Omstart med Linköping borta
Efter julledigheten är det dags för match igen för herrarna. Men det blir ingen mjukstart. 3 matcher ska avverkas under första veckan, och först på tur är Linköping. Ett Linköping som vi genom en stark andra period slog med hela 16-3 på hemmplan. Under dagens match kommer vi även få se två nya bekantskaper i Hovslättsdressen då både Tobias Zälle och Simon Sandqvist har lånats in på dubbellicens från Fagerhult. Vi tog ett par ord med Fredrik Friberg för att se hans plan för matchen. Hur har julledigheten varit? - Julen har varit härlig och lugn tillsammans med familj och vänner, nu är batterierna laddade för andra halvan av säsongen. Vi som minns hemmamatchen kommer ihåg att vi lyckades ta en extremt stor seger. Detta är dock något Fredrik Friberg tror kommer vara svårt att upprepa. - Hemmamatchen gick tämligen enkelt men vi är väl medvetna om att det kommer bli svårare den här matchen. Jag har själv inte lyckats vinna där uppe på ett par säsonger och Linköping har ett fint hemmafacit hittills under årets säsong. Vad tror du om matchen och vad förväntar du dig av spelarna? - Jag förväntar mig en tuff och svår bortamatch, men jag hoppas att vi visar upp samma disciplin som innan jul och att vi snabbt kommer in i grejerna nu efter uppehållet. Tobias Zälle och Simon Sandqvist har hämtats in på dubbellicens inför denna matchen, vad tror du att de kan bidra med till laget? - Zälle kommer bidra med värdefull rutin. Rent innebandymässigt får vi se hur det ser ut med tanke på att han varit skadad hela hösten men givetvis vet vi alla att det är en spelare som levererat även på SSL-nivå. Sandqvist har på de träningarna han varit med gett ett väldigt stabilt intryck på mig, och jag tror han kommer bli användbar både med och utan boll. Nu kommer det upp 3 matcher på en vecka. Hur får ni gubbarna att vara fokuserade till varenda match? - De här veckorna är alltid de roliga under säsongen när man snabbt får gå vidare och in på nästa match med bara enstaka träning emellan. Vi tar en match i taget så får vi se vad Linköpingsmatchen ger oss att ta med till premiären i nya hallen på onsdag. VI önskar Friberg och hans mannar lycka till i Linköping. Foto: Marcus Vilson
Herrar A-lag SSL
12 jan 2020
0kommentarer
TACK för idag!!!
Vi ledare vill tacka för ett helt härligt poolspel i Fagerhult. Tack alla spelare, föräldrar o syskon som hejade på killarna. Fantastiskt att se grabbarna kämpa för varandra. Vilken utveckling de gjort under säsongen. Var stolta över era barn! Ha en fortsatt avkopplande helg, så tar vi sikte på vårt hemmapoolspel på Råslätt den 2 februari. // Ledarna
P-10/11 Innebandy
11 jan 2020
1kommentar
Tipset
Nu är tipsen rättade efter noggrann genomgång. Det kändes som det var riktigt svårtippat, då antalet rätt för att vinna, räckte med 7 rätt. Vi fick in 75 tips och 3 stycken hade 7 rätt. Antalet mål blev 37 stycken. Vinnaren av 1500kr är Atcha Adinda, 7 rätt, 39 mål 2:pris och en summa av 375kr är Alfred Nolberger, 7 rätt, 40 mål. 3:an hade också 7 rätt men 41 mål. Tycker detta var så nära så att vi instiftar ett 3:e pris, Fri entré Hovslätt Dam, valfri match. Kom nu i helgen och stötta Hovslätt till nya sköna poäng!
Damer Div 1 Innebandy
11 jan 2020
0kommentarer
HIK 2 mot Gränna söndag 12/1
Match 2 i helgen spelas 12/1 även den på hemmaplan Laguppställningen gäller om alla är friska. Ev kan en förändring ske med ett byte från söndag till lördag. Vi kontaktar er vid behov. Matchstart 12.00 Samling: 11.15, Statsgården Råslätt Ledare: Mattias och Samuel Laget: 1. Albin Sjöberg 2. Alvin Henriksson 3. Aron Hesse 4. Benjamin Wendel 5. Erik Sandell 6. Leo Magnusson 7. Marcus Krause 8. Melker Lindén 9. Noel Lindahl (målvakt) 10. Sigge Mellberg 11. Tobias Huuka 12. Viggo Borrman 13. Viktor Andersson 14. Wille Haeggman Hör av er nedan om ni inte kan vara med på matchen!
P-0809 Innebandy
10 jan 2020
0kommentarer
HIK 1 mot Tranås P07 lördag 11/1
I helgen spelar vi två matcher på hemmaplan. Första matchen lördag 11/1. Laguppställningen gäller om alla är friska. Ev kan det ske en förändring med ett byte från söndag till lördag. Vi kontaktar er vid behov. Matchstart; 15.30 Samling; kl 14.45 Statsgården Råslätt Ledare; Viktor, Claes, Tobias och Emma Laget: 1. Albin Borg 2. Elias Johansson 3. John Smedberg 4. Leo Fransson 5. Melvin Berner 6. Milian Tellbom 7. Nicholas Wagner 8. Noah Byrmo 9. Noah Gustafsson 10. Pontus Vristel 11. Oscar Mattson -07a målis Sekretariat: Förälder till Elias J och Albin B Hör av er nedan om ni inte kan vara med på matchen!
P-0809 Innebandy
10 jan 2020
0kommentarer
Poolspel Fagerhult 11/1
Då har det återigen blivit dags för poolspel. Härligt när det är tätt mellan matcherna. Följande är med o spelar i helgen: Ervin Oscar Oliver Elis Emilio Melvin L Vidar Olle Simon William R Vi träffas i Fagerhult kl 13.00. Om någon behöver skjuts, meddela under denna nyhet så löser vi det. Som vanligt gäller godis- o läskförbud mellan matcherna. Skicka gärna med grabbarna något enklare mellanmål, så de fyller på med lite energi mellan matcherna. Glöm inte vita shorts o strumpor, IB-glasögon, inneskor samt klubba. Matchtröjor delas ut på plats. Nu laddar vi för ytterligare ett härligt poolspel! // Ledarna
P-10/11 Innebandy
9 jan 2020
1kommentar
Visa fler nyheter