Ingen parkering på asfaltsplanen vid Hovslättsskolan
Man har spolat rinken vid gymnastiksalen på Hovslättsskolan, så inga bilar får parkera där då detta förstör isytan. All parkering sker på huvudgatan med gällande trafikregler.
F-12 Innebandy
2 feb 2021
0kommentarer
Hovslätt Cup inställt
Vi måste tyvärr meddela att vi ställer in Hovslätt Cup. Med anledning av Covid 19 så går det inte att planera för cupen. Vi satsar på 2022.
Hovslätt Cup
26 jan 2021
0kommentarer
Nu kör vi igen!
I och med förra veckans glada nyheter att stängningen av kommunens hallar upphör från och med den 25/1 kan vi nu med glädje dra igång verksamheten igen. Vi kör igång nu på onsdag (27/1), samma tid (18:00) och plats (Stadsgården) som vanligt. Från ledarhåll är detta mycket uppskattat och vi ser fram emot att träffa alla killar igen och ta vid där vi slutade. För att vi ska kunna bedriva träning så gäller det att vi gör det på ett ordnat och smittsäkert sätt. Man kommer endast till träning om man känner sig symptomfri och pigg, vid minsta förkylningssymptom stannar man hemma! Hovslätts IK har i tillägg till detta ytterligare försiktighetsåtgärder, och dessa innebär att om man har någon med förkylningssymptom i hemmet så ska man stanna hemma från träningen. Under träningarna jobbar vi fortsatt aktivt med att hålla avstånd och undvika onödiga situationer där man ökar risk för smittspridning. Vi ses på onsdag! Ledarna
P-10/11 Innebandy
25 jan 2021
0kommentarer
Nu startar vi igång igen - måndag 25/1
Nya uppdaterade riktlinjer möjliggör att vi från och med måndag 25/1 kan börja träna inomhus igen. Det handlar om träningar med vårt eget lag och fortsättningsvis inga matcher eller träningar mot/med andra lag. Detta är oerhört glädjande för den så viktiga fysiska aktiviteten, och det sociala samspelet som laget innebär. Samtidigt ska vi vara fortsatt noggranna med att enbart närvara när man är fullt frisk. Vi kommer på vår första inneträning ha en gästtränare på besök. Det är en av damlagets tränare, Max Gustavsson, som håller i träningen. Han hade ju oerhört uppskattade teoripass på vår uppstart i september. Missa inte detta nu på måndag. Det är vår ambition att så ofta som möjligt ha gästtränare på måndagar. Torsdagar blir internmatcher. Fredagar blir småmålsturnering. Vill lyfta fram att vi fortsätter med följande råd: - stanna hemma om du har symptom. - stanna hemma om nån i familjen är sjuk eller har symptom. - byt om och duscha hemma. - använder 2 omklädningsrum för att det inte ska bli för trångt.
P-0809 Innebandy
23 jan 2021
0kommentarer
Ny förlängning - Hamrin stannar
Vi kan nu glatt presentera ytterligare en spelare som valt att skriva på för nästa säsong. Det är vår egna produkt och tillika enda "internationella" spelare; Marcus Hamrin som har förlängt kontraktet. Hamrin, som för stunden är inne på sin sjunde säsong i herrlaget, är den spelare som varit med längst i befintlig trupp om man bortser från sin ettåriga utlandssejour i Sarpsborg. Med sin offensiva spets, finurlighet och fart är han en viktig spelare som kan spela på flera positioner framåt även om han framförallt brukar gå på högerforwarden. Med sin erfarenhet och sitt Hovslättshjärta så känns det som en mycket viktig förlängning för framtiden! Hur gick tankarna innan det blev klart att du stannar? - Det har inte varit några funderingar direkt. Ville få ett avtal klart så fort som möjligt så inga konstigheter egentligen. Hur ser du på de senaste åren sen du kom tillbaka från Norge? - Jag känner att vi har gått upp en nivå på det mesta om man ser kring laget. Blivit mer proffsigt och ett tydligt mål kring klubben. Det har ju gått bra då vi varit ett topplag och kvalat en gång men blev snuvade på att få kvala ifjol. Man hoppas på att få göra det i år. - För egen del har det gått lite sisådär tycker jag. Sen jag kom hem har jag efterhand kommit tillbaka i mitt spel offensivt men nu när man varit ledig har jag försökt fokusera lite mer på explosiviteten för att få upp fysiken och benen där det känns som jag tappat lite. Annars har det gått rätt ok. Denna säsong har ju tyvärr blivit väldigt ryckig. Vad tänker du kring läget som är? - Man går ju och har förhoppningar om att vi ska kunna dra igång igen men läget är som det är och man får köpa det. Man får hålla sig i form för en eventuell start och det hade varit kul att få chansen då vi tränat hårt för att kunna kvala i år igen. Det var nog svårast i början med motivationen då man knappt fick träna med någon annan men det har blivit lite lättare med tiden. Finns inte så mycket annat att göra på kvällarna så det blir typ en rutinmässig aktivitet att sticka ut och springa. Hur är statusen kring norska landslaget? - Det är fortfarande väldigt aktuellt. Har en dialog och får lite uppdateringar när det är tänkt att starta igång. Skulle varit lite samlingar nu men varit problem med att det inte går att åka till Norge utan sitta i karantän 14 dagar. Jag strävar efter att kunna ta en plats och kunna spela VM, ifall det blir något mästerskap nu under 2021. Vad är din ambition framåt? - Så som jag ser det så vill jag först och främst vara med och ta upp Hovslätt till allsvenskan. Det hade varit kul att vara med på resan med moderklubben och vara med om ännu ett avancemang. Sen är det ju att få vara med och göra ett VM, än så länge har jag bara varit med i två VM-kval, så det hade varit väldigt stort och är något man hoppas på. Foto: Marcus Vilson
Herrar A-lag SSL
23 jan 2021
0kommentarer
Äntligen får vi träna igen!
Här kommer ett meddelande från styrelsen. Hallarna är tillgängliga från måndag 25 januari och då öppnas träningsverksamhet upp för barn och ungdomsgrupper födda 2005 och yngre. Vi ser mycket positivt på att Regeringen och Folkhälsomyndigheten prioriterar idrottsverksamhet och ger grönt ljus att starta upp. Givetvis kommer föreningen göra sitt yttersta för att fortsätta bedriva en trygg och säker träningsmiljö i enlighet med de restriktioner som finns. Som tidigare ber vi samtliga medlemmar att visa hänsyn till varandra och genom att hålla avstånd, följa restriktioner och bara delta i aktiviteter när du är helt frisk. Hovslätt innebandy har valt att vidta ytterligare en försiktighetsåtgärd, barn som har någon i hemmet med förkylningssymtom stannar hemma. Mvh Styrelsen Hovslätt Innebandy Det innebär att vi kör igång träningen igen efter ordinarie schema från och med torsdag 28:e. Vi kör på samma sätt som innan jul, d.v.s. föräldrarna får stanna utanför för att minimera antalet personer och trängseln. Alla byter om hemma så att det inte blir så trångt inne i omklädningsrummet. Vi vill särskilt påminna om att alla som har någon med förkylningssymptom i familjen stannar hemma från träningen. Det innebär alltså snäppet strängare regler än i skolan, men det är ju också en frivillig aktivitet där vi samlar tjejer från halva tabergsdalen, så vi måste alla ta vårt ansvar. Det ska bli så roligt att köra igång igen!
F-12 Innebandy
22 jan 2021
1kommentar
Visa fler nyheter