• Sargvakter på herrlagets matcher

    Tillsammans med P07 ansvarar vi denna säsongen för att bemanna herrlagets matcher som sargvakter. Det innebär att alla våra killar utifrån ett schema kommer att vara sargvakter 1 match denna säsongen. Nyttigt att se en serniormatch på nära håll och även hjälpa till praktiskt. I schemat under Dokument på laget-sidan har ni datum och de tider som gäller. Klicka här så kommer du dit. Några punkter vi vill trycka på rent praktiskt är: - Samling 30min innan matchstart i aktuell hall (alla utom 1 match är i Idrottshusets Nya A-hallen). - Varje hörn på planen kommer bemannas med minst 1 sargvakt. - Uppgiften är att kasta in bollar som kommer utanför planen, samt under matchen laga sargen när den går sönder. - Ansvarig för att möta upp killarna och placera ut dem är den första kolumnen i schemat (Föräldrar till Leo, Noel, Nicho, Melwin, Viktor). - Ha på dig HIK-kläder i den mån du har. Ta med dig inomhusskor. Ta även med dig klubba för möjlighet att latja på planen finns i periodpauserna, för den som vill såklart. - Mössa och ytterkläder hänger vi av oss under tiden vi är sargvakter. - Tänk på att det är ett ansvarsuppdrag så vi påminner killarna om att fortsätta med vårt fokus och självklara positiva attityd även när vi är sargvakter. - Behöver man byta match så är det fritt fram att ringa nån annan av killarna och lösa det på egen hand. P-0809 Innebandy 18 okt 2020 0kommentarer
  • Fler och fler

    Det är kul att se att så många vill vara med i vårat P15 lag. Det finns plats för fler så välkommen på lördagar kl 09.00 i Hovslättsskolan. P-15 Innebandy 17 okt 2020 0kommentarer
  • Matchkläder

    Bara för att förtydliga tidigare inlägg och info om matchkläder vid poolspelen framöver. Med ombytta menar vi att man har vita byxor och vita strumpor, matchtröjor har vi med oss och delar ut på plats vid varje poolspel. Mvh Ledarna P-10/11 Innebandy 16 okt 2020 1kommentar
  • ÄNDRINGAR TILL HELGEN - match mot Gränna inställd!

    Igår (torsdag) kl 16.00 fick vi ett telefonsamtal från Grännas tränare i P07/08 att de upptäckt att de hamnat i "fel" serier med sina 2 lag. I vårt fall var de i en serie där de inte får använda fritt antal 07 som förra året, och då de inte har så många 08:or i sitt gäng så kan de inte genomföra säsongen. De har flyttat "upp" båda sina lag 2 nivåer för att hamna rätt. Därmed utgår våra 2 matcher i år mot Gränna, varav den ena var imon lördag. Då har vi tränare pratat ihop oss och pusslat om lite från ursprungsplanen. Vi tänker så här inför helgen; - Har man tränat på det senaste så har vi försökt få alla som inte spelade förra helgen att spela nu mot Månsarp. Därför kommer vi spela med lite fler denna helgen. - Vi kommer fylla på med några som spelade förra helgen, och där har vi gått utifrån träningsnärvaro/engagemang sedan säsongsstarten. - Idag har vi endast 2 spelare som lämnat återbud pga sjukdom och skador så därför kan det bli aktuellt med ytterligare spelare till matchen mot Månsarp, men det tar vi senare under dagen/kvällen. Hoppas på er förståelse med lite omkullkastade planer på kort varsel, inget vi kunnat påverka tyvärr. Nästa helg ser vi fram emot 2 matcher enligt plan! HIK vs Månsarp - LÖRDAG 17/10 - Stadsgården - Matchstart kl 13.30 - Samling kl 12.30 - Ledare: Viktor, Samuel och Malte - Seket: John, Pontus - Hallvärdar (likt förra helgen): Albin (uppe), Aron (nere) - Övrigt: Bortalagets skjutsar/föräldrar ska stå uppe på läktaren, våra föräldrar ska sitta nere. Spelare: Noel, målvakt Emil Isak Ö John Albin Pontus Tobias Alvin Benjamin Sigge Isak B Elias Leo Noah G Aron P-0809 Innebandy 16 okt 2020 0kommentarer
  • Vinst mot Fristad!

    Det blev vinst i tredje matchen för säsongen mot Fristad. En match som bjöd upp till ett högt tempo och kvalité från båda lagen. Fristad var bekväma i spelet med boll och kunde hitta flertalet chanser under hela matchens gång, men Hovslätt är offervilliga i sitt försvar och krigar som en enhet i 60 min. Hovslätt spelar genomgående över hela matchen med ett stort tålamod blandat med att ta chanserna när de dyker upp. Detta gör Hovslätt svårlästa, framförallt svårslagna. Flertalet byten bollade HIK runt den på offensiv halva, och hittade man inte ett bra läge så kunde man byta med boll och fortsätta hålla tryck mot motståndarlaget. Slutresultat 6-2 (periodsiffror; 3-1, 1-0, 2-1) Med de sagt, så har nu Hovslätt vunnit alla sina 3 inledande matcher, vilket gör att man parkerar på en delad förstaplats med Pixbo. Det är uppehåll denna helg, utan nästa match är den 23e okt borta mot IBK Göteborg. Herr Jas Innebandy 13 okt 2020 0kommentarer
  • Laguppdelning och poolspel för ena laget på söndag

    God kväll Jag insåg att jag bara lagt ut laguppdelningen på Telegram. Jag lägger även upp laguppställningarna här på laget. Ni som har nya tjejer i laget måste haffa någon av tränarna eller en annan förälder nästa träning så att ni kan bli inbjuden till vår Telegram-chat, annars riskerar ni att missa viss information. Det är även viktigt att ni pratar med någon av oss tränare så att vi kan lägga in er dotter i laget.se med korrekt personnummer, samt att vi även lägger upp minst en förälder med mailadress så att vi kan skicka kallelser den vägen. Laguppställningarna under hösten är alltså (nybörjare som inte lämnat personnummer än kommer att placeras in allteftersom): Lag 1 Lag2 Alva Karlsson Clara Wiberg Elsa Lindström Elsa Hansson Mia Popova Emma Vincent Siri Silver Ida Wall Tilde Alderhammar Ingrid Pantzar Annabelle Moberg Jolly Andersson Berg Cecilia Malm Ellie Odestrand Elina Johannesson Emilia Hoff Isabelle Helgegren Ida Uddén Mila Törnqvist Maja Juneström Saga Rydetorp Signe Lundblad Sally Rimsby Siri Thörewik Wilma Claesson Stella Beijer Lag 2 har poolspel i Hestra Sporthall på söndag 18/10, med första matchstart klockan 10:00. Vi samlas i Hestra klockan 09:15. Jag kommer att skicka ut kallelse via Laget, och jag vill att ni svarar både om ni tänker vara med eller om ni har förhinder. Är er tjej nybörjare och känner sig osäker på matchspel redan nu är det helt ok att avstå. Hovslätt spelar i röda matchtröjor, vita shorts och vita strumpor. Tröjor får ni låna från oss, men shorts och strumpor ordnar man själv. Har ni inte vita, och känner er lite osäkra på huruvida ni kommer att fortsätta går det bra att komma i andra färger också. Krav för att få spela match är att man har betalat in träningsavgiften (swish till 070-3790112, 900 kr, skriv namn och FULLSTÄNDIGT personnummer i meddelandet). Det är också krav på skyddsglasögon. Har man vanliga glasögon behövs inte skyddsglasögon. Man ska även ha håret uppsatt och inga örhängen (alternativt att man tejpar). Ta även med vattenflaska, klubba, skor samt något att äta så man kan fylla på med energi under dagen. Inget godis, men normalt fika går bra. Jag vet inte hur det är med kiosk i Hestra nu pga corona. Ingen annan publik än föräldrar som skjutsar. Vi vill även få en bild av hur många överlag som vill spela de första matcherna och hur många som känner sig lite osäkra. Därför kommer det att skickas ut en kallelse som frågar huruvida man vill spela de första matcherna eller om man vill vänta till senare i höst/vinter. (Ni med tjejer i lag 2 kommer alltså att få två kallelser, där den ena är till poolspelet nu på söndag och den andra rent allmänt.) Vi ses på träningen på torsdag! F-12 Innebandy 13 okt 2020 0kommentarer
  • Visa fler nyheter