• Info om Newbody

    Som vi tidigare sagt så kommer vi sälja New Body i år. Förutsättningarna är: - Varje spelare ska sälja 3 paket alt köpa sig fri för totalt 150:-. Detta går till innebandysektionen. - Säljer ni fler paket går förtjänsten (37:- per paket) till det individuella kontot. - Pelle Almén är förs ansvarig och startar upp en försäljningskanal. Det görs när vi vet vilka som ska sälja. - Vi kommer ha säljperiod så det går att göra det som julklapp. Återkommer om sista beställningsdag. - Uppmärkta lådor med beställda varor lämnas på träningar. - Vi återkommer närmare om beställnings- och betalningsförfarande. Det vi behöver just nu, senast söndag 4/10, är att få besked från de som tänkt köpa sig fria. Då lägger vi inte upp er i lagets försäljningskanal. . Skriv nedan i nyhetens kommentarsfält om ni vill köpa er fria från Newbody med 150:-. P-0809 Innebandy 30 sep 2020 5kommentarer
  • VINST i premiären!!

    Det blev seger i JAS-premiären i derbymatchen mot JIK. Första perioden var ett högt tempo från båda lagen där Hovslätt hade ett litet större spelövertag. Hovslätt varierade sitt spel och kunde hitta spel-kombinationer blandat med hög press och omställningsspel. 0-3 till HIK efter 1:a. Andra perioden blev mer avvaktande från Hovslätts del, där JIK kunde växa sig in i matchen mer och mer. 14.07 kom också en reducering för JIK vilket var de resultatet som stod sig perioden ut. 1-3 efter 2:a Tredje perioden bjöd på ett mer böljande spel, där båda lagen fick omställningsmöjligheter. JIK får in ännu en reducering efter 01.13 vilket gav matchen lite spänning. Men Hovslätt spelar med stort tålamod och disclipin, och kan så sätt göra 2-4 i mitten av perioden. Sista 10min i 3:e-perioden är erkänt en nervig stund som spelare, framförallt som supporter. Men, HIK är mogna i sitt spel och stressar inte upp sig. Efter 15.31 kommer också ett viktigt ack så vackert 2-5 som mer eller mindre tar luften ur JIK. Det resultatet står sig och HIK vinner matchen rättvist med 2-5. Slutord: Hovslätt har ett fint tålamod i sitt spel och kan variera det med en bra balans. Att bara släppa in 2 mål i en premiärmatch, i ett derby, är ett kvitto på detta lagets status. Nästa match är nu på söndag 4/10 mot Mullsjö AIS i Arenan Idrottshuset, kl12:00. Information rörande matchen kommer senare i veckan. Herr Jas Innebandy 30 sep 2020 0kommentarer
  • Suddenvinst 7-6, efter en jämn premiär

    Seriepremiären mot Kalmarsund Ungdom slutar med hemmaseger 7-6, efter att matchen avgörs i förlängningen. Matchen: Summerat är det en match som är ganska jämn i samtliga perioder, även om Kalmarsund får anses närmast att kunna ta 3 poäng då man har de hetaste chanserna i slutet av tredje perioden. Efter första är ställningen 1-0 och det är relativt få bra chanser i den inledande perioden. Överlag väldigt jämnt om man ser till spelet. I andra perioden gör Hovslätt 2-0 tidigt och man kommer ut bra med rätt mycket chanser. Kalmarsund lyckas reducera till 2-1 innan hemmalaget snabbt därpå sätter dit 3-1. I slutet av perioden har Hovslätt chansen att dra ifrån då man har powerplay men det är istället Kalmarsund som kan göra 3-2, vilket står sig perioden ut. Lite fördel Hovslätt i andra perioden. I upptakten av tredje perioden kommer tidigt 4-2 men också två snabba repliker till 4-3 och kort därpå 4-4 av Kalmarsund. Bortalaget är hetare och efter även en straffmiss från Hovslätt är det Kalmarsund som har lite mer momentum. Hovslätt gör dock 5-4 men ganska snabbt kommer ännu en kvittering till 5-5. Matchen står lite och väger innan Ylenfors gör sitt fjärde för dagen och Hovslätt går upp till 6-5 med drygt sju minuter kvar. Kalmarsund har dock ytterligare en replik och gör 6-6 minuten senare och det är flera chanser åt båda håll i slutet där bortalaget bla.har två sena skott i ribban. Fördel Kalmarsund i tredje perioden. I förlängningen är det Hovslätt som har mer boll och för spelet lite tålmodigare än innan. Efter några halvchanser kan Knuthas hitta ett avgörande från fickan, tid 3.38. Mer matchinfo: IBIS Totalt sett är det inte tillräckligt bra denna dag för att kunna ta hem alla tre poängen. Kalmarsund är en duktig motståndare och orkar hela matchen trots att man inte går på lika många spelare som oss. De har många bra spelvändningar och är skickliga i backposition där man ofta löser den höga press som vi ställer dem inför. Det finns absolut chansen att vi kan vinna matchen efter full tid, då vi aldrig ligger under utan är med i matchen, men det är för mycket slarv/bjudningar och lite sämre passningsspel framåt för att skapa tillräckligt många heta chanser. Vi gör helt enkelt inte en lika bra insats som de sista träningsmatcherna och det straffar sig idag. Ändå skönt att få med sig 2 poäng trots att spelet inte är på topp. Vi får ta nya tag nästa helg borta mot Vimmerby! Foto: Marcus Vilson Herrar A-lag SSL 27 sep 2020 0kommentarer
  • Summering årets Träningshelg

    En kanonhelg! Inför helgen gick vi igenom och satte upp 3 mål, och vi kunde efter sista matchen idag tillsammans med killarna följa upp och tacksamt konstatera att vi nått riktigt långt inom samtliga områden. 1. Svetsa samman gänget och ha riktigt kul Det har varit en skön stämning och god energi på alla sätt. Vi har försökt komponera lite nya grupper, framförallt när vi körde teambuilding igår med olika samarbetstävlingar och lekar. Många skratt och sköna minnen. Finns oanade charad-skills hos flera av killarna kan vi lova :-) Flera killar tog sig igenom löpspåret med ett leende på läpparna och sa att det inte var så farligt att springa ändå, så bra! 2. Sätta en taktisk grund - försvar- och anfallspel Flera av killarna uttryckte när vi summerade helgen att innebandyteoripassen med Max Gustafsson var en verklig höjdpunkt. Via video-klipp från SSL, förklaringar på tavla och egna exempel så har vi och killarna fått ny inspiration, ökad spelförståelse och massa konkreta tips. Fråga gärna om "Give & Go", Dubbelhot, V-löpning, Se nästa drag, Täcka skott, Vinna sin bubbla, Styra mot sarg, 73,8% av mål görs från slottet etc.. Att flera av dessa delarna också visade sig i spelet var häftigt. 3. Utvecklande fys- och innebandyträning, samt matcher Hoppas killarna var trötta igår kväll och ännu tröttare ikväll :-) Fyspassen på Hovet ihop med en riktigt fartfylld internmatch igår bör ha gjort sitt. Tobbe och Samuel fick gå in och fylla på och erkände båda träningsvärk imorse. Detta kröntes med 2 matcher mot nygammalt motstånd i BSMK. Vi spelade riktigt fin innebandy båda matcherna med hög fart, passningsspel på marken och uppoffrande försvarsspel. Första matchen vann vi med 8-4 och den andra med 8-7. Värt att nämna var att vi inför sista perioden i den andra matchen låg under med 3-7. Många småskador och skavanker gjorde att vi i stort sätt hela sista perioden spelade med 7 utespelare och ändå vann den med 5-0, en bragd att påminnas om vid framtida underlägen. Vi jobbade med våra 5 fokusområden på olika sätt, både i grupp och enskilt, fråga gärna era killar om deras individuella skriftliga plan mot vår High 5: - Alltid positivt - Göra sitt bästa - Täcka skott - "Give & Go" läs "Passa & Spring" - Back-checka raka vägen Stort tack till alla föräldrar som bidrog lite extra under helgen med mat och mellanmål - Smedberg, Sjöberg, Wagner, Hallberg, Gustafsson, Hesse och Tellbom. Så bra!! Kommande vecka tränar vi på som vanligt och börjar skissa på matchgrupperna för att sedan kalla till höstens matcher. Vill avsluta med att berömma era barn, de är grymt goa en helg som denna, ger varandra och oss ledare positiv energi och bidrar verkligen med sina olika personligheter, egenskaper och förmågor till ett riktigt bra lag! /Ledarna gm Viktor P-0809 Innebandy 27 sep 2020 2kommentarer
  • Seriepremiär mot FBC Kalmarsund Ungdom

    I eftermiddag är det dags! Kl 14:00 i A-hallen inleder vi denna nya säsong i H1 Östra Götaland. Efter flera fina resultat på försäsongen är det äntligen dags att visa vad vi går för när det nu gäller på riktigt. Första motståndaren är FBC Kalmarsund Ungdom som blir en tuff utmaning. Man har flera namnkunniga spelare och var ett av de lagen som jag tyckte hade ett rätt bra grundspel ifjol. Vi möttes bara en gång förra säsongen och då vann vi borta med 3-4 efter att ha avgjort i sudden. Den sista grundserieomgången, när vi skulle ha mötts, blev inställd och väldigt snabbt tog hela säsongen abrupt slut. Nu kan vi äntligen spela matcher igen även om förutsättningarna fortfarande inte är som de brukade vara. Till dagens match och som det nu ser ut framåt kommer vi bara kunna ta in 50 personer på åskådarplats. Vi har ganska sent kommit till insikt att det smidigaste sättet nu är att bara sälja förhandsbokade biljetter. Här i veckan gjorde vi klart ett avtal med Tickster och de biljetter som vi har, säljs enbart via denna kanal (se länk nedan) Tickster - Hovslätt Det innebär att våra 50 biljetter minus avdrag för säsongskort kommer att säljas först till kvarn. Vi har lagt upp en arenaskiss och det är tillåtet att sitta gemensamt i samma sällskap för att därefter ha ett litet säkerhetsavstånd till övriga sällskap på plats. Som det är i dagsläget ska samtliga 50 platser kunna se väldigt bra och vi ser inga problem att lösa rimliga avstånd då det är nästan 350 stolar i hallen. Huruvida reglerna ändras framåt under säsongen så kan vi i arenaskissen ändra förutsättningarna och anpassa oss till en annan nivå. Det viktiga är att man följer de generella riktlinjerna om att inte gå på match sjuk, försöka hålla avstånd och tvätta händerna. I entrén kommer biljetten blippas så glöm inte att ha den till hands, antingen utskriven eller i mobilen. Priset för biljetter är 80 kr vuxen och 50 kr för Ungdom (>16). I det inkluderas även en säljavgift till Tickster, dvs den kommer inte som en extra kostnad utan är inbakad. Biljetter kan köpas tills dess att de är slut. När vi nu har en överkapacitet i hallen är det helt enkelt när man inte kan genomföra ett köp längre, även om det ser ut som att det finns många valbara platser kvar. Framåt kommer vi lägga säljstarten några dagar innan match. Mer info kommer kring detta. För de som inte kan se matchen på plats har vi sen tidigare även filmat samtliga matcher på hemmaplan och det har vi för avsikt att fortsätta med. För att förbättra upplevelsen har vi till denna säsong nu satsat extra och adderat kommentering till sändningarna. Vi har för avsikt att sända samtliga hemmamatcher med kommentering och att vid tillfälle även sända bortamatcherna (utan kommentering). Känslan är att fler klubbar till denna säong kommer köra med livesändning så det kan bli så att det bara är hemmalaget som ansvarar för livesändning och med tanke på de restriktioner som finns kan det bli överflödigt med ytterligare folk på plats. Vi får helt enkelt se lite hur det blir på bortamatcherna framåt. Matcherna kommer precis som innan sändas på Solidsport och länken till vår kanal hittas nedan: Solidsport - Hovslätt Herr Vi hoppas på en härlig premiär och förhoppningsvis kan vi inleda med 3 poäng! Foto: Marcus Vilson Herrar A-lag SSL 26 sep 2020 0kommentarer
  • Praktisk info & gruppindelning inför träningsläger

    PRAKTISK INFO - Teambuildingen på lördag blir troligtvis inomhus i hallen, så ni hämtar killarna där. - Ta med utomhusträningskläder och skor för fysen både lördag och söndag. - Titta igenom schemat så ni har koll på tider och innehåll. - Pga Corona så kommer vi tyvärr inte kunna ha publik på söndagens matcher. - De föräldrar som är extra nyfikna är varmt välkomna att komma och titta på lördagens träning, kommer innehålla en hel del spel. - Stadsgården har öppet kl 10-18 hela helgen. - Sekretariat RÖD kl 13.30, Aron & John, (byt om det inte funkar) - Sekretariat VIT kl 15.00, Nicho & Melwin, (byt om det inte funkar) GRUPPINDELNING LAG VIT Olle Mille Sigge Melwin Nicho Melker Pontus Albin Erik Viktor (spelar inte matchen söndag) Tobias (spelar inte matchen söndag) LAG RÖD Noel Leo Noah B Benjamin Aron John Oscar Isak Ö Noah G Isak B P-0809 Innebandy 24 sep 2020 0kommentarer
  • Visa fler nyheter