Två träningsmatcher för herrlaget i helgen
Nu till helgen har vi två nya träningsmatcher inbokade och det blir en hemma i Idrottshuset. Imorgon lördag möter vi JIK Ungdom i Arenan kl 11.00 och på söndag tar vi emot Åby IBK Oilers i A-hallen kl 14.00 Följande trupp är preliminärt uttagen till helgens matcher: Philip Axelsson, David Andersson - Martin Bärbäck, Simon Eriksson, Felix Thorstensson, Max Johansson, Andreas Jonsson, Casper Härnborg, Gustaf Gustafsson, Simon Sandqvist - Filip Larsson, Isac Dahlqvist, Hampus Grundel, Viktor Ylenfors, Adam Bäck, August Arvidsson, Markus Eriksson, Kim Högdahl, Melwin Knuthas, Teddy Hultberg Ser man till truppen så är det lite nya namn som kommer vara med och göra sina första matcher. I målet är tanken att David Andersson får göra sin första match och även junioren Gustaf Gustafsson som aldrig tidigare varit med i truppen. Utöver dessa är det ytterligare många unga killar som nu hemmadebuterar. Den uppmärksamme noterar att Simon Sandqvist (FHIB) är med i truppen vilket i sig är en nyhet. För ungefär en vecka sedan blev det klart att Sandqvist kommer vara med oss även denna säsong och som läget är nu kommer han köra fullt ut med Hovslätt framåt. Vi var väldigt nöjda med inlåningen under våren och det känns bra att kunna nyttja honom även i år. Tack Fagerhult Habo för ett smidigt samarbete! Om vi istället ser till de namn som saknas så har vi Marcus Hamrin, Ola Hyltén och Martin Ullström som samtliga är skadade. Både Hyltén och Hamrin närmar sig dock full träning och kan förhoppningsvis vara med till nästkommande träningsmatcher. Ullström utgick med skadad baksida i veckan och är nog borta några veckor ytterligare, lite oklart än så länge. Vi har dessutom Samuel Magnusson som nu tränat med Hovslätt i snart två månader som vi räknar med framåt. Det är fortfarande inte helt klart med kontrakt och övergång men intentionen är att "Sammi" ska lira i Hovslätt kommande säsong. Magnusson har de tre senaste säsongerna spelat i Norge (Sarpsborg), sen han lämnade Hovslätt efter säsongen 2016/17. I en av de sista matcherna i våras skadade han sig dock i knät och har därför inte riktigt varit med fullt ut under sommaren och nu i inledningen av inomhusträningen. Då det varit lite oklart hur omfattande skadan är så har vi valt att succesivt öka belastningen tills dess att han känner sig helt redo. Förhoppningsvis kan vi se honom i spel framåt om allt går bra! I helgen kommer vi att sända båda våra träningsmatcher på Solidsport. Se länk nedan: JIK Ungdom - Hovslätt lör 11:00 Hovslätt -Åby sön 14:00 Tyvärr var det väldigt dålig uppkoppling senast i Lagan (på vår sändning) men nu när vi är hemma och kör på stabilt Wi-fi så räknar vi med att kvalitén ska vara bra. På vår hemmamatch på söndag kommer ingen offentlig publik vara tillåten. Det händer lite grejer just nu i denna frågan men innan vi är helt säkra på förhållningsregler kring evenemang mm. framåt så håller vi dörrarna stängda. Vi hänvisar därför till websändningarna ovan Foto: Marcus Vilson
Herrar A-lag SSL
28 aug 2020
0kommentarer
Träningsmatch 25/8 19.45...
Ikväll är det dags för den tredje försäsongsmatchen för det Allsvenska laget. Efter två matcher mot Linköpings båda Allsvenska lag som resulterat i vinster så ökar motståndet då vi möter JIK's damers SSL-lag. Ett lag som vi historiskt haft tufft mot med några hyfsat jämna drabbningar och några riktiga dalar. Men vi kommer taggade och ska försöka att utnyttja tillfället att få spela mot ett lag som har högt tempo! Eftersom det inte får finnas någon publik i hallen så livesänder vi matchen via vår kanal på Solidsport. Solidsport Sändningsstart ca 19.30, matchstart 19.45.
Damer Div 1 Innebandy
25 aug 2020
0kommentarer
Idag är första träningen
Idag är det dags att smygstarta innebandysäsongen för de som har lust och möjlighet. Innan vintersäsongen tar vid fullt ut så kör vi fr.o.m. nu två gånger i veckan fram till vecka 39. Naturligtvis går sommaridrotter före innebandyn fram till vintersäsongen. Men för killarna som inte har någon sommaridrott är det önskvärt att alla kommer från start då de behöver ”komma ikapp konditionsmässigt” övriga som tränat hela sommaren med annan idrott. Annars kommer det att bli jättejobbigt och tråkigt när vi börjar träna med full trupp efter sommaren. Målet är ju att det ska vara så roligt som bara möjligt för alla - individ och lag - genom utvecklande träningar. Vi vill också påminna om att ta med egen vattenflaska vid varje aktivitet och att helst fylla på den hemma innan träning. Möjligheterna är inte jättebra att fylla på vattenflaskor på Stadsgården. I dagsläget är även de generella råden från FHM att om möjligt undvika att byta om på plats före och efter aktiviteter om det inte kan göras utan risk för smittspridning. Synd ur aspekten att det är mycket skratt i omklädningsrummet som gör att vi växer och svetsas samman som grupp. Vi får följa noga om det kommer andra eller tydligare rekommendationer (framför allt för barn) närmare vintersäsongen, alternativt om vi kan anpassa oss genom t.ex. flera omklädningsrum när vi är full trupp på träningar. Vi får återkomma i ämnet. Som ni också kanske sett i kalendern så blir det en riktig rivstart vecka 39 där vi i laget tillsammans sätter ramarna för säsongen. Schema för den helgens träningsläger (istället för cupen som blev inställd pga Corona) kommer senare men fokus kommer att ligga på teambuilding, teori och att sedan praktiskt genomföra det på träning och match. Tills dess är det dock några veckor kvar men ikväll tar vi de första ringrostiga innebandystegen på säsongen 2020/2021. Kom i tid så att vi kan hjälpas åt med sargen. /Tränarna
P-0809 Innebandy
24 aug 2020
5kommentarer
Info om avgifter, cuper, försäljning
Corona ställer till det på många sätt och inte minst för idrottsrörelsen i Sverige. Det betyder att inför säsongen 2020/2021 kommer det att bli något höjda avgifter för de som ska spela innebandy i Hovslätt P-08 jmf förra året. Ett betydande stort intäktsbortfall för HIK Innebandy är bl a inställd Hovslätts Cup. Avgifterna Träningsavgift innebandysektionen, 1 900:- (betalas senast 30/9, förutsättning för licens och spel) Medlemsavgift huvudsektionen, 300:- (aviseras efter nyår och betalas senast 28/2) Hemmavinsten Du har möjlighet att sänka din träningsavgift om du väljer att sälja en eller flera Hemmavinstlotter. Varje såld lott minskar din träningsavgift med 400 kr. Lotterna skall vara registrerade på www.hemmavinsten.se senast den 30 september. Spelaren eller köparen gör registreringen direkt på hemmavinstens hemsida. För ungdomslagen gäller att man skall redovisa ovanstående uppgifter till den ekonomiansvarige i respektive lag. Även alla ni som har lotter sen tidigare skall meddela dessa uppgifter enligt ovan. För att lotten skall räknas skall den vara registrerad under ett helt kalenderår. Kontroll sker i slutet av oktober då träningsavgifterna skall vara reglerade. Försäljningsaktiviteter Det kommer vara tre obligatoriska försäljningsaktiviteter för att föreningen ska kunna dra runt alla lag 2020/2021. Det innebär att varje spelare i P-08 ska sälja: NewBody, 3st paket, senast 31/12 (kan köpa sig fri med 150:- totalt) Julbingolotter, 4st, senast ?? (kan köpa sig fri med 150:- totalt) Restaurangchansen, 2st, senast 31/1 (kan köpa sig fri med 300:- totalt) Totala kostnader olika cuper Sedan kommer vi då till vårt eget lag och hur vi ska kunna finansiera vår säsong. Som bekant har vi anmält oss till två cuper. Det är Sibben Cup (2-4 jan) och Fair Play Cup (9-11 apr). Om cuperna kommer att bli av, med tanke på Corona finns det stor osäkerhet, så skulle det betyda att varje spelare ska bidra med 1 300:- vardera till lagkassan (anmälningsavgift, mat, logi). Vi är ett lag både på plan och utanför vilket betyder att alla delar på den totala kostnaden rakt av. Vi i ledarstaben har diskuterat hur vi ska få in dessa pengar och även frågat runt lite bland er föräldrar. Någon säger att de helst bara betalar in hela beloppet utan några säljaktiviteter. Medan någon tycker att en bra idé är att haka på föreningens NewBody-, Restaurangchansen- eller Julbingolotterförsäljning för att på så sätt sälja till sin pott på 1 300:-. Att betala in hela beloppet är ett alternativ som naturligtvis kommer gå bra att göra. Vi vill införa ett system där extra-försäljning utöver det obligatoriska går till ett individuellt ”konto” där varje spelare kan bygga en buffert för att på så sätt minska sina kostnader vid cuper. Lagkassör som sköter alla övriga inbetalningar och överföringar kommer fortsättningsvis vara Emil Hesse. Men eftersom vi inte vet om alla cuper blir av så behöver vi inte betala in allt direkt. Men vi behöver få in 300:- per spelare till lagkassan för att klara av t.ex. utlägg för domare, visst materialinköp, gemensamma lagaktiviteter. Slutlig information Sammanfattningsvis behöver varje spelare senast 30/9 betala in följande till vår lagkassör Emil Hesse, swisha honom på 0705-262015. - Träningsavgift 1 900:- - Lagkassabuffert 300:- Årets ledare - Viktor, Mattias, Samuel, Tobias och Malte
P-0809 Innebandy
19 aug 2020
0kommentarer
2-2 borta mot Lagan i första träningsmatchen
Första matchen för säsongen slutar 2-2 (0-1, 0-0, 2-1) efter en tät och väldigt jämn kamp där officiella skotten blev 14-10. Sammantaget en bra insats i det defensiva spelet, vilket var vårt fokus för matchen, även om det framåt finns mer att jobba på. Med ett fåtal innebandypass och lång tid sen senaste match bådar det ändå väldigt gott för den närmaste tiden. Line-up Axelsson (Karlsson) Jonsson, Thorstensson - Larsson, Bäck, Knuthas S Eriksson, Johansson - Grundel, Ylenfors, M Eriksson Bärbäck, Härnborg - Dahlqvist, Arvidsson, Hultberg Målskyttar: Markus Eriksson, Melwin Knuthas Kul att se många nya killar debutera och spela sin första hela a-lagsmatch från start!
Herrar A-lag SSL
15 aug 2020
0kommentarer
Nu drar innebandyn igång! V37
Hej tjejer! Hoppas ni haft en bra sommar! Vi drar igång innebandyn igen v.37 alltså den 12september kl 10:00-11:15 i Hovslätts idrottshall! I år är det för flickor födda -14&-15 vi blir alltså ett mixlag med två årskullar! Bjud gärna med någon kompis som är sugen att börja spela innebandy så ses vi på första träningen den 12-sep! Första träningen önskar vi att få en stund tillsammans med era föräldrar för att prata igenom kommande sesong! Mvh ledarna
F-14 Innebandy
15 aug 2020
2kommentarer
Visa fler nyheter