• Dags för Sibben Cup 3-4/1 - fre-lör

    TACK alla för en väl genomförd höstsäsong - gott att se hur killarna utvecklas på alla plan! Efter jul och nyår bär det av till Sibben Cup i Skövde. Vi spelar fre-lör (3-4/1) likt förra året, detta året siktar vi på att möta andra 08-lag och därför blir det en övernattning likt förra cupen. Vi spelar i klassen P11 - och har 2 lag, Vit och Röd. Hovslätt Svart i samma klass är killar födda 2009. Vårt boende är nu satt till Komvux i Skövde. Gångavstånd till där vi äter och även har fredagsaktiviteten. Adressen är: Vuxenutbildning Skövde, Wennerbergs gata 2, 541 50 Skövde Men vi kommer dag 1 att titta på varandras premiärmatcher för att efter första matchen (lag Röd) röra oss mot boendet. Under Dokument på vår sida hittar ni schema och hålltider för de båda lagen. Det kommer inte vara särskilt lång väntan varken dag 1 eller dag 2, bl a slutar vi i bra tid på lördagen. Vi kommer på fredagkvällen ha en gemensam aktivitet med F08-09 (totalt ca 50 pers) - vi har hyrt en lokal (Equmeniakyrkan Skövde) där vi kommer ha godis, chips, dricka, film, lagsnack, nån tävling samt kvällsmacka. Finns det några föräldrar som är uppe i Skövde och vill hjälpa oss med att köpa och rodda fram ovan till ca kl 19.00 så vore vi oerhört tacksamma, även nån som runt 21.30-22.00 kan städa rent efter oss? Vilka ställer upp och hjälper till? Kommentera isåfall nedan på denna nyheten. Man får ha med mobil på cupen men ingen får använda den under dagarna utan då umgås vi och har roligt samt stärker lagkänslan. Om ngn av grabbarna behöver ringa akut så har vi ledare mobil. Däremot kommer de att behöva mobil på kvällsaktiviteten samt att alla kommer att få ha den en stund innan läggning om de vill. Lag Vit (Samuel och Viktor) 1. Alvin Henriksson (målvakt) 2. Milian Tellbom 3. Elias Johansson 4. Noah Byrmo 5. Noel Lindahl 6. Aron Hesse 7. Pontus Vristel 8. Leo Fransson 9. Noah Gustafsson 10. Erik Sandell 11. Melvin Berner 12. Wille Haeggman Lag Röd (Mattias och Claes) 1. Olle Almén (målvakt) 2. Sigge Mellberg 3. Leo Magnusson 4. Benjamin Wendel 5. Tobias Huuhka 6. John Smedberg 7. Albin Sjöberg 8. Viktor Andersson 9. Melker Lindén 10. Nicholas Wagner 11. Marcus Krause 12. Albin Borg 13. Viggo Borrman Vill också påminna er föräldrar att om ni inte är med i Skövde och ert barn behöver skjuts mellan matcher och till/från Skövde så behöver ni synka det med varandra (samma matchgrupp). Tveka inte att höra av er till nån av oss ledare om det är några oklarheter eller nåt vi missat! P-0809 Innebandy 22 dec 2019 19kommentarer
  • Skön seger borta mot Solfjäderstaden innan julledigheten

    Hovslätt åkte upp till ett fullsatt Motala sporthall där Solfjäderstaden imponerande lyckats locka över 1500 åskådare till söndagens drabbning. Solfjäderstaden kom ut starkt och skapade lägen direkt och man lyckades även få med sig 1-0 redan efter 48 sekunders spel. Det kändes som detta blev en väckarklocka för Hovslätt som jobbade sig in i matchen. Man kunde snabbt reducera och kunde därefter gå ifrån till 1-4 efter första perioden. Detta trots en missad straff. Hovslätt gick även upp till 1-5 i andra perioden innan Solfjäderstaden började hämta ikapp försprånget. I början av tredje perioden reducerade de till 4-5 och matchen stod då och vägde. Dock kunde Hovslätt via ett kliniskt powerplayspel avgöra matchen när Marcus Hamrin prickade in både 4-6 och 4-7 i numerärt överläge. Hovslätt gjorde 4 mål på 4 powerplay vilket lade grunden till en fin skalp på bortaplan inför juluppehållet. Detta innebär att Hovslätt återfinns på tredje plats inför juluppehållet och man skapar även en liten lucka ner till Solfjäderstaden i och med dagens seger. Såhär upplevde Marcus Hamrin matchen. Det var rejält med publik på matchen idag, över 1500 personer. Hur påverkade det oss? - Det kändes bara bra. Det är inte ofta man ser den publiksiffran i div1. Jag tycker inte de påverkade oss så mycket utan det var mest bara kul. Efter ett snabbt baklängesmål reser vi oss och har med oss 1-4 efter första perioden. Vad gör vi bra där? - Jag tycker framförallt att vi håller ett bra tålamod i försvaret och sen är vi effektiva framåt. De tog sig sedermera närmare och det stod 4-5 innan du själv kunde punktera matchen med 2 mål i PP. Ett powerplay som kändes glödhett idag, 4 mål av 4 möjliga försök. Hur kändes det att få sätta de sista spikarna i kistan? - Det kändes självklart bra. Jag tycker vi har haft ett bra lir i PP hela säsongen. Och nu blir det julledigt med 3 pinnar på kontot, vad ska du hitta på för att fira segern och därefter julen? - Det blir att ta det lugnt och fira jul med familjen. Vi tackar Hamrin för de svaren och önskar alla våra spelare, ledare, ideella krafter, supportrar och läsare en riktigt GOD JUL! Foto: Marcus Vilson Herrar A-lag SSL 22 dec 2019 0kommentarer
  • Bortamatch Vimmerby sön 22/12 - kl 11.00

    Årets sista match spelas nu på söndag 22/12, borta, i Vimmerby - det laddar vi för! Det tar ca 1,5 tim till Vimmerby Vimmerby vs Hovslätt 1 Plats: Vimmerby sporthall Matchstart: kl 11.00 Samling: kl 10.15 Ledare: Viktor och Samuel Spelare 1. Oscar M (målis 07a) 2. Leo F 3. Pontus V 4. Aron H 5. Leo M 6. Noel L 7. Melwin B 8. Mille T 9. Albin S 10. Melker L 11. Nicho W P-0809 Innebandy 20 dec 2019 2kommentarer
  • Sista träningen innan jul

    Träningen 21/12 blir säsongens sista träning. Som traditionen bjuder tänkte vi att föräldrar gärna får vara med på träningen, så byt gärna om och ta med en klubba så kör vi lite övningar tillsammans samt låter tjejerna spela mot föräldrarna. (Eftersom det är helgen innan jul så förstår vi att inte alla har möjlighet att komma.) Efter lovet drar vi igång igen 11/1. F-12 Innebandy 20 dec 2019 0kommentarer
  • Månsarp vs HIK 2 - FRE 20/12 kl 17.00

    MÅNSARP Plats: Flahult, Norrahammar sportcenter Matchstart; 17:00 Samling; 16.15 Ledare; Emma, Samuel, Mattias Laget 1. Alvin H (målis) 2. Elias J 3. Albin B 4. Erik S 5. Marcus K 6. Melwin B 7. Noah B 8. Noel L 9. Noah G 10. Viktor A 11. Wille H Är ni sjuka, skadade eller inte haft möjlighet att träna i veckan så ber vi er höra av er för en dialog om denna och söndagens match! P-0809 Innebandy 18 dec 2019 1kommentar
  • Restaurangchansen

    Vi kommer denna säsong sälja Restaurangchansen, både häften och appar. Priset är 260 kr. Alla spelare skall sälja minst två var, som går till klubben. I övrigt kan ni sälja hur många ni vill där 130 kr stannar som förtjänst i vårat lag. Föreningar brukar vara tidigt ute och sälja/boka kunder. Gå därför så snart som möjligt ut med denna info till alla spelare/föräldrar även om inte häftet kommer ut förrän i slutet av januari. Info om innehållet finns på www.restaurangchansen.se. Intressant att notera är att Intersport är med denna gången. I början av januari ska resp lag meddela hur många häften och appar vi vill beställa. Häften/appar kommer att anlända runt 6 februari. Svara på detta meddelande senast 7 januari, med namn och antal häften / appar ni vill beställa. // Ledarna P-10/11 Innebandy 18 dec 2019 17kommentarer
  • Visa fler nyheter