Anmäl alltid frånvaro!!!
Vi vill återigen påminna er om att ALLTID anmäla frånvaro i gästboken vid träningar och matcher. Detta för att vi skall kunna planera och få en så effektiv träning som möjligt för grabbarna. Ni som vet med er att ni missar detta, tänk om och skriv ett kort inlägg i gästboken. // Ledarna
P-10/11 Innebandy
9 jan 2020
0kommentarer
Premiär i nya A-hallen!
Premiär i nya A-hallen!
Damer Div 1 Innebandy
2 jan 2020
0kommentarer
Spontanträning
Mellandagsinnebandy spontant. På lördag 28 december har vi bokat Bhallen i Idrottshuset mellan kl 10-16. På söndag 29 december i Dhallen i Idrottshuset kl 10-16. Då delar vi upp hallen i olika små planer där man kan spela och skjuta. Detta för alla våra spelare och kompisar i Hovslätt Innebandy. Behöver inte boka utan kom ner spontant. Bollar finns på plats. Mvh Styrelsen Hovslätt Kommentera gärna under nyheten om och när ni kan så kanske några lagkompisar kan samtidigt. Vore kul! Mvh Ledarna
P-0809 Innebandy
26 dec 2019
2kommentarer
Extra övning i helgen 28 o 29/12
Mellandagsinnebandy spontant På lördag 28 december har föreningen bokat B-Hallen i Idrottshuset mellan kl 10-16. På söndag 29 december i D-Hallen i Idrottshuset kl 10-16. Då delar vi upp hallen i olika små planer där man kan spela och skjuta. Detta för alla våra spelare och kompisar i Hovslätt Innebandy. Behöver inte boka utan kom ner spontant. Bollar finns på plats. Varmt välkomna! /Styrelsen Skriv gärna under denna nyhet om ni är intresserade. Samla gärna ihop ett gäng från laget och få lite bonusträning i helgen. Bra träning inför vårt kommande poolspel;). // Ledarna
P-10/11 Innebandy
26 dec 2019
2kommentarer
Kallelse poolspel 11/1 samt övrig info
Hoppas alla haft en riktigt härlig jul med en massa god julmat och avkoppling. Kallelser är nu utskickade till berörda spelare till poolspelet i Fagerhult den 11 januari. Svara gärna på den så fort ni har möjlighet. Av de som spelat under hela säsongen, ska nu alla ha blivit kallade till 2 poolspel utöver vårat hemmapoolspel som vi spelade på Råslätt. Vårens sista poolspel spelas på Råslätt 2 februari, dit vi kallar samtliga spelare i laget. Övrig info Vi ledare vill tacka för den första delen av den här säsongen! Vilka framsteg killarna gjort under hösten. De kämpar o sliter på träningar o matcher och vi börjar se att allt vi nöter på träningarna ger resultat. Killarna ska vara jättestolta över sig själva!!! Som ni sett under poolspelen, möter vi en hel del P10-lag. Vi vill vara tydliga med att vi inte anmält laget till P10 poolspel, utan till en medelserie med spel 3 mot 3. Tyvärr framgick det inte att det blandas mellan åldrarna i dessa poolspel, vilket blivit lite olyckligt för vår del. All heder åt killarna som trots det tuffa motståndet sköter sig utmärkt under matcherna. Återigen vill vi gärna att ombyte sker på plats på matcher o träningar för att öka lagsammanhållningen. Vi ser att fler killar börjat göra detta, vilket är jättekul. De lär känna varandra på ett härligt sätt genom den gemenskapen. Seriespelet är ju inte långt borta och då är det viktigt att killarna får tiden tillsammans både innan o efter träning o match. Som sagt kommer alla killar att kallas till poolspelet den 2 februari. Samtliga föräldrar förväntas bidra med olika uppgifter och annat under denna dag. Tveka inte att höra av er om ni undrar över något. // Ledarna
P-10/11 Innebandy
26 dec 2019
0kommentarer
"Boda" förlänger med Hovslätt!
Han kom till Hovslätt 2017 efter att ha öst in poäng i Bodafors. Nu när två och ett halvt år är gjorda i Hovslättsdressen har skyttekungen Markus "Boda" Eriksson beslutat att stanna även nästa år. Boda har hittills spelat 58 tävlingsmatcher i Hovslätts representationslag där han stått för 90 poäng (48 mål och 42 assist) Kontraktet är skrivet över nästa säsong. - En fantastisk julklapp för oss, menar sportchef Emanuel Ambré. Boda har vuxit som spelare under åren hos oss och det känns som han även vuxit fram som en ledartyp för laget. Att vi lyckats förlänga med Boda redan nu visar på att vi vill satsa vidare och ta ytterliggare kliv i våran utveckling, sammanfattar Ambré förlängningen. Vi tog ett snack med Boda för att höra hans syn på det hela. Riktigt kul att du stannar. Vad är den största anledningen till att du känner att du vill köra vidare i Hovslätt? - Jag tycker att det är en proffsig förening och en förening som verkligen satsar. Sedan trivs jag väldigt bra i laget och känner att vi verkligen har någonting på gång. Ta oss gärna igenom hur du upplevt säsongerna hittills. Hur har resan varit för dig? - Det är alltid svårt att komma till ett nytt lag och hitta sin roll och känna av kemin mellan spelare. De två första säsongerna har väl varit mer att hitta sin roll och känna att det funkar. Det har inneburit att försöka komma in i tempot igen och spela på en högre nivå efter ett sabbatsår. Denna säsongen har jag kunnat tänka på andra saker, hittat kemin mellan spelare och fått mycket förtroende i spelet. Det har lett till att jag har utvecklats som spelare och att glädjenivån har ökat. Det känns som du just nu är i riktig harmoni och producerar även en hel del poäng. Vad är nyckeln bakom detta? - Som jag sa tidigare, förtroendet spelar en stor roll. Man känner sig trygg i det man gör och får respons på det. Sen att vi har hittat varandra väldigt bra i femman och man behöver inte springa runt och tänka på var man har varandra. Vi läser av varandra bra i spelet. Sedan känner jag verkligen att det här är den säsongen som har varit roligast. En anledning till det är serien vi hamnade i där vi får möta många derbylag och inte behöver sitta så mycket buss. Vad är målsättningen med fortsatta spelet och vad tycker du Hovslätt bör ha för mål för kommande säsonger? - Målet med denna säsongen är att fortsätta producera och utvecklas och att ha en fortsatt glädje i spelet och gilla det man gör. Lagmässigt är det garanterat att kriga om en kvalplats även denna säsongen. Målet framöver är att bli ett stabilt topplag i division 1 alternativt att gå upp till allsvenskan och få en ännu högre utmaning. Men det är absolut ingen jättebrådska för vi har många unga spelare från egna leden som gör sina första säsonger och som hela tiden utvecklas och kommer in i tempot och spelet. Detta är väldigt fascinerande och kul att vara en del av, avslutar Boda. Vi säger med denna härliga julnyhet GOD JUL till alla och på återseende nästkommande år. Foto: Marcus Vilson
Herrar A-lag SSL
24 dec 2019
0kommentarer
Visa fler nyheter