Kontrakt klart !
Vi är glada att kunna meddela att vi har förlängt kontraktet med Henrik för vår Allsvenska satsning framåt. Vi planerar för en hel del förändringar i upplägg och arbetssätt så det känns bra att också ha kontinuitet i tränarstaben då Henrik har varit med på hela det Allsvenska äventyret hittills. Säsongen avslutades ju lite abrupt för hela idrotten och nu får vi istället titta framåt och skapa nya mål inför nästa säsong! Planeringen är i full gång och det ska bli spännande att följa nysatsningen! Mer nyheter följer... /Sportgruppen Dam
Damer Div 1 Innebandy
25 mar 2020
0kommentarer
Tobias Magnusson lägger klubban på hyllan
Efter totalt 57 matcher lägger nu Tobbe Magnusson klubban på hyllan. Detta efter en säsong som inte gick enligt planen med en knäskada som sätter stopp för en fortsättning, och har hämmat honom hela året. Då kom vi tillslut till vägs ände Tobias, känslan? Ja, tyvärr blev det ju så. Det känns såklart tråkigt, framförallt för den här säsongen där jag var inställd på att köra. Att jag får lägga ner helt har jag nog redan hunnit smälta. Tråkigt att inte själv få bestämma när det var dags? Framförallt med tanke på den här säsongen som sagt, va i ärlighetens namn inte superlång är ifrån att tacka för mig inför den här säsongen, men när man väl tog beslutet att köra så ville jag såklart vara med den här säsongen fullt ut. När laget dessutom spelade riktigt fin innebandy i långa stunder blev man såklart spelsugen. Det blev ju inte så många matcher i år, har du hunnit förbereda dig på detta beslut? Det har jag. Blev ganska tydligt för mig att det inte skulle gå att fortsätta när kortisonsprutan som jag tog vid nyår slutade verka. Så sedan dess har jag egentligen vetat att det skulle bli såhär. Du säger att framtiden ser ljus ut, underlättade det? Nej det skulle jag inte säga. Snarare tvärtom, det hade kunnat få mig till att få motivation en säsong till om kroppen hade tillåtit det. Två sejorer blev det för dig i klubben kan du försöka beskriva utvecklingen i klubben/laget? Laget är ju såklart ett helt annat idag. Men visst känns det att klubben tagit steg framåt under dem här åren. Men trots det känns det som att både klubben och laget redan börjar känna sig redo för att ta ytterligare kliv. Till sist vad väntar härnärmst? Först och främst väntar golfsäsongen. Efter det är min ambition att på något sätt dra mitt strå till att lag och klubb som sagt fortsätter att gå framåt. Vilket är ditt bästa minne med Hovslätt? Det är givetvis svårt att blunda för avgörande matchen när vi spelade upp oss i ettan. När vi kom till matchen för matchsamling stod publiken redan och köade. Att vi dessutom hade med en buss med publik gjorde ju inramningen magisk. Sedan toppades allt genom att vinna en jämn och tajt match. Det va såklart grymt. Stort tack Tobias för din spelarkarriär i Hovslätt! Foto: Marcus Vilson
Herrar A-lag SSL
24 mar 2020
0kommentarer
Martin Bärbäck stannar
Ny glädjande nyhet då det är klart att Martin Bärbäck stannar kvar i Hovslätt även nästa år. Bärbäck som i år gjorde sin första seniorsäsong har tagit stora kliv och är redan nu ordinarie i truppen. Efter att tidigare spelat mer i anfallet skolades han inför säsongen om till back vilket vi haft stor glädje av. Det kommer bli spännade att följa honom nästa säsong och han har dessutom sitt sista JAS-år kvar. Vad tycker du om säsongen som varit? - Bra. Väldigt upp och ner från lagets sida men tycker vi har hittat ett bra grundspel som vi kan luta oss mot. Vi har visat att vi har seriens bästa försvarsspel vilket är skönt. - I JAS har det varit väldigt annorlunda säsong då det varit stora siffror många gånger. I år kände vi väl att vi hade en bra chans att komma till festen men tyvärr blev det inget av det. Förra sommaren bytte du position till back, nöjd med det? - Ja det tycker jag. I början var det en omställning med mycket nya saker att tänka på. Men kände att jag fick den hjälp jag behövde från både tränare och spelare vilket gjorde det enklare. Man har kommit in i det ju längre säsongen gått. Du blir nu kvar ytterligare ett år. Vad tror du om framtiden? - Jag tror vi har stora chanser att komma till ett kval även nästa år. Vi har en bred trupp med många unga spelare som vill framåt. Vi har redan nu ett bra försvarsspel som vi kommer kunna bygga vidare på. Har du några specifika mål? - Inte direkt, men man vill ju fortsätta jobba för att bli så bra som möjligt. Vad känner du blir viktigt för din personliga utveckling? - Att jag fortsätter hålla upp min motivation att vilja bli bättre. Vara öppen för kritik som gör att jag utvecklas. Jag får inte börja tro att jag kan allt utan det gäller att kämpa på. Sen även att bli starkare över bollen så man är redo i fler situationer. Vad tycker du om att vi flyttat från D-hallen till A-hallen? - Blandade känslor men ändå positivt. Det är lite fräschare och bättre golv i A-hallen. Känns som man får ett snabbare spel i A-hallen också plus att belysningen är bättre. Foto: Marcus Vilson
Herrar A-lag SSL
21 mar 2020
0kommentarer
Årets boulemästare 2020
Med mycket finess, skicklighet men framförallt tur, gratulerar vi årets boulemästare i Hovslätt., Nicklas Svensson. Stort grattis, men Torbjörn Emme kanske vill ha revansch 2021. På bilden flankeras han av tvåan Jonas Axelsson och trean Stefan Hultqvist.
Damer Div 1 Innebandy
20 mar 2020
0kommentarer
Avslutande träningar 2020
Vi kommer ha sista träningen lördagen den 28 Mars dvs när detta skrivs är det två träningar kvar. Vi har efter lite diskussioner valt att inte köra den traditionella matchen mot mammorna utan det blir bara för tjejerna som vanlig träning men ev lite annorlunda upplägg. Anledningen är som ni förstår för att minimera risken med Corona. Som redan nämnts i chatten så är det samma regler de återstående träningarna som det är för att gå i skolan dvs har man sjukdomssymtom stannar man hemma. Vi kommer sen försöka få till en samling vid senare tillfälle på något sätt men får återkomma med när, var och hur när situationen med Corona lugnat ned sig.
F-12 Innebandy
19 mar 2020
0kommentarer
Info fredagsträning + avslutning
Hej Vi har tagit beslut att ställa in fredagens träning samt avslutningen. Kanske inte det avslut på säsongen vi hade önskat men som läget är idag så får vi lyssna på Folkhälsomyndigheten och ta vårt samhällsansvar. Vi som grupp (spelare och tränare) tillhör ju absolut ingen riskgrupp, men för att begränsa spridningsrisk till just dessa riskgrupper i nästa steg så väljer vi att ställa in. Allt enligt rekommendationer från Folkhälsomyndigheten när det kommer till sammankomster och att göra en riskbedömning samt nödvändighet. Vi har alla nära och kära i riskgrupper som vi ska försöka undvika att utsätta för risken att smittas och då blir beslutet i slutändan enkelt. Vi får istället ta med oss att vi har genomfört en fantastisk bra säsong, både vad gäller glädje/sammanhållning och resultat. Vi är ett jättebra gäng på alla sätt. Vi tränare vill också passa på att tacka er föräldrar för det engagemang ni visat vid matcher i seketeriat samt vid andra tillfällen som t.ex. Sibben cup. Stort tack. Men nu får vi alla ta en välbehövlig vila inför sommarens sporter och så får vi börja ladda så smått inför nästa innebandysäsong istället. /Tränarna
P-0809 Innebandy
18 mar 2020
5kommentarer
Visa fler nyheter