Slutförsäljning NewBody (deadline 5/11)
Här kommer en liten påminnelse om att försäljningen för de som valt att sälja NewBody kommer att pågå till den 5 november. Så nu är det bara slutspurten kvar. När ni har lagt in alla beställningar så får ni inte glömma att även klarmarkera beställnignen i systemet. För mer info se tidigare nyhet. /Tränarna
P-0809 Innebandy
1 nov 2020
0kommentarer
INFÖR HOVSLÄTTS IK - HOVSHAGA AIF
I eftermiddag vankas det toppmatch när Hovshaga från Växjö kommer på besök. Matchen startar 17.00 och spelas som vanligt i A-hallen. Med tanke på den rådande pandemisituationen kanske det här kommer bli sista matchen på ett tag? Nyttiga länkar: Solidsport Herrlaget Solidsport Hovslätts IK Biljetter Länk IBIS Innan vi går in på matchförutsättningar är det svårt att bortse från det tunga beskedet som kom i veckan där flera stora distrikt nu stänger ner mycket av innebandyn vilket medför att även vi drabbas. På herr-, dam- och respektive juniornivå kommer nu serierna knappt spelas de närmaste veckorna och man har kommit fram till att det eventuellt ska börja igen den 19:e november. Men egentligen vet ingen riktigt vad som kommer ske och även Smålands status kan säkert ändras vilket gör det hela mycket osäkert. Det känns såklart väldigt tråkigt men vi måste samtidigt försöka göra det bästa av situationen! I eftermiddag får vi chansen att återigen möta Hovshaga som var lite av vår nemesis förra året där vi inte plockade en enda poäng på de två mötena. Hovshaga gjorde det väldigt bra ifjol och man har börjat även denna säsong strålande med 4 vinster och 11 inspelade poäng på 4 omgångar. Den spelare man antagligen måste hålla bäst koll på är Noah Alex som är en duktig forward som producerar mycket poäng. Under veckan har han dessutom varit aktuell då han skrivit en dubbellicens med Växjös SSL-lag. På minuskontot från fjol har man dock två tunga tapp då Ludwig Persson återvänt till just nämnda Växjö och Filip Kjellsson som verkar ha slutat med innebandyn. I hemmalaget Hovslätt har det rullat på i veckan och vi har haft bra träningar. Förra helgens vinst mot Växjö var väldigt skön och man kände att det var viktigt att ta första trean efter den knackiga inledningen av säsongen där framförallt matchen mot CL98 var en match där nästan ingenting fungerade. I spelartruppen är nu Martin Ullström tillbaka i spel vilket såklart är kul. Även Simon Eriksson är tillbaka efter att ha missat matchen mot Växjö. På minuskontot har vi Simon Sandqvist som gått tillbaka till Fagerhult och tyvärr även August Arvidsson som skadade sig i torsdags på träningen, där prognosen inte ser bra ut. Vi hoppas på det bästa för Augusts skull! Vi hoppas på en bra och välspelad match fär vi kan ta 3 poäng och haka på i toppen! Det finns fortfarande några biljetter kvar men annars hänvisar vi framförallt till streamen där vi livekommenterar matchen och kvalitén normalt sett är väldigt bra på hemmaplan. Foto: Marcus Vilson
Herrar A-lag SSL
31 okt 2020
0kommentarer
Fotografering imorgon i samband med poolspelet
Imorgon i samband med poolspelet, när alla är matchklädda, så tänkte vi att vi passar på och tar lite spelarfoton. Vi ska försöka hinna med det innan matcherna när föräldrar får bygga sarg och sånt. Ni som inte kommer på poolspelet ska vi försöka fota nästa träning istället. Vill ni inte att vi lägger upp spelarbild på just er dotter på laget-sidan är det bara att ni säger till oss tränare. Vi samlas strax efter 10:30 på Stadsgården. Innan dess kommer vi inte in i hallen.
F-12 Innebandy
30 okt 2020
0kommentarer
Poolspel i helgen
Då var det dags för årets andra poolspel. Denna gång är dags för resterande grabbar att dra på sig matchkläderna. Vi samlas på lördag (31/10) 12:15 utanför Fagerhus, Fagerhult och spelar sedan som följer: 13:00 Hovslätts IK P11/1 - Fagerhult Habo IBK Ungdom P11/2 13:50 Jönköpings IK P12/3 - Hovslätts IK P11/1 14:40 Hovslätts IK P11/1 - Gränna AIS P12 Vi räknar med att vara klara runt 15:30-snåret. Vi kommer ombytta och klara, vita shorts och vita strumpor, matchtröjor delas ut på plats, och redo att ge de andra lagen en riktig match! Skicka gärna med barnen en frukt eller macka om de behöver fylla på lite energi mellan matcherna. Godis och läsk sparar vi företrädesvis till kvällen. Tyvärr gäller fortsatt begränsningar när det kommer till publikfrågan, och vi har ombetts att försöka begränsa oss så gott det går. Skjutsande föräldrar tillåts, max 1 per barn. Tänk på att hålla avstånd inne i hallen. Mvh Ledarna
P-10/11 Innebandy
30 okt 2020
0kommentarer
Poolspel för båda lagen 31/10
På lördag är det dags för poolspel igen,och nu spelar båda lagen. Det blir våra två lag, Vetlanda samt Månsarps som möter varandra. Det är vi som ordnar poolspelet denna gång, Jag har skickat ut en kallelse till samtliga som vi har registrerade med personnummer på laget. Har ni inte fått någon kallelse, men vill vara med så får ni kontakta oss tränare. Det är viktigt att vi har både uppgifter på barnen och kontaktuppgifter till föräldrar. Vi önskar att alla svarar på kallelsen; både om ni tänker komma eller inte. Vi vet att vissa nybörjare fortfarande känner sig lite osäkra och det är helt ok. Blir det väldigt många som kan vara med så kan vi behöva lösa det så att var och en spelar två av tre matcher, och när man väl spelar får man istället spela lite mer, istället för att ha så många på bänken att det knappt blir någon speltid för var och en. Första matchen startar 11:30, så vi samlas strax efter 10:30 för att bygga sarg och ställa iordning. Tänk på att matcherna pågår lagom över lunchtid, så ät gärna ett extra mellanmål innan och packa med någon macka, en risifrutti eller lite frukt så att tjejerna kan fylla på energidepåerna. Det blir rätt trångt med fyra lag, så vi behöve begränsa antalet personer på plats. Max en förälder per barn som publik, och kan några samåka så är det också bra. Vi måste dra vårt strå till stacken för att begränsa smittspridninge, och har man förkylningssymptom ska man utan tvekan stanna hemma.
F-12 Innebandy
28 okt 2020
0kommentarer
Fjärde raka segern mot IBK Göteborg!
Det blev vinst i säsongens fjärde match borta mot IBK Göteborg. En tuff uppgift där Göteborg verkligen satte prov på Hovslätt, framförallt i första halvan av matchen. Hovslätt kunde sedan sortera ut deras försvarsspel och satte dem på prov, gång på gång. Det blev en hel del omställningar mot oss, men hemjobbet och det hårda jobbet tillsammans med ett fantastiskt målvaktsspel står Hovslätt upp oerhört bra. Ett flertalet chanser skapades under första perioden men bollen ville inte leta sig in. Detta skapade en viss frustration och stress hos spelarna, men när väl första målet trillade in så började det släppa och ett lugn spred sig över laget. En oerhört fin inställning hos grabbarna som gör att vi kan plocka hem fjärde raka segern. Nästa match spelas borta mot FBC Vinga på Söndag den 1/11.
Herr Jas Innebandy
27 okt 2020
0kommentarer
Visa fler nyheter