• Hovslätts IK P11 säsongen 20/21

    Efter ett långt och skönt sommaruppehåll drar vi nu igång på allvar med innebandyn. Vi smygstartade redan i början av september, och har haft en lite mindre, men mycket trogen skara som kört på sedan dess. Nu hoppas vi att resten snart ansluter så att vi kan köra igång på riktigt. Nedan följer lite matnyttig information som vi hoppas reder ut eventuella oklarheter. Träningar Vi kommer fr.o.m. denna säsong köra två pass i veckan, där vi kommer att trycka mycket på spelglädje, fokus och noggrannhet. Vi gör vårt bästa, ger allt vi har under träningen samtidigt som vi visar respekt mot varandra och laget. Vi kommer kalla barnen till varje träning och vi vill gärna att alla meddelar om ert barn kommer eller ej på laget.se. Klubben har inga egna restriktioner mot att man duschar i hallen efter träningarna, så det gör man som man vill. Men för att värna om barnens integritet och det rådande coronaläget så försöker vi begränsa antalet föräldrar och syskon i omklädningsrummet, både innan och efter träningar. Träningstiderna är som följer: Onsdagar 18:00 - 19:30 – Stadsgården, Råslätt Fredagar 16:30 – 17:30 – Hovslätt, from v.45 17:00 – 18:30 - Ljungarumsskolan Hallarna är stora och ger goda träningsmöjligheter för grabbarna, men de äter en hel del sarg. Vi är därför oerhört tacksamma om ni som föräldrar kan ge oss 5 minuter innan träningarna för att hjälpa oss bygga sargerna. Kika in i hallen när ni lämnar era barn, ser det ut som sargbyggarna behöver hjälp, lägg några minuter på att hjälpa till. På så sätt kommer träningarna igång i tid, och grabbarna får så kvalitativa timmar i hallarna som möjligt. Poolspel Vi har i år valt att anmäla två lag till poolspelen. Detta för att grabbarna ska få möjlighet att spela fler matcher. Båda lagen ligger i Poolspel Pojkar 3-3 M Gr 1 (Tre emot tre), och kommer möta varandra vid ett av poolspelen. Dessa är sju, respektive sex stycken till antalet, där vi spelar 3 matcher vid varje tillfälle. De första poolspelen är 17/10 respektive 31/10. Mer info om detta kommer. Vi kommer att dela in grabbarna i två grupper, där vi eventuellt mixar om vid årsskiftet. Vid behov har vi även möjlighet att låna spelare mellan grupperna, eftersom vi bara har ett tillfälle där båda spelar samma datum. Målet är att alla ska få möjlighet att spela lika mycket, och att alla ska få spela med alla. Vi kommer att kalla spelarna till poolspelen i vanlig ordning och snabba svar är önskvärda så att vi kan hitta ersättare i de fall det behövs. Föräldramöte Under första halvan av oktober kommer vi att bjuda in till ett föräldramöte, där vi tillsammans kan diskutera och harmonisera våra förväntningar inför årets säsong. Försäljning Vi har i år tre olika försäljningspaket som vi förväntas sälja: Newbody: varje spelare försöker sälja minst 3 st paket. Dessa tillfaller innebandysektionen centralt. Förtjänsten för paket utöver dessa tre tillfaller lagkassan. Friköp 150 kr. Julbingolotter: varje spelare försöker sälja minst 4 st lotter. Dessa tillfaller innebandysektionen centralt. Förtjänsten för lotter utöver dessa fyra tillfaller lagkassan. Friköp 150 kr. Restaurangchansen: varje spelare försöker sälja minst 2 st häften. Dessa tillfaller innebandysektionen centralt. Förtjänsten för häften utöver dessa två tillfaller lagkassan. Friköp 300 kr. Coronaläget Som det ser ut i dagsläget kommer inga hemmaföräldrar få vara på plats under poolspelen. Bortalaget och skjutsande föräldrar kommer att tillåtas. Dock så finns det ett par roller som vi kommer att behöva hjälp med; sekretariatet, matchvärd etc. Men mer info om det senare. Vid bortamatcherna så tillåts en eller möjligtvis två föräldrar, förutsatt att man skjutsar, men försök att begränsa så gott det går. Vi har en del tankar om att försöka tillgängliggöra poolspelen för er föräldrar på andra sätt, bl.a. genom livestreaming av hemmapoolspelen via Solidsports, och utförliga poolspelsrapporter med bildspel, eventuellt på Instagram och på laget.se, från de andra poolspelen och även i viss mån träningarna. Så att ni känner er delaktiga, och att grabbarna i laget och får chans följa sig själva och sina kompisar. Detta kommer vi att återkomma till på föräldramötet. Vi hoppas att alla är lika taggade som vi! Vi har höga förhoppningar om en både spännande och givande säsong! P-10/11 Innebandy 5 okt 2020 0kommentarer
  • Biljettsläpp till Hovslätts IK Herr - CL98

    Nu har du chans att boka din biljett till herrarnas match mot CL98 den 10/10 klockan 14:00. Vi får även till denna hemmamatch ta in 50 åskådare, först till kvarn gäller på biljetterna. Endast förköp, ingen biljettförsäljning på plats. Du beställer dina biljetter på nedan länk: https://secure.tickster.com/pxj39ubyxg0ugpfHär köper du dina biljetter Herrar A-lag SSL 4 okt 2020 0kommentarer
  • Inför MAIS

    Första hemmamatchen för denna säsong, detta mot Mullsjö AIS imorgon 4/10 kl12:00, notera att matchen kommer spelas i Arenan Idrottshuset. Det kommer enbart tillåtas 50 personer i publiken. Biljetter finns att köpa genom att klicka här Matchen kommer att sändas via solidsport, klicka här för att komma vidare till sidan. Vi hälsar Mullsjö välkomna, väl mött i hallen!! Herr Jas Innebandy 3 okt 2020 0kommentarer
  • INFÖR VIMMERBY - HOVSLÄTTS IK

    INFÖR VIMMERBY IBK - HOVSLÄTTS IK 3/10 15:00, Vimmerby Idrottshall Livesändning av matchen: https://embed.staylive.tv/livestream/s-vimmerby-ibk-hovslatts-ik-11issh?fbclid=IwAR0XvvDSM9T6B8uCCYhPJ1agIl6idPiky_Eep3u4WzBBCpWzCb9GmMd7tec Mötet: Hovslätt gör sina andra match i serien. Premiären mot FBC Kalmarsund Ungdom i A-hallen slutade med en 7—6 seger i sudden death för de rödvita efter att Viktor Ylenfors stått för fem poäng! (4 mål + 1 assist). Värt att notera är också att Melwin Knuthas och Isac Dahlqvist gjorde sina första mål i seriesammanhang på seniornivå för Hovslätt. Båda killarna är födda 2003 och har gått genom genom vår ungdomsorganisation. Senaste nytt i Hovslätt: Det har gått sju dagar sedan Hovslätts premiär. Under träningsveckan har ledarstaben med Fredrik Friberg i spetsen fått laborera en del med laget på grund av olika frånvarosituationer. Men kvaliteten och tempot på träningarna har fortfarande visat sig vara högt. Marcus Hamrin är åter tillbaka i spel efter sjukdom. Senaste nytt i Vimmerby: Vimmerby förlorade premiären och nykomlingsmötet mot Nyköping med 9-6. Efter avancemanget från Div 2 föregående säsong är Vimmerby tillbaka på förbundserienivå! Jonatan Green stod för 3 poäng två mål och en assist! Värt att minnas är också för nostalgikern att vi i Hovslätt avancerade upp till Division 1 i denna hallen 2016 efter Adam Franssons avgörande i tom kasse. För den som önskar kan man se hela den matchen här: https://youtu.be/eDiN6brq9Jk Siffrorna: Hovslätt visade upp en stabil effektivitet i special teams i premiären mot Kalmarsund. Laget förvaltade 50% procent av sina lägen i powerplay och klarade av 100% procent av tillfällena i numerärt underläge. Dock släppte man tyvärr in ett mål i powerplay. Hovslätts trupp till Vimmerby: Så tränade Hovslätt på torsdagen: Målvakter: Philip Axelsson, David Andersson Backar: Max Johansson, Felix Thorstensson, Casper Härnborg, Martin Bärbäck, Andreas Jonsson, Simon Sandqvist, Gustaf Gustafsson Centrar: August Arvidsson, Viktor Ylenfors, Adam Bäck, Hampus Grundel Forwards: Isac Dahlqvist, Melwin Knuthas, Filip Larsson, Markus Eriksson, Kim Högdahl, Ola Hyltén, Samuel Magnusson, Marcus Hamrin, Herrar A-lag SSL 2 okt 2020 0kommentarer
  • Biljetter tillgängliga...

    Nu kan man köpa biljetter till matchen mot Lindås imorgon. Endast förköp gäller, ingen försäljning i kassan. (Säsongskortsinnehavare har vi reserverat platser för och de visar upp sitt kort i insläppet.) Tickster.se Först till kvarn! Damer Div 1 Innebandy 2 okt 2020 0kommentarer
  • Äntligen hemmapremiär!

    På lördag smäller det! Första hemmamatchen för säsongen då Lindås Rasta IBK kommer på besök. Efter en lite trevande bortapremiär så tror vi att vi ska få igång fötterna när gästerna kommer på besök. Ett lag som det alltid blir täta matcher mot men som också gjort en hel del förstärkningar så det ska bli en intressant match att följa. Via webben Och det kan ni göra via webben på vår kanal på Solidsport. (Matchen kommer upp i god tid till matchstart.) Solidsport HIK Dam På plats ihallen För tillfället kommer vi bara att kunna ta in max 50 personer på åskådarplats. Vi kommer endast att sälja de tillgängliga biljetterna via förköp på Tickster, dvs det kommer inte att finns någon försäljning i hallen. Har du ingen biljett innan matchen så kommer du inte in. Tillgängliga biljetter är 50st minus de säsongskort som är köpta. Först till kvarn! Säsongskortsinnehavare kan med andra ord komma som vanligt. Observera att ledare och spelare från andra Hovslätts lag måste ha giltig biljett för att komma in. Vi är ledsen för detta men det är inte något som vi råder över. Tickster - Hovslätt OBS! Nu är försäljningen av biljetter startad. Först till kvarn! Det finns en arenaskiss med blockerade platser där ni inte ska sitta. Men det är tillåtet att sitta gemensamt i samma sällskap för att därefter ha ett litet säkerhetsavstånd på 2 m till övriga sällskap på plats. Det är gott om platser i hallen så vi ska kunna sköta detta på ett ansvarsfullt sätt. Det viktiga är att man följer de generella riktlinjerna om att inte gå på match sjuk, försöka hålla avstånd och tvätta händerna. I entrén kommer biljetten blippas så glöm inte att ha den till hands, antingen utskriven eller i mobilen. Priset för biljetter är 80 kr vuxen och 50 kr för Ungdom (>16). I det inkluderas även en säljavgift till Tickster, dvs den kommer inte som en extra kostnad utan är inbakad. Biljetter kan köpas tills dess att de är slut. När vi nu har en överkapacitet i hallen är det helt enkelt när man inte kan genomföra ett köp längre, även om det ser ut som att det finns många valbara platser kvar. Nu satsar vi mot lördag och hejar på Hovslätt! Damer Div 1 Innebandy 1 okt 2020 0kommentarer
  • Visa fler nyheter