• Träningsmatch Nässjö IBF div3

    I söndags spelades vår andra träningsmatch mot Nässjö IBF Div3. Till skillnad från förra helgens möte mot Fagerhult kunde vi ställa upp med 3 femmor vilket var önskvärt. Första perioden var segstartad där vi inte riktigt kom igång, orsakerna kring detta kan vara en eller flera. Andra och tredje perioden blev bättre, där ett lågt spelande Nässjö kunde täppa igen rejält och ytor var svårt att hitta för Hovslätt. Slutresultat 4-7. Herr Jas Innebandy 22 sep 2020 0kommentarer
  • OBS!!! 16.30 på fredagar!!!

    Det har varit lite oklart kring vår träningstid på fredagar. Nu har vi fått bekräftat att vi tränar 16.30 - 17.30 på fredagar. Denna tid gäller fr o m denna vecka fram till november. Kalendern är uppdaterad. Vi ber om ursäkt för att det varit lite oklart. // Ledarna P-10/11 Innebandy 22 sep 2020 0kommentarer
  • Nya dokument

    Nu finns det nya dokument under just fliken "Dokument" som handlar om information och kommunikation, sportgrppen och dess uppdrag, resor till matcher, kläder för match och träning samt ekonomi och försäljningar. Schema och instruktion för sekretariat kommer framöver. /Sportgruppen genom Tina Petersson Herr Jas Innebandy 16 sep 2020 0kommentarer
  • Träningsmatchen mot Fagerhult

    Det blev förlust mot div3-laget Fagerhut i säsongens första träningsmatch som spelades i söndags 13/9. Ett Fagerhult med sitt representationslag uppflyttat till SSL, märktes det att detta var ett lag som vill lyfta i seriesystemen. Hovslätt fick ställa upp med 2 femmor då det har härjat lite sjukdomar samt skador den senaste tiden. Det finns en del bitar att jobba på, det hade varit konstigt annars. Överlag är jag som tränare väldigt positiv över det jag fick se från sidan, där fokuset låg på en bra prestation i 60min och vissa taktiska bitar vilket killarna skötte riktigt bra. Framtiden ser ljus ut. Slutresultat 9-5. /Eric Thompsson, tränare JAS herr Herr Jas Innebandy 15 sep 2020 0kommentarer
  • Intervju Ola Hyltén efter match mot IBK Lidköping

    Första matcherna för dig denna säsongen Ola, skönt att vara tillbaka i spel? Ja, så är det ju. Det har varit en lite speciell start på säsongen med tanke på min skada men känslan av att lira första matchen för säsongen är lika härlig varje gång! Två matcher i veckan, Gränna i tisdags och Lidköping idag, tuff vecka? Kan man säga! Dock kommer de lägligt med tanke på att vi har flera nyförvärv samt lite nytt tänk i vårt spel inför säsongen. Det ger oss fler möjligheter att se vad vi behöver finslipa! Matchen mot Gränna slutade 5-5 kort analys av den matchen? Jadu, skulle säga att det inte var så mycket att analysera. Vi hade mycket boll men fokuset och inställningen fanns inte där. En plattmatch helt enkelt som vi snabbt lämnar bakom oss! Idag tog vi emot Lidköping som förra året spelade i Allsvenskan matchen slutar 10-0! Från vår del är vi bättre på allting jämfört med hur det såg ut mot Gränna. Vi lägger ner det jobbet som behövs och det som är extra roligt är att det inte bara är en eller två kedjor som gör det bra utan alla tre! Bara 2 veckor kvar till seriepremär, börjar det kännas att det närmar sig? Jo men det tycker jag. Det ska bli riktigt roligt att dra igång igen med tanke på hur abrupt slut det blev förra säsongen. Vi hoppas såklart också på att det blir ett positivt besked angående att man får börja släppa in lite publik. Det känns som att vi börjar bli redo för säsongsstart och då hade det inte varit helt fel med en liten extra boost från läktaren! Foto: Marcus Vilson Herrar A-lag SSL 12 sep 2020 0kommentarer
  • Härlig start

    Vi har nu startat igång lag för födda 2015. Vill du också vara med så kom ner till Hovslättsskolan på lördagar mellan kl 09.00-10.00. Varmt välkomna! P-15 Innebandy 12 sep 2020 0kommentarer
  • Visa fler nyheter