Hovslätt Cup Inbjudan
Hovslätt Cup 2021 Vi kallar den (Hoppets Cup) och hoppas den kan genomföras med lättare restriktioner framöver. Ni behöver bara anmäla lag och spelklass. Vi tar beslut tre veckor innan cupen om den kan genomföras och då sker även betalning av lagen. Dags för den elfte upplagan av Hovslätt Cup. Vi har 5 hallar under samma tak i Jönköpings idrottshus (A, B, C, D & Arenan) Cupen spelas långfredagen 2 april och annandag påsk 5 april kl. 09:00-17:00. Alla klasser spelas klart på samma dag. De yngsta lagen med 4 spelare plus målvakt på plan kör antingen förmiddag eller eftermiddag. Antal lag per klass är varierande och vi förbehåller oss rätten att slå ihop klasser (vid för få anmälda lag). Detta för att göra en så bra cup som möjligt. Samt reserverar oss att det blir fullt snabbt. Speldagar, klasser och plats. Långfredag 2 april (F10/11, P11,P12, P14) födda Annandag 5 april (P10,P13, F12/13, F14/15 ) födda Speltid och storlek på mål: Klass F10/11och P10 kör 2 x 14 min, på stor plan med 5 utespelare och målvakt, minst 5 matcher. Stora mål. P11 spelar inte riktigt på fullstor plan utan D-hallen delas upp i två planer. 2x14 min. 5 utespelare och målvakt. Minst 5 matcher. Juniormål. Klass P12, P13, F12/13, F14/15 1 x 16 min. på mindre plan (ca 12 x 22 m) med 4 utespelare och målvakt. Minst 5 matcher. Juniormål. ”Flygande byten” i alla klasser, samt ingen stopp av matchklockan. Spelaravgift: 200 kr per spelare (minst 9 spelare/lag), sätts in på vårt plusgirokonto 400 83 34-7 efter vi bestämt att det blir cup, skriv klass & Hovslätt cup (betala in alla spelare på en gång). Det ingår medalj och flaska till alla spelare. (Alltså ingen lagavgift.) Anmälan: Skickas till hovslattcup@gmail.com senast 5/3. Reservation för att det kan vara fullt. Ange vilken klubb, tröjfärg, vilken klass, kontaktperson, mejladress, mobilnummer. Antalet spelare kan ni återkomma med senast två veckor innan cupen. Datum då anmälan är gjord gäller. Antalet spelare kan kompletteras efter hand. Spelschemat skickas ut (mejl) samt publiceras på hemsidan 21/3. Inga tabeller/resultat kommer att publiceras enligt SMIBF direktiv. Alla matcher kommer dömas av föreningsdomare från Hovslätt. Det finns cafè i Idrottshuset där man kan köpa mat mm. Mer information finns på vår hemsida www.hovslattcup.se där även denna inbjudan finns. Ev. frågor besvaras av cupansvarig Stephan Knuthas (070-944 83 09) eller via mail på hovslattcup@gmail.com.
Hovslätt Cup
6 jan 2021
0kommentarer
Träningar utomhus v 1-3
God fortsättning alla, Hoppas verkligen ni alla haft en skön jul och nyår mitt i allt som pandemin för med sig?! Vi saknar såklart laget, killarna och innebandyn oerhört mycket! Ledargänget har tagit beslut att köra igång träningar utomhus de kommande veckorna. Vi väntar in FHM:s och kommunens riktlinjer för att så fort som de tillåter kliva in i hall och spela innebandy igen. Fram tills dess så ser vi stort värde i att hålla igång med fysisk aktivitet, och även samla laget utifrån alla sociala uppsidor som finns av att träffa varandra och fortsätta bygga positiva relationer! Självklart gäller samma förhållningssätt som i höstas att stanna hemma om du känner dig krasslig och har symptom. Vi har uppdaterat kalendern på laget.se och planen är att köra enligt nedan: Måndagar, kl 18-19 - Elljusspåret på Hovet, möts vid utomhusgymmet där elljuspåret börjar 17.50. - Fokus på kondition, intervaller och uthållighet. - Ta på er bra kläder, mössa och löparskor. Fredagar, kl 16.30-17.30 - Konstgräset på Hovet, möts vid planen 16.20. - Fokus på styrka, snabbhet och rörlighet. Blir säkert en del tävlingar ihop med det. - Ta på er bra kläder, mössa och löparskor. Vi ses på fredag!
P-0809 Innebandy
5 jan 2021
0kommentarer
Träningsuppehåll t.o.m. vecka 1
Fr.o.m. nu och t.o.m. vecka 1 kommer vi att ta ett träningsuppehåll från organiserade träningar. Delvis pga att de flesta av våra träningstider ligger på röddagar på lovet men framför allt för att Jönköpings kommun i dagsläget är en av få kommuner i Sverige som stoppar all barn- och ungdomsidrott både inomhus och utomhus. Som läget är med Corona så är beslutet att stoppa organiserad inomhusträning väntat med tanke på de rekommendationer som FHM kommer med, men Jönköpings kommun har alltså gått ett steg längre. Det innebär att vi inte kan bedriva någon from av träning, inte ens utomhus, som det ser ut nu. Men vi vill därför uppmana er föräldrar att hitta på aktiviteter för grabbarna på egen hand. Det är oerhört viktigt att de rör på sig utifrån så många aspekter. Både för sitt psykiska och fysiska välbefinnande. Kanske kan de få med sig en mamma eller pappa till t.ex. löpspåret :-) Efter vecka 1 får vi se vilka rekommendationer som är just då och så får vi som lag agera utifrån det. Förhoppningsvis kan vi hitta på något utifrån smittsäker anpassning. Utomhus är det ju inte svårt men det beror helt på vilka rekommendationer som är då - och vi följer givetvis riktlinjerna. Tills dess så får ni ta hand om varandra och vi tränare önskar er alla en God Jul. /Tränarna
P-0809 Innebandy
20 dec 2020
4kommentarer
Juluppehåll, bingolotter och träningsavgifter
Det börjar närma sig jul och halva säsongen har därmed redan gått. Det blev verkligen inte så som någon av oss tänkt oss, med inställda poolspel och smittspridning i samhället, men trots detta har vi haft det riktigt roligt på våra träningar. Vi har en hel del nya i laget, och alla, både gamla rävar och nya uvar, har tagit stora kliv i innebandykunnandet. Det märks verkligen inte på vårt matchspel att vissa knappt hållit i en klubba när säsongen började. Nu tar vi ett välförjänt juluppehåll. Med tanke på smittspridningen i samhället tar vi en lite längre paus så länge som skolorna är stängda. Det innebär att vi drar igång igen torsdag 7/1. Jag håller på och summerar ekonomin och betalningar till klubben. Swisha in bingolottobetalningen den här veckan så att jag kan betala in det som ska till klubben. Jag har också summerat våra träningsavgifter och noterar att jag saknar några inbetalningar (900). Betala in den så fort som möjligt så att jag kan betala allt till klubben i god tid innan årsskiftet. Mitt swishnummer är 070-3790112. Nu får alla ha ett riktigt härligt jullov. Ta hand om er, och sen ses vi igen nästa år!
F-12 Innebandy
18 dec 2020
3kommentarer
Juluppehåll och utdelning av bingolotter
Höstsäsongen börjar lida mot sitt slut och efter fredagens träning (18/12) gör vi ett tre veckor långt uppehåll och återupptar verksamheten igen fredagen den 8/1. Under denna vecka kommer vi, i samband med träningarna, dela ut beställda bingolotter. Lotterna tog tyvärr slut och det gick inte att beställa mer, så vi lyckades inte få tag i så många som vi behövde för att tillgodose våra behov. Vi har försökt fördela del lotter vi blev tilldelade efter efter principen först 2 var till alla som beställt, därefter ytterligare 1 till de som beställt fler än 2. De som har beställt dubbellotter har fått det antal som beställts. Hoppas detta känns ok för alla. Vill man ändå ha fler bingolotter och samtidigt stötta klubben (dock inte laget specifikt utan klubben som helhet) kan man beställa via denna länk: https://www.bingolotto.se/kop-bingolott/?customerId=31001303 När ni fått era lotter kan ni med fördel omedelbart betala in till lagkonto 9024.94.718.94 eller via Swish till nummer 0707283036 (mottagare Anders Blom) Var i så fall noga med att ange följande uppgifter: • Bingolotter • Spelarens namn • Lag (i detta fall HIK P11) God jul och gott nytt år Ledarna
P-10/11 Innebandy
16 dec 2020
5kommentarer
Restaurangchansen & kort om julbingolotter
Newbody, Julbingolotter.. näst på tur är Restaurangchansen :-) Vi kommer även i år sälja häften och appkoder. De kommer kosta 260:-/st även kommande år. Minsta antal är 2st per kille, resterande förtjänst (130:- per lott) går till det individuella kontot. Vill man köpa sig helt fri fri så kostar det 300:- totalt per kille. Vi ska i januari meddela antalet häften/appkoder som vi behöver. Häftena/appkoderna kommer i början av februari. Klicka HÄR så kommer du till en länk med säljmaterial, beställningslistor etc för Restaurangchansen Jkpg/Huskvarna. Meddela nedan (kommentar till nyheten) senast 31/12 hur ni vill göra med Restaurangchansen - Antal häften - Antal appkoder - Köpa sig fri --- Gällande julbingolotter får vi definitiv info på onsdag om vi blir tilldelade fler. Har varit rykande åtgång, vi lyckades reservera 150 enkellotter och 4 dubbellotter (baserat på beställning för några veckor sedan). Det är anledningen till att inte alla killar fick lotter i måndags på träningen. Vi har gått rakt av på när man beställde lotterna här på sidan. Ni som fått lotter kan swisha pengarna till Emil Hesse på 0705-262015 - Enkellott = 100:-/st - Dubbel = 200:-/st Förtjänsten ligger på 41:-/st
P-0809 Innebandy
8 dec 2020
20kommentarer
Visa fler nyheter