta år. Till sommaren går du ut gymnasiet. Vad händer härnäst på det personliga planet? - Tanken är att flytta hemifrån till Jönköping och förhoppningsvis kan jag då bli ännu tajtare med gruppen, delta fullt ut och hänga mer vid sidan av än nu när jag pendlar till träningar och matcher. Utöver det siktar jag på att börja jobba. Foto: Marcus Vilson
Herrar A-lag SSL
6 feb 2021
0kommentarer
Äntligen öppnas det upp för träningen igen den 6/2
Hejsan föräldrar! Äntligen öppnas det upp för träningar vilket vi har sett fram emot. För att vi skall kunna bedriva träningar gäller det att vi gör det ur ett smittoperspektiv säkert sett. Som vi har haft en längre tid så gäller det att man är symptomfri för att komma på träningen och vid minsta förkylningssymptom stanna hemma. Hovslätt innebandy har valt att vidta ytterligare en försiktighetsåtgärd, barn som har någon i hemmet med förkylningssymtom stannar hemma. Vi vill också att barnen kommer ombytta och lämnas vid omklädningsrummet och ni föräldrar får inte vitsas i hallen. Det är av största vikt att vi håller avstånd och minska aktiviteten i omklädningsrummet. Vi ska försöka i den mån vi kan bedriva träningen med så lite fysisk kontakt. Det är av största vikt att erat barn ska känna sig trygga och fortsätta med innebandyn. Ni känner era killar bäst och vi vill att ni pratar med dom om möjligheten att delta på träningen utan er närvaro. Vi öppnar upp hallen vid 8:55 och och avslutar i tid så vi hinner lämna hallen tills 10:05 när nästa gäng kommer. Ni kommer få ett utskick via laget.se där vi ber er anmäla barnen till träningarna. På så sett kan vi ledare planera utifrån antal deltagare Vi ser fram emot att möta era barn. Sköt om er /Tränarstaben
P-15 Innebandy
2 feb 2021
0kommentarer
Utdelning av Restaurangchansen - dags att betala
Påminner om att det är dags att redovisa och betala för försäljning av Restaurangchansen. Se detaljer nedan. Om det är några oklarheter hör av er. Ikväll har vi hämtat ut våra tilldelade Restaurangchansen, appar eller häften. På träningarna denna veckan, torsdag och fredag, kommer vi dela ut dem till killarna. Betalning sker via swish till Emil Hesse på 070-5262015 - senast 25/2. De kostar 260:-/restaurangchansen. Friköpen på 300:-/spelare skickas också till Emil.
P-0809 Innebandy
2 feb 2021
5kommentarer
Visa fler nyheter