• Start av nytt lag 12 september

    Till denna säsong 20/21 startar vi upp lag för pojkar födda 2015. Vi tränar på lördagar på Hovslättsskolan mellan kl 09.00-10.00 med start lör 12 september. Klubba finns att låna första gångerna. Det som behövs är innebandyglasögon som köps på Intersport eller andra sportbutiker. Det första året bygger vi mycket på lek och glädje. Träningsavgiften är 500 kr för hela säsongen til början av april Ingen föranmälan utan bara att komma dit. Varmt välkomna! P-15 Innebandy 14 aug 2020 0kommentarer
  • Välkomna till laget.se – Här finns viktig information!

    Välkommen till er nya lagsida på laget.se! Den blir central i all kommunikation mellan spelare, ledare, föräldrar och andra intresserade. För att komma igång direkt med en bra kommunikation i och omkring laget finns ett antal viktiga punkter för sidans administratör: • Logga in och lägga till alla spelare och ledare under Medlemmar. • Fylla på kalendern med alla inplanerade aktiviteter. Matcher läggs till via Serier medan träningar och andra aktiviteter läggs till via Aktiviteter. • Skriv nyheter löpande och berätta om verksamheten. I takt med att nya nyheter läggs till kommer den här nyhetstexten att försvinna. Om någon i laget har frågor om laget.se är man alltid välkommen att kontakta vår support på support@laget.se eller 019-15 44 00. Varmt välkomna till laget.se! P-15 Innebandy 12 aug 2020 0kommentarer
  • Träningstider och annan info inför säsongen

    Vi har efter önskemål och lite byten nu fått de slutliga träningstiderna för kommande säsong. De ligger inlagda i kalendern här på laget. Vi är alla 3 pass på Stadsgården och får därför igenom vårt önskemål om stor och samma hall. Blir mer praktiskt med allt material och även bättre spelmässigt. Har också önskat färre pass som börjar tidigt vid 16.30. Måndagar 19.30-21.00 Torsdagar 18.00-19.30 Fredagar 16.30-18.00 (börjar först när fotbollen slutat) Start är måndag 24/8. Grunden är likt förra året att de som inte har annan vinteridrott behöver träna 2 pass per vecka över tid för att vara aktuell för match. Vi kommer stärka upp tränarstaben med någon ytterligare. Har ledarplanering till helgen och kommande vecka. Mer info inför säsongen kommer successivt, ex ledare, cuper, avgifter, kallelse till match, serier, spelidé, fokusområden etc. Kommer ju också bli en hel del Corona-påverkan att ta hänsyn till allteftersom. Hör av er om det är nåt ni undrar över! Ledarna gm Viktor P-0809 Innebandy 12 aug 2020 0kommentarer
  • Snart dags för en ny säsong (lite planeringsinfo)

    Sommarens semestrar börjar lida mot sitt slut, fast vi har fortfarande många ljusa, varma sommarkvällar kvar. Skolan drar igång nästa vecka, och vad kan då inte passa bättre än att börja drömma sig bort till ljudet av skor mot gympasalsgolv, sargbyggen, febrilt letande efter glasögonen (som låg i väskan förra veckan) och härlig gemenskap på, och runt, innebandyplanen. Det kommer att komma mer info senare, men vi vill bara meddela att vår träningstid för den här säsongen kommer att vara torsdagar 17:45-19:00 på Hovslättskolan. Tjejerna har blivit så pass stora att de har fått lämna lördagmorgnarna till yngre förmågor. Vi har inte bestämt exakt när vi drar igång, men innebandyns säsong startar i oktober. Det kan dock hända att vi kör igång i slutet på september. Mer info kommer. Vi kommer även att spela poolspel den här säsongen. Poolspel är som små minicuper där fyra lag träffas och spelar mot varandra, d.v.s. tre matcher per lag och tillfälle. Dessa är alltid på helgerna och lagen turas om att anordna dessa enligt ett bestämt schema. Alla dagar är inte spikade än, men första matcherna är i oktober. Vi har anmält två lag från vårt lag, vilket innebär att vi kommer att rotera spelarna i de båda lagen så att alla får spela med alla. I början av säsongen kommer vi även att kalla till ett föräldramöte där vi går igenom en hel del praktiskt. När vi står som värd för poolspelen förväntas alla föräldrar hjälpa till med det praktiska runtomkring, som sektretariat, sargbygge, lite bakning och kiosk. Vi tränare kommer nämligen att ha fullt upp med att ta hand om laget. Hjälps vi åt så kommer det att gå som en dans. Välkomna på förhand till en ny säsong! /Tränarna F-12 Innebandy 12 aug 2020 0kommentarer
  • Föreningsskalet

    Nu säljer vi mobilskal och tillbehör för Hovslätts IK via Föreningsskalet! Du beställer och betalar direkt på hemsidan via länken här: Föreningsskalet - Skalen och tillbehören är neutrala utan loggor - Beställning skickas hem till dig - Föreningen får en ersättning för varje sålt skal eller tillbehör som görs via vår portal Herrar A-lag SSL 10 aug 2020 0kommentarer
  • Välkommen Elsa!

    Vi är stolta och glada att önska Elsa välkommen till Hovslätt även i seniorsammanhang! Elsa är ju ett välkänt ansikte i Hovslätt och har spelat flera säsonger i vårt JAS lag och förra året tog hon chansen att spela med JIK i SSL och även med Hovslätt i JAS. Nu ingår hon i Hovslätts Allsvenska trupp och vi ser fram emot en kul säsong! Välkommen till truppen 2020! /Sportgruppen Damer Div 1 Innebandy 4 aug 2020 0kommentarer
  • Visa fler nyheter