• Insamling till Hovslätts IK Innebandy

    Insamling till Hovslätts IK Innebandy Coronavirusets effekter på samhället slår hårt mot svensk idrotts ekonomi och självklart så även Hovslätts IK Innebandy. Inställd Hovslätt Cup som skulle ge en viktig inkomst till klubben samt vara den roliga avslutningen. Inga kval och slutspel för våra lag. Mer restriktiva sponsringspolicys i företagen och en i stor del avslutad verksamhet är bara några få tråkiga exempel. Men vi ger oss inte och vår vision står fast: "Att vara en modern idrottsförening som präglas av glädje, öppenhet och ett ökat välbefinnande hos barnen, ungdomarna och de vuxna”. Vi kommer heller aldrig sluta kämpa för att erbjuda våra medlemmar en god idrottsutbildning, personlig utveckling och en meningsfylld fritid. Vi är inte en förening i kris. Men vill du hjälpa till att minska coronavirusets ekonomiska effekt på Hovslätts IK Innebandys verksamhet? Då har du möjlighet att ge ett bidrag till den här insamlingen. Swisha till 1235807847 Tackar på förhand! Herr Jas Innebandy 31 mar 2020 0kommentarer
  • Nyförvärv !

    Vi har det stora nöjet att presentera årets första nyförvärv i form av Sofie Claesson. Sofie är fostrad i Skillingaryds IK men har de senaste åren spelat i JIK och SSL. Hon kommer med mycket erfarenhet och rutin som forward. En klassvärvning om vi får säga det själva! Några snabba till Sofie: Left eller right?: Left Nummer?: 39 Främsta styrka?: Skottet Otippat?: Att jag troligen har närmare till gråt efter ett uselt golfslag än en sorglig film. Förväntningar?: Ser verkligen fram emot att spela innebandy igen under en hel säsong efter en längre rehab. Av vad vi har sett på de träningar som Sofie har varit med på så känns det som att rehaben har genomförts mycket bra och hon är riktigt på gång! Vi vill också tacka JIK för ett bra samarbete i samband med övergången! Välkommen till truppen 2020! /Sportgruppen Dam Damer Div 1 Innebandy 29 mar 2020 0kommentarer
  • Förlängning klar!

    Vi är glada att kunna presentera en förlängning av kontraktet med nummer 8! Elsa som spelat i Hovslätt i två år fortsätter ännu en säsong och vi ser fram emot det fysiska och uppoffrande spelet och gärna ännu fler klassmål i höst! Välkommen till truppen 2020! /Sportgruppen Dam Håll utkik efter ett nyförvärv som vi presenterar inom kort... Damer Div 1 Innebandy 28 mar 2020 0kommentarer
  • Första nyförvärvet är klart - Casper Härnborg

    Vi har gjort klart med en ny spelare och det är backen Casper Härnborg som ansluter från Mullsjö AIS. Casper är en ung back (02:a) med mycket fart som vi tror kommer passa perfekt in i vårt lagbygge då det är en talangfull kille som satsar hårt på sin innebandy. Han har tränat i högt tempo med Mullsjös A-lag under två säsonger men känner nu att han behöver mer erfarenhet av seniorspel. Efter att ha tränat med oss några gånger under säsongen har vi nu kommit överens om en övergång. Berätta lite om dig själv: - Jag ser mig som en lugn kille som är lätt att ha att göra med och att snacka med. Innebandy är mitt största intresse men även hållit på med fotboll. Vad kännetecknar dig som spelare? - Snabb och ettrig. Är nog rätt tuff att möta och ganska bra bakåt. Spelar back och har alltid gjort det. Du kommer från Mullsjö AIS. Varför du valt att söka dig till en ny klubb? - För att få lite mer erfarenhet och att utvecklas. Jag har spelat i Mullsjö hela tiden och varit med runt a-laget de senaste två åren och tränat ganska mycket. Nu vill jag testa på mer seniorspel. Du har ju tränat några gånger med oss under våren, hur tycker du det känts? - Det har varit väldigt kul och bra tempo. Det har varit många på träningen så det har varit kul att spela. Verkar vara bra gubbar så finns absolut något att bygga vidare på. Har du redan skaffat lite polare i laget? - Jag vet ju lite vilka som är där nu men kan inte påstå att jag känner någon jättebra. Man har ju varit på läger tidigare och träffat lite folk men inte så mycket mer. Vad är dina förhoppningar inför kommande säsong? - Att vi ska komma till kvalplats och kanske även att gå upp till Allsvenskan. Det är väl det jag hoppas kunna hjälpa till med att vi ska nå. Vad vill du framförallt utveckla i spelet? - Det är nog offensiven i så fall. Jag känner mig rätt säker defensivt men kan bli bättre framåt. Välkommen till Hovslätt! Herrar A-lag SSL 28 mar 2020 0kommentarer
  • Simon Eriksson kör på även nästa år

    Vi kan glatt gå ut med att Simon Eriksson stannar i Hovslätt även nästa säsong. Simon flyttade till Jönköping från Västervik för drygt tre år sedan och har under sina juniorår haft en fin utveckling. Med sitt stenhårda skott och starka fysik har han succesivt växlat upp till att bli en av seriens bästa backar. Efter det abrupta slutet med inställt playoff är han nu revanschsugen inför nästa säsong! Efter snart tre färdiga år på Sanda har du nu valt att fortsätta i Hovslätt. Hur har tankarna gått? - Först var det väl att jag var tvungen att landa lite nu när säsongen tog slut så snabbt. Men efterhand har jag bestämt mig för att fortsätta i Hovslätt. Först väntade man väl lite på om det skulle bli något playoff under våren men som det är nu så känns det som att vi får ta det nästa säsong istället. Hur ser du på den säsong som varit? - Det kändes väldigt bra i början då jag tyckte Elfs idéer tidigt gav resultat i försvarsspelet. Vi började bra men sen en liten dip efter några matcher. Efter jul har dock bitarna fallit på plats och rollerna blivit allt tydligare . Vi har varit bra både hemma och borta och trummat på och vunnit mycket vilket ger självförtroende. Din egen utveckling har ju varit positiv och framförallt nu under våren tycker vi att du varit väldigt bra. Vad känner du själv har förbättrats mest? - Jag kände väl redan i början av säsongen att jag skulle få mer förtroende och kunde förbereda mig bättre redan på försäsongen för att prestera. Elf har varit tydlig och hård vilket gjort att vi tillsammans steppat upp. Det känns som att det både är i det spelmässiga, men även det mentala som jag känt att jag ska bevisa att jag håller bra på denna nivå. Vad har du för mål framåt under nästa säsong? - Man är ju revanschsugen efter slutet på denna säsong och nu vill jag att vi ska vinna serien nästa år, vara svårslagna och kämpa för att gå upp. Det är mitt och lagets huvudmål som jag ser det. - Personligen är det att bidra ännu mer i det offensiva då jag känner att jag har mer i mig. Bakåt känns det tryggt men vill givetvis fortsätta utvecklas där också för lagets skull. Vad tror du blir viktigt för att nå målen? - Försäsongen blir viktig för att sätta alla delar och göra det ordentligt. Vi måste börja direkt och jobba på rätt grejer redan innan sommaren börjar. Man kan inte dra igång försäsongen i augusti och tro det ska lösa sig. Under säsongen sen blir det att jobba hårt och kriga för varandra. Truppen ser ut att bli relativt intakt till nästa år. Kommer det underlätta? - Ja, det tror jag då det redan är mycket på plats och vi vet var vi har varandra i truppen och bland tränarna. Startsträckan borde inte bli så lång. Foto: Marcus Vilson Herrar A-lag SSL 26 mar 2020 0kommentarer
  • Kontrakt klart med ny A-lagstränare...

    Vi är stolta och glada att kunna presentera Max Gustafsson som ny tränare i vårt Allsvenska lag! Han kommer tillsammans med Henrik leda laget under säsongen. De kommer att dela på ansvaret med olika fokusområden i vad man får säga är en nysatsning gällande en hel del runt spelet och träning. Max är ingen okänd profil i Hovslätt och har i år varit tränare i vårt Dam JAS-lag som vann sin gruppserie och även Hovslätt IBK's damlag i division 2 som vann sin serie och även kvalet till Division 1, där dom spelar nästa säsong. Nu tar Max alltså steget upp till vårt Allsvenska lag och fortsätter med sitt engagemang med nya uppgifter. Med tar han sitt intresse i individuella videoanalyser och coachning och vi ser mycket fram emot det han kommer att kunna bidra med till laget! Han har under senare delen av säsongen varit med på en hel del träningar och känsla är mycket god i responsen från truppen. Därtill har han ju stenkoll på alla våra lovande JAS-spelare som vi tror kommer att ta stora steg nästa säsong där flera kommer att ta chansen i A-laget och etablera sig där. Att vi i konkurrensen med många intresserade klubbar lockat honom att vara kvar i Hovslätt och ta nästa kliv är vi tacksamma för! Det blir en spännande vår till att börja med och många fler goda nyheter är vi säkra på! /Sportgruppen DAM Damer Div 1 Innebandy 25 mar 2020 1kommentar
  • Visa fler nyheter