Dagens träning (6/11) inställd
P.g.a. rådande situation, lättare förkylningssymptom bland vissa av oss ledare och oklarheter kring sargerna i vår nya träningslokal har vi valt allt ställa in dagens träning. Vi tar nya tag nästa vecka och hoppas att återse alla killarna då! Trevlig helg Ledarna
P-10/11 Innebandy
6 nov 2020
1kommentar
Förhållningssätt kring de nya restriktionerna COVID-19
Hej F-14/15s föräldrar! Vi har alla tagit del av de nya restriktionerna där mycket i samhället pausas och däribland även idrottsverksamheter. Vi har dock möjlighet att låta våra barn som är födda 2005 och senare att fortsätta med sin verksamhet, men det kräver att vi vuxna tar vårt ansvar i hur vi hanterar allt runtomkring. Innebandyförbundet har en vädjan om att föräldrar till tränande barn i möjligaste mån inte skall uppehålla sig i träningshallen. Samtidigt vill vi att ert barn ska känna sig tryggt och fortsätta med innebandy. Då ni känner ert barn bäst vill vi att ni i samråd med ert barn undersöker möjligheten att hon få träna själv utan er delaktighet. Går inte detta så får ni självklart följa med men var då noga med avstånd och god handhygien! Vidare har vi därför bestämt att omklädningsrummet öppnar 09:55 och vi håller goda avstånd när vi byter om, helst komma ombytta för mindre aktivitet i omklädningsrum. Vi får tillträde till hallen prick 10:05 då gruppen innan har hunnit lämna. Vi behöver dessutom avsluta 11:05 då gruppen efter kommer att komma 11:15 och då är tanken att ingen av våra spelare längre ska vistas i hallen. Är ni oroliga, har symptom eller är i riskgrupp så hör av er till oss och stanna hemma tills det, förhoppningsvis, lugnat sig något. Har ni några funderingar eller synpunkter hör av er till oss. Ta hand om er! Mvh Tränarna genom Samuel
F-14 Innebandy
5 nov 2020
1kommentar
Uppdaterade riktlinjer pga Covid
Ni alla har ju följt de uppdaterade riktlinjerna som gäller för Jkpg län sedan igår. Smålands Innebandyförbund har beslutat om följande och givetvis följer HIK och P08 det. Matcherna till och med 26/11 är tyvärr inställda och avbokade. Återkommer så fort vi vet om och när det drar igång igen. Vi har möjlighet att träna som vanligt och det är något vi i denna situationen sätter stort värde på att fortsätta göra. Har många positiva sociala och mentala aspekter som är ovärderliga i dessa tider. De förhållningssätt vi kommer vara extra noggranna med runt träningar är: - Stanna hemma om du har symptom eller är sjuk, även om nån i hushållet har konstaterat Covid såklart. - Duscha och byt om hemma så mkt det går. - Kommer dela upp oss i 2 omkl rum med max 12 killar i varje. - Inga föräldrar inne på Stadsgården utan lämnar/hämtar utanför respektive ytterdörrar. - Egna vattenflaskor, ingen dricker av varandras. Hör av er om det är nåt ytterligare ni undrar över runt våra förhållningssätt och hur vi kan skapa så säkra innebandyträningar som möjligt. Ta hand om er allihopa så ses vi!
P-0809 Innebandy
4 nov 2020
0kommentarer
Inställda matcher och ny träningstid
Först och främst vill vi tacka alla spelare och föräldrar för ett mycket väl genomfört poolspel helgen som gick. Det är så kul att se hur de kämpar för varandra, stöttar, peppar och verkligen står enade som ett lag. Varje spelare är en oumbärlig del i detta härliga gäng, och det är väl det allt handlar om. Att vi dessutom, efter två poolspel, är fortsatt obesegrade gör inte saken sämre, även om vi nu inte räknar några resultat. I Video-sektionen på denna sida hittar ni en kortare sammanfattning av poolspelet, för er som vill se lite skönt lir och ständigt kämpande HIK-killar. Och det vill väl vi alla! Inställda matcher Under gårdagen landade nya, striktare, restriktioner för innebandyn de kommande veckorna. ALLT matchspel, inklusive poolspel, pausas t.o.m. den 24/11, vilket för oss innebär att poolspelen den 8/11 och 14/11 inte kommer att spelas. Poolspelet den 28/11 ligger fortfarande kvar, men det känns inte otroligt att även detta kommer att strykas, men det återkommer vi till senare i sådant fall. Tråkigt förstås, men vi är glada över att vi hann spela i helgen, så att alla killar i laget fick chansen att lira några matcher. För ungdomslagen (P05 och yngre) gäller att vi får forsätta träningsverksamheten tillsvidare. Vår intention är att träna på som vanligt under hösten fram till jul. Är det någon som känner sig obekväm med detta eller tycker vi borde tänka på något annat sätt så är vi öppna för en dialog kring detta. Hör gärna av er till oss ledare i så fall så tar vi det därifrån. Ny träningstid fredagar Fr.o.m. denna vecka har vi ny tid och plats för våra fredagsträningar. Det som gäller nu och framöver är: Fredagar 17:00 – 18:30 - Ljungarumsskolan OBS! Notera även att vid onsdagens träning (4/11) är huvudentrén vid Stadsgården stängd, så vi går in vid sidan som vi brukar göra vid poolspelen. Slå någon av oss ledare en signal om ni inte hittar eller om ni inte kommer in. Mvh Ledarna
P-10/11 Innebandy
4 nov 2020
0kommentarer
Nya covid-19 restriktioner. Vad gäller för oss?
Här kommer lite information utifrån de nya restriktionerna för covid-19 i vårt län, Smålands innebandyförbunds skrivning av vad som då gäller samt vad det då innebär får oss. *Träning för spelare födda år 2005 och senare kan fortsätta men inte matcherna som ligger inplanerat till den 24 november. F12/13 har inga matcher förrän den 29 november så vi får avvakta och se vad som händer. *Alla deltagare i träningsverksamhet måste vidta extra försiktighetsåtgärder, undvika trängsel, hålla distans, byta om hemma, hålla god hygien och självklart stanna hemma om man har minsta sjukdomssymptom. Föräldrar skall i allra möjligaste mån inte vistas inom idrottsanläggningen. Vuxna ska i allra möjligaste mån bara skjutsa sina egna barn och vi avråder från att åka kollektivtrafik till träning. Vi kommer försöka anpassa övningar så gott det går, allt för minska risken för smittspridning vid träning. Dock är omklädningsrummen trånga, så byt om hemma och kom i lagom tid till träningen. Föräldrar följer inte med in i omklädningsrummet.
F-12 Innebandy
4 nov 2020
0kommentarer
Efter match Hovslätts IK - Hovshaga Aif Intervju
Omgång 5 i serien och vi gick upp emot tvåan i serien Hovshaga. Hovshaga som innan dagens match hade 15 raka segrar. En väldigt fin ”winning streak”, men igår tog det stopp! Hovslätt stod som segrare efter periodsiffrorna 2-1, 0-2,8-4. En bra innebandymatch med olika ansikten, men Hovslätt kändes lite starkare för dagen. Vi hör vad lagkaptenen Andreas Jonsson har att säga efter matchen. Först och främst grattis till seger! Stort tack! En bra och spännande match som har flera ansikten, hur kändes det på planen? Ja men precis, det var en match där det hände endel. Framförallt var det två lag som vill spela innebandy och det skapar en mer intensiv och mer offensiv innebandy som publiken också verkade gilla. Första perioden är bra även om vi får tre stycken boxplay, vi har bra fart under fötterna och skapar hela tiden målchanser. Andra perioden är lite mer upp och ner, dem har kanske lite mer boll och får också utdelning i perioden där vi är lite sämre. Sedan växlar vi upp i slutet av perioden och tycker att vi kommer ut med den energin i sista. Vi får ett tidigt mål i sista perioden vilket ger oss en tidig boost. Sedan känns det som det är mer eller mindre rock and roll fram till slutet där vi är det bättre laget och vinner rättvist. En grym sistaperiod, vad pratade ni om inför tredje? Inför sista perioden pratade vi om att fortsätta gå högt och våga komma in på dem. Att gasa på som vi gjort och att det skulle lossna vilket det gjorde. Efter 5 omgångar har vi nu skramlat ihop 10 poäng, ett okej facit? Ett okej facit ja, en medioker start på säsongen där vi idag visar att vi är ett lag att räkna med framöver. 8 st olika målskyttar idag, är bredden vår styrka? Ja det var flera gubbar som klev fram idag vilket är viktigt. Skönt att alla femmor producerar och bidrar på olika sätt till vinsten. Även fantastiskt kul att gubbar som börjar vid sidan kommer in och gör det riktigt bra när matchen står och väger. En riktig lagseger där vi visar att vi har en grym lagmoral och att betala priser som krävs för att vinna. Du pratar om lagmoralen, att betala priser för att vinna. Hur jobbar ni med det? Vi jobbar med det varje vecka och varje träning. Att hela tiden spela med både hjärta och hjärna. Alltifrån att värdera vad vi gör med bollen till att offra allt vi har för att skydda vårat eget mål. Vi vill vara ett tufft och hårt jobbande lag och då är det viktigt att alla strävar åt samma håll. Stort tack för att du tog dig tid Andreas! Tack själva! På nedan länk kan du se målen från matchen, det enda du behöver göra är att skapa ett solidsport konto logga in och se highlights gratis (du måste vara inloggad för att titta) Highlights Hovslätt Hovshaga Stötta oss gärna via att köpa ett månadsabbonemang då kan du se alla hemmamatcher! Foto: Marcus Vilson
Herrar A-lag SSL
1 nov 2020
0kommentarer
Visa fler nyheter