• Hemmamatch!

    Hovslätts IK-IBK Göteborg Damer Div 1 Innebandy 18 feb 2020 0kommentarer
  • Seger mot Jönköping

    Seger mot Jönköpings Ik ungdom läs nedan vad vår egen Gotlänning har att säga om matchen. Tillbaka i kassen mot Jönköping, känslan? Nej men självklart jättekul att få spela. Roligt med en hel del folk på läktaren med. Vinst och stabilt sett från läktarvåld, ta oss igenom matchen från dina ögon. Tycker vi har bra koll på dem hela matchen. De skapar lite lägen från halvchanser vilket gör dem rätt farliga. Men får bra hjälp mot slutet och grabbarna täcker ner mycket skott. Stabil insats överlag. Sist vi möttes var det en målgladare tillställning, var det något ni pratat om inför matchen? Nej det hade vi inte direkt pratat om. Men självklart vill ju släppa in mindre mål än senast. Så vi startade matchen med lägre försvar vilket verkade löna sig. Du själv gör en kanoninsats räddar 18 skott och är väldigt stabil hur är känslan för egen del? Väldigt bra. Svår match att spela som målvakt dock. Som jag nämnde innan så skapar dem mycket halvchanser och kastar in lite bollar på mål. Men det löste vi bra tycker jag. Känslan uppifrån var att det aldrig var någon riktig derby karaktär på matchen? Nej, det håller jag med om. Var lite situationer där några spelare rök ihop lite. Men jag har varit med om värre. Så mer derbykaraktär hade det verkligen kunnat vara. Nästa helg tar vi oss an Vetlanda hemma i A-hallen, någon hälsning till publiken? Hoppas det kommer så mycket publik som möjligt och stöttar oss till 3 nya poäng. Vi tackar Johannes och laget för dagens insats men vill också passa på att önska så mycket folk som möjligt nästa Lördag då vi tar emot Vetlanda klockan 14:00. Herrar A-lag SSL 16 feb 2020 0kommentarer
  • Match söndag 16/2

    På söndag 16/12 spelar vi den uppskjutna matchen mot Mariannelund P-06/07. Den spelas hemma och de som är kallade är de som skulle ha spelat matchen som blev inställd tidigare. Plats: Råslätt Matchstart; 15:30 Samling; 14:45 Ledare; Viktor, Mattias Seket; Albin S, Melker Laget 1. Leo F 2. Tobias H 3. Erik S 4. John S 5. Albin S 6. Melker L 7. Noah G 8. Noel L 9. Olle A (målis) 10. Pontus V 11. Viktor A 12. Aron H /Tränarna P-0809 Innebandy 13 feb 2020 0kommentarer
  • OBS!!! Ingen träning på onsdag 12/2

    Vi tar ledigt från träningen den här veckan. Många bortresta o andra aktiviteter på gång. Vi siktar på full styrka igen nästa vecka;). För de som ändå känner för att spela innebandy i veckan, så ta er gärna till Idrottshuset. Jag o Oscar är troligen där på fredag. P-10/11 Innebandy 10 feb 2020 0kommentarer
  • Utdelning och betalning av Restaurangchansen

    *Ursäkta, glöm den första infon om RC* Nu har vi äntligen fått våra RC-häften/appar. För er som vill ha dem direkt, finns de att hämta hos mig på på Åsavägen 31 i Norrahammar fr o m imorgon söndag. Annars delas de ut vid nästa träningstillfälle. Betalning sker till Anders Blom, 070-728 30 36. Märk RC och barnets namn, ex "RC Oscar Lindén". Betala gärna så fort ni har möjlighet. Vill ni sälja fler häften / appar, så finns det fler att tillgå. Säg bara till någon av oss ledare, så löser vi det. P-10/11 Innebandy 8 feb 2020 0kommentarer
  • Spontaninnebandy på sportlovet

    För den som är sugen att köra lite spontaninnebandy med kompisar så finns möjlighet att åka ner till Idrottshuset och göra det. Mellan klockan 10-16 varje vardag så kommer någon av salarna att vara öppen för innebandy. Mån + tis + tor är det B-hallen och ons + fre är det A-hallen. Vi återkommer inom kort om vi tränar som vanligt eller inte nästa vecka. // Ledarna P-10/11 Innebandy 8 feb 2020 2kommentarer
  • Visa fler nyheter