• Välkommen Daniel!

    Vi har glädjen att meddela att Daniel Söderlind (Valters pappa) ansluter till ledartruppen till hösten. Varmt välkommen, Daniel! // Ledarna P-10/11 Innebandy 24 maj 2020 0kommentarer
  • Camp Hovslätt - fotbollsskola (v 25, mån-ons) - 2006-2010

    Många innebandykillar lirar ju fotboll också, så vi passar på att bjuda in de som vill och kan till Hovslätts fotbollskola, Camp Hovslätt även i denna sommaren. De är andra året för Camp Hovslätt - sommaren 2020 är räddad, bästa starten på ett annorlunda sommarlov 🙌 fotbollsskola dagtid mån-ons 15-17/6 för killar och tjejer födda 2006-2010. In på www.camphovslatt.se för mer info och chans att säkra din plats redan idag 👍 Hör av er till Viktor Fransson, Samuel Linddahl eller Johan Byrmo om ni har några frågor eller funderingar. P-0809 Innebandy 18 maj 2020 0kommentarer
  • Poolspel samt efterlysning ledare

    Planeringen inför nästa säsong är i full gång, vi har nu anmält 2 st lag till poolspel. Detta gör att alla spelare får möjlighet att spela vid samtliga poolspel. Vi kommer att spela i olika grupper, vilket gör att killarna slipper riskera att möta varandra. Dessutom har vi möjlighet att ”låna” spelare mellan grupperna vid behov. Ingen gruppindelning är klar, vi återkommer med det när säsongen drar igång. Vi vill samtidigt passa på att efterlysa ännu en ledare till laget. Med tanke på kommande säsong o seriespel längre fram, finns det behov av ytterligare en ledare till truppen. Vi vill att ni föräldrar tar en ordentlig funderare på detta o återkommer om ni känner att det är något som skulle kännas lockande. Vi kommer i början på säsongen att ha ett obligatoriskt föräldramöte på Hovet i Hovslätt. Håll utkik på laget under sommaren för att inte missa kallelse till detta. Viktigt att minst en förälder per barn deltar, så att alla får informationen. Om ni vet att eran grabb inte kommer att fortsätta spela, skriv gärna detta i tråden nedan. Tveka inte att höra av er om det är något ni undrar över. Hoppas ni får en riktigt härlig sommar så småningom trots Corona-läget. // Ledarna P-10/11 Innebandy 17 maj 2020 0kommentarer
  • Fjärde nyförvärvet – Viktor Ylenfors är tillbaka

    Vi är väldigt glada att nu kunna meddela att Viktor Ylenfors återvänder till Hovslätt. Efter att tidigare gjort två säsonger med oss (17/18, 18/19) kommer Ylenfors närmast från Sävsjö IBK, där han spelade ifjol. Vi hoppas och tror att Ylenfors fortsatt kommer kunna producera mycket poäng, vilket han varit duktig på en längre tid. I spelet är hans styrkor att han hittar mycket avslut och är en listig och obekväm spelare för motståndarna. Han är även en bra lagspelare med vinnarskalle som kommer höja gruppens mentalitet. Det ska bli kul att se ”Ylen” i Hovslättströjan igen! Hur är känslan att vara tillbaka? - Det känns riktigt skönt. Det är lite som förändrats men samtidigt mycket som är detsamma som innan vilket är skönt då jag känner att jag vet hur det fungerar. Känslan är god. Du har bara varit ifrån laget i ett drygt år men vad är det som känner framförallt har förändrats? - Truppen i stort är väl inte så mycket annorlunda utan det är väl framförallt att det kommit upp ännu fler juniorer som jag tycker är väldigt duktiga och tar för sig. Vad har du för förväntningar på kommande säsong? - Att vi inte bara ska vara med utan det är att nå en placering i toppen. Sen blir det fullt fokus på kval och målet är att vi ska gå upp. Ser man till kvaliteten på både ledar- och spelarsidan är det allsvenskan som gäller. Känns som vi har alla olika delarna för att lyckas och det är upp till oss att bestämma hur det ska bli. Vad tror du blir viktigt rent konkret för att nå dessa resultat? - Dels är det ju nu på försäsongen där vi måste börja direkt och köra hårt. Sen är det väl också i själva starten av serien där vi måste ta tag i det direkt och inte halka efter, vilket det känns som Hovslätt gjort de senaste åren och de 5-6 poängen blir svåra att jobba ikapp om man ska komma etta. Så det blir viktigt att vara med direkt och sätta tonen. Annars är det ju som vanligt att få ihop gruppen och att jobba hårt som också är viktigt. Vad känner du kring det höga försvarsspelet som vi lagt till allt mer under framförallt fjolåret? - Ska bli kul att köra och jag tror det passar mig bra för jag gillar att köra mer än att vänta in motspelarna. Tycker det funkade bra ifjol och vad jag förstod gav det bra utdelning och att många mål kom till via höga pressen. Känns som det är få lag som klarar av det hos motståndaren så det är nog bra att bygga vidare på. Hur ser du på serieindelning inför nästa år? Är det något lag som du känner blir extra kul att möta? - Överlag är det många roliga möten. Vimmerby och Craftstaden känns som lag som är kul att möta då ex. Vimmerby brukar ha mycket publik och Craftstaden varit duktiga länge. Om man tittar på våra främsta konkurrenter känns det som att matcherna mot Ledberg och Hovshaga är de viktigaste och att de matcherna avgör lite hur lagen sinsemellan placerar sig i tabellen, då jag tror de kommer vara med i toppen. Herrar A-lag SSL 17 maj 2020 0kommentarer
  • Kim Högdahl stannar

    Vi är väldigt glada över att Kim Högdahl har förlängt sitt kontrakt och blir kvar även nästa säsong. Kim kom till oss från Salem för ett drygt år sedan och var en helt ny bekantskap som vi inte kände sen tidigare. Det dröjde dock inte länge förrän han började sätta avtryck. Med sin erfarenhet och inställning har han varit en väldigt viktig spelare både på- och utanför plan. Kim är en typisk tvåvägs-forward som lägger lika hårt arbete i båda riktningarna. Hans rutin, ledaregenskaper och lugn är betydelsefullt för lagkamraterna på både träning och match. Kort och gott en perfekt lagspelare! Du har valt att fortsätta din satsning i Hovslätt. Har det varit ett lätt beslut? - Det tycker jag. Det är en bra förening och ett bra lag. Vi har en bra sammanhållning i gruppen och känslan av att att vi har något på gång gör att man är sugen på att vara med på tåget. Hur ser du på din debutsäsong som varit med ett nytt lag och en helt ny serie? - Jag tycker min säsong gick helt ok. Kunde varit lite bättre poängmässigt men ändå ok. Det var kul med helt ny serie och nya förutsättningar vilket gör att man fick lite nytändning. Det är bra med nya utmaningar och man har fått nya upplevelser. Tycker du förra årets prestation levde upp till de förväntningar man kunde begära av laget? - Jag tycker laget gjorde bättre än förväntan med tanke på hur det såg ut i början då det var lite skakigt. Det har varit en jäkla bra sammanhållning och att alla har dragit sitt strå till stacken vilket har varit viktigt. Många unga killar som tagit stora kliv. Vad känner du behövs för att ta nästa steg och gå upp till allsvenskan? - Det är nog att bygga vidare på försvarsspelet som är a och o. Det betyder så mycket att kunna stänga ner bakåt då alla matcher är ganska tajta. Ofta är det de små detaljerna som avgör. Vi har nu startat upp försäsongen lite smått och är igång igen efter att kvalet ställdes in. Känner du att det är annorlunda i år jämfört med tidigare då det är en speciell tid just nu? - Det är klart att det är lite annorlunda med tanke på covid-19 och det är surt att säsongen slutade som den gjorde. Men nu när försäsongen är igång är det bara det som vi fokuserar på och det är kul att vara igång överhuvudtaget. Man vill ju att det ska dra igång som vanligt till hösten och det är bara att köra på just nu även om man inte riktigt vet vad som händer framåt. Den nya serieindelningen kom i veckan och utfallet var väl mer eller mindre som väntat. Hur ser du på kommande säsong och vilka tror du på förhand blir de tuffaste utmanarna? - Det är väldigt svårt att säga jättemycket på förhand då jag inte sett något av de nya lagen och heller inte känner igen dem sen tidigare. Tror dock serien kommer vara tuff. Ledberg borde kunna vara med i toppen även i år. Hovshaga lär också vara bra då man hade något på gång redan ifjol och de är kanske den tuffaste motståndaren. Craftstaden kan självklart också bli giftiga med sin rutin från allsvenskan. Foto: Marcus Vilson Herrar A-lag SSL 11 maj 2020 0kommentarer
  • Tredje nyförvärvet – Andreas Jonsson kommer hem

    Vi har glädjen att kunna gå ut med att Andreas Jonsson nu återvänder till Hovslätt. Den snart 28-åriga egna produkten kommer närmast från JIK där han spelat den senaste säsongen. Med sitt tunga skott och sitt fina passningsspel är det en sevärd offensiv back som vi tror kommer kunna lyfta vårt spel ytterligare. Det känns skönt att det äntligen är klart då det är en spelare som funnits på önskelistan en längre tid Hur känns det att vara tillbaka? - Jo men det känns väldigt skönt att det är klart och att man får komma tillbaka till moderföreningen vilket varit ett mål. Klubben började på en resa för några år sedan och nu får jag komma tillbaka och förhoppningsvis kunna bidra till att man kan fortsätta på den vägen. Ska bli kul att komma tillbaka och känns som rätt tid då jag tycker laget tagit kliv. Man har blivit en ambitiös och proffsig förening där man har en idé om hur det ska fungera och se ut. Känns som det är en ung och hungrig trupp blandat med erfarenhet vilket tillsammans med en bra tränarlösning borgar för att vi kan gå långt. Din senaste säsong med Hovslätt var 16/17, när vi var nykomlingar i ettan. Efter det har du hunnit med två säsonger i Warberg och nu en i JIK. Berätta om den tid som varit? - Jag flyttade till Warberg när de nysatsade efter att ha åkt ur SSL. Proffsig förening och en stad som andas innebandy. Det var häftigt att få avsluta med att vara med att ta laget till SSL, vilket var pricken över i:et. Att testa på spel i JIK och SSL var också häftigt. Tyvärr dock en säsong som präglats mycket av skador så man har inte varit så aktiv på plan, men lärt mig väldigt mycket vid sidan av. Vad tar du med dig för erfarenheter? - Mycket kring vad det handlar om att prestera på en högre nivå och vad som krävs för att i träning och olika uppgifter göra det så bra som möjligt. Man arbetar detaljerat med olika bitar av spelet och utvecklar dels det man är bra på men även det som inte är lika bra. Såklart även erfarenhet av att mäta sig med de bästa. Du har ju synts då och då på läktaren så man får väl anta att du haft rätt bra koll på laget och har följt Hovslätt under tiden, stämmer det? - Ja absolut. Hovslätt är klubben i hjärtat så när man har kunnat har man velat ta sig till hallen och se laget. Har försökt att följa så gott det går. Hur ser du på spelsystemet vi har och är du van vid det? - Jag vet ju vad Elf/Friberg står för sen tidigare. Inte riktigt spelat samma system senaste åren men skiljer sig nog inte så mycket. Man har ju varit med länge så borde inte bli så svårt att anpassa sig till det tränarna vill. Vad tror du om kommande säsong och vad har du för målsättning? - Jag har som sagt följt laget och med tanke på hur det såg ut föregående år ser jag inget annat än att vi ska gå för allsvenskan. Personligen hoppas jag kunna bidra med den rutin och erfarenhet jag samlat på. Både genom att bidra på planen men även att vara en ledare för gruppen. Jag känner att jag är en bättre spelare nu än när jag lämnade Hovslätt för tre år sedan. Vi vill tacka de vänner som hjälpt till att göra övergången möjlig! Herrar A-lag SSL 25 apr 2020 0kommentarer
  • Visa fler nyheter