• Fritte stannar

    Herrlagets lagkapten Fridolf Persson har nu skrivit på ett nytt kontrakt med Hovslätts IK. Mycket glädjande att Fritte som är inne på sin sjunde säsong i klubben varav de tre sista som lagkapten vill vara med på lagets fortsatta resa. Vi tog oss en pratstund med Fritte. Hur har du resonerat kring fortsättningen Fritte? Detta året var ju de sista. Tanken var att detta skulle vara sista säsongen men jag tycker det fortfarande är väldigt roligt, så efter att ha funderat ett tag och pratat igenom allt med min sambo så kändes det självklart att köra ett år till. Vad var det som tillslut gjorde att du valde att köra på? Framförallt att det är fortfarande är roligt men också utvecklingen av laget, truppen och föreningen och känslan av vad vi kan åstadkomma framöver. Vi är ett väldigt ungt lag bortsett från mig själv med många ”supertalanger” som bara kommer att bli bättre. Du nämner känslan att vi är påväg mot något, kan du precisera den lite mer? Som sagt med en så pass ung stomme som tagit stort ansvar denna säsong så vill jag gärna vara med och se om vi kan fortsätta ta kliv över nästa också. Om vi fortsätter att ta vara på våra duktiga ungdomar och juniorer så kommer Hovslätt att ha en bra grund under en längre tid. Du leder lagets interna +/- statistik, vad tror du är anledningen? Jag antar att jag har förmånen att spela med bra och produktiva spelare framåt, jag själv är ju ingen poängmaskin utan känner mig mer bekväm längre bak i banan. Jag tror att min fysik spelar in lite iaf, att man orkar hålla fokus och ha rätt position även om du varit inne ett längre byte. Din fysik är en anledning säger du, hur har du jobbat fram den genom åren? Jag har ju en bra grund ifrån längdskidåkningen i yngre dagar, sen har jag aldrig haft den talang som många andra i laget utan varit tvungen att kompensera med en bra fysik. Kvalplatsen säkrad med 2 omgångar kvar, hur ser de kommande veckorna ut? Nu ska vi först avklara de sista seriematcherna och försöka bygga upp en bra känsla i laget, sen inför kvalet så gäller det att bara hålla högt fokus på de träningarna som är kvar och verkligen skapa oss själva förutsättningar att prestera så bra som möjligt. Du fyller 30 år i år, det rycktas om att du ska göra en Ironman, är det 30 års krisen? Jag anmälde mig till den när jag bestämde att detta skulle vara sista innebandysäsongen men så blev det ju inte nu ändå. Det ska bli en rolig utmaning men ingen 30 års kris än hoppas jag iaf 😊 Vi tackar Fritte för pratstunden glädjer oss åt hans fortsättning och önskar lycka till i kvalet till Allsvenskan. Foto: Marcus Vilson Herrar A-lag SSL 7 mar 2020 0kommentarer
  • Matcher - lördag + söndag 7-8/3

    LÖRDAG 7 MARS - HIK 08/1 vs KFUM Jkpg P08 Stadsgården Matchstart: 09.30 Samling: 08.45 (ingång troligtvis nere vid badet) Tränare: Samuel, Emma, Claes Sekretariat: Benjamin, Leo M 1. Albin S 2. Alvin (målis) 3. Aron 4. Benjamin 5. Elias 6. Leo F 7. Leo M 8. Luka 9. Melvin 10. Nicho 11. Noah B 12. Noel 13. Sigge 14. Tobias SÖNDAG 8 MARS - JIK 08/2 vs Hovslätt 08/2 Idrottshuset (nya A-hallen, samma hall som herr- och damlaget spelar i) Matchstart: 12.30 Samling: 11.45 Tränare: Viktor, Tobbe, Mattias 1. Alvin 2. Aron 3. Emil 4. Erik 5. Isak Ö 6. John 7. Leo F 8. Leo M 9. Melvin 10. Noah B 11. Noah G 12. Olle (målis) 13. Pontus 14. Tobias P-0809 Innebandy 6 mar 2020 0kommentarer
  • Påminnelse Boule-kväll 20/3...

    Glöm inte bort att det ska koras en ny boule-mästare inom kort! Mer info här Damer Div 1 Innebandy 2 mar 2020 0kommentarer
  • Matcher i helgen - LÖRDAG + SÖNDAG (29/2 + 1/3)

    Lite sjukåterbud och avhopp pga flyttad hockeymatch (lördag) gör att vi ställer upp med nedan lag till helgens matcher.Kan bli förändringar på båda matcherna om det blir ytterligare förhinder så vi behöver stärka upp. LÖRDAG 29 FEB - HIK 08/2 vs Tenhult 08/1 Stadsgården Matchstart: 09.00 Samling: 08.15 (ingång troligtvis nere vid badet) Tränare: Samuel, Mattias Sekretariat: Noah B, Elias J 1. Elias 2. Erik 3. Isak B 4. Luka 5. Melker 6. Melwin 7. Noah B 8. Noel (målis) 9. Tobias 10. Viktor 11. Wille SÖNDAG 1 MARS - JIK 08/1 vs Hovslätt 08/1 Idrottshuset (nya A-hallen, samma hall som herr- och damlaget spelar i) Matchstart: 12.30 Samling: 11.45 Tränare: Viktor, Tobbe, Claes 1. Albin S 2. Aron 3. Benjamin 4. Emil 5. Isak Ö 6. John 7. Leo 8. Mille 9. Nicho 10. Olle 11. Pontus 12. Sigge 13. Viggo P-0809 Innebandy 28 feb 2020 1kommentar
  • Seger mot Vetlanda Intervju med Max Johansson

    Seger mot Vetlanda och nu är vi uppe i 3 raka segrar. Vi hörde oss för gällande Max Johanssons tankar efter matchen. Seger igår mot Vetlanda med 8-3, en bra första period mindes bra andra och en ok tredje. Kan du beskriva lite mer för oss? Vi kommer ut med en bra inställning o tar en ledning, när vi kommer ut i andra perioden har vi ingen ödmjukhet och dom får in 3 mål, i tredje kommer vi ut och har bestämt oss för att vinna, slutresultatet blir 8-3 2 mål och 1 assist från din klubba, kul all göra mål? Det är alltid kul att få trycka in bollen men lite extra skönt idag. Första året med A-laget för din del, känslan att tillhöra a-laget? Det är jätte kul att jag har fått chansen att få vara med och spela med a-laget så pass mycket som jag fått. Åby borta nästa helg, kommer bli betydligt tuffare än idag va? Ja de kommer bli en mycket tuffare match, det är serieledarna vi möter och det är 3 viktiga poäng på spel. Vad krävs för att vi ska lyckas rå på Åby? Det krävs att vi är riktigt påkopplade från start och att vi gör våra 60 bästa minuter så kommer vi ha en god chans. Herrar A-lag SSL 23 feb 2020 0kommentarer
  • Dubbelmöte hemma mot Nässjö x 2 - lör 22/2

    På lördag spelar vi 2 matcher efter varandra hemma på Stadsgården, Råslätt. Det har ju varit en del frånvaro pga sjukdom i veckan, så skriv i god tid nedan om din grabb inte kan vara med. Isåfall behöver vi stuva om och låta några dubbla, viktigt att alla som är med är fit for fight och kan ge järnet. Därför kan det säkert bli förändringar på det som står nedan. Det kommer vara lite ont om omklädningsrum så våra båda Hovslättslag kommer dela omkl rum på lördag. Återstående Restaurangchansen kommer delas ut imon på träningen på Råslätt. Hovslätt 08/1 vs Nässjö 07 Matchstart: 12.00 Samling: 11.15 Seket: John och Olle Tränare: Samuel, Emma och Tobbe 1. Alvin 2. Elias 3. Emil 4. Isak Ö 5. Sigge 6. John 7. Melwin 8. Aron 9. Noah G 10. Noel 11. Olle (målis) 12. Pontus Hovslätt 08/2 vs Nässjö 08 Matchstart: 13.45 Samling: 13.00 Seket: Tobias och Emil Tränare: Mattias och Samuel 1. Albin S 2. Aron 3. Benjamin 4. Emil (målis) 5. Erik 6. Hampus 7. Luka 8. Melker 9. Noah G 10. Sigge 11. Tobias 12. Viktor 13. Noel P-0809 Innebandy 20 feb 2020 5kommentarer
  • Visa fler nyheter