• Träningsmatcher mot Månsarp

    På lördag är det dags för träningsmatcher mot Månsarp. Vi spelar på Hovslättsskolan. Vi samlas vid 8:00, byter om till matchtröjor, kör lite uppvärmning och sen startar matcherna 8:30. Det uppskattas om några kommer lite tidigare och hjälper till med sarg och sånt. Jag har skickat ut en kallelse via laget-sidan och vill att alla svarar på den, både om ni kommer eller inte kan. Ser ni inte kallelsen så hör av er till Jonatan. Svar önskar vi senast på torsdag så att vi kan planera lagen. F-12 Innebandy 2 dec 2019 0kommentarer
  • Storseger i sista matchen i D-hallen

    D-hallen har varit Hovslätts hemmaborg i ungefär 14 år, och igår spelades den sista matchen där för herrarnas räkning. Till nästa hemmamatch kommer vi att flytta in i nybyggda A-hallen och därifrån skriva nya kapitel i vår historia. På tal om nyskrivna kapitel så skrev Hovslätt igår historia genom att slå Växjö IBK U med hela 17-3. Detta är den största segern i division 1 sammanhang för Hovslätts herrar. Vi sammanfattar det som en fantastiskt fin avslutning på eran i D-hallen. Målskyttar i matchen: Marcus Hamrin x2 Hampus Ekman x2 Kim Högdahl x2 Linus Lann Hampus Grundel Ola Hyltén x4 Adam Bäck x2 Simon Eriksson x2 Markus Eriksson I och med detta tog vi ett snack med skadade Tobias Magnusson. Vi pratade om matchen, hans skada och det faktum att D-hallen alltid genom hela hans karriär varit hans hemmaborg. Hur är det med dig, och hur går det med skadan? - Det går väl någorlunda åt rätt håll i alla fall. Jag räknar med att börja träna ganska snart. Vilket såklart ska bli roligt efter några månader av rehab. Sedan får vi se om det håller eller inte. Du har fått stå med som ledare i några matcher, och även igår. Vad har du att säga om matchen? Hela 17-3. - Ja precis, den stora insikten där är hur mycket mer nervöst det är att stå vid sidan. Matchen igår var ju såklart en fin träff ifrån vår sida. Det var tydligt att det fanns många revanschsugna grabbar efter den tunga förlusten i förra omgången. Sedan blir det ju väldigt stora siffror, min känsla var ganska tidigt att vi var väldigt effektiva, vilket vi såklart var också. Men vi tar oss till väldigt klara och bra lägen vilket gör att jag tycker ändå att effektiviteten var befogad. Det känns som vi är stabilare i år i prestationen och som vi börjar träffa rätt i spelet. Vad har vi förändrat och förbättrat iår? - Jag håller väl med dig till viss del. Samtidigt så tycker jag att vi pendlat ganska mycket i prestation. Framförallt i delar av matcher. Kollar man däremot till helheten så har du såklart en poäng i att vi hittat ett sätt att bli lite jämnare. Bortsett ifrån matchen mot Hovshaga kanske så har vi ju varit nära poäng även i de matcher vi förlorat. Vi har såklart gjort massvis med saker annorlunda, men när det kommer till vad som gör att vi håller matcher jämna så är nog svaret så tråkigt som att vi höjt oss några procent iår när det kommer till hårt slit över hela banan. Detta var ju även sista matchen i D-hallen. Du berättade för mig att du egentligen bara har haft D-hallen som hemmaplan i din karriär. Hur är känslan att det numer kommer spelas hemmamatcher i en helt ny hall? Är det med blandade känslor? - Ja, exakt. D-hallen har varit mitt hem i många år. Som spelare blev det ju ett tråkigt avsked eftersom kvalförlusten mot Nykvarn blev min sista match där. Desto skönare då med lagets sista tillställning såklart. Jag kommer absolut att sakna D-hallen, en bra hall för oss som behöver lite mer tid på oss. Men det ska såklart bli kul att kliva in i en helt ny och fräsch hall. Det känns dessutom som att den nya kommer bli bättre för oss sätt till läktare och sådant. D-hallens storlek gör ju att det kan bli svårt att känna någon vidare puls ibland. Och för alla oss som undrar, när är du tillbaka på planen? - Vi får se, jag skyndar långsamt. Men förhoppningsvis relativt snart i alla fall. Stort tack för det Tobbe, vi hoppas att få se dig snart på planen igen. Nästa match spelas på bortaplan mot Kalmarsund Ungdom den 7e december. Foto: Richard Johannesson Herrar A-lag SSL 1 dec 2019 0kommentarer
  • Dubbla matcher mot Nässjö på lördag 30/11

    På lördag 30/11 är det återigen dags för dubbelmöte - denna gången mot Nässjö. Även om det står annan hall på en av matcherna så spelas de båda matcherna i samma hall = Handskerydsskolan. Ingång vid ena kortsidan. Vi kommer dela på samma omklädninsgrum för båda våra lag. Handskerydsskolan Nässjö Södraskogsvägen 15 57139 Nässjö Är alla spelare pigga och krya så är det nedan killar som ställer upp för match. Match 1 - Nässjö 07 vs HIK 08/1 Matchstart; 10.00 Samling; kl 09.15 Ledare; Mattias och Viktor Laget 1. Alvin Henriksson 2. Emil Olsson 3. Isak Öhrstedt 4. John Smedberg 5. Leo Fransson 6. Milian Tellbom 7. Noah Gustafsson 8. Olle Almén (målvakt) 9. Pontus Vristel 10. Tobias Huuhka 11. Viktor Andersson Match 1 - Nässjö 08 vs HIK 08/2 Matchstart; 12.00 Samling; kl 11.15 Ledare; Mattias och Claes Laget 1. Alvin Henriksson (målvakt) 2. Aron Hesse 3. Elias Johansson 4. Isak Brodén 5. Leo Magnusson 6. Melker Lindén 7. Melvin Berner 8. Nicholas Wagner 9. Noah Byrmo 10. Noel Linddahl 11. Sigge Mellberg 12. Viktor Andersson Hör av er nedan om ni inte kan vara med på nån av matcherna! P-0809 Innebandy 28 nov 2019 4kommentarer
  • Kollaps i tredje perioden fällde Hovslätt

    En dag som började så bra för Hovslätts del förändrades snabbt till en mardröm. Åby kunde till slut ta hem segern med 8-10 genom att vinna sista perioden med hela 1-9. Hovslätt lyckades efter att Åby vänt matchen till 7-8 kvittera till 8-8 med 2 minuter kvar att spela. Dock fick Åby in 8-9 bara sekunderna senare och slutresultatet fastställdes senare i tom kasse. Periodsiffrorna blev (1-0,6-1,1-9) Målskyttar i Hovslätt: Markus Eriksson 4 Hampus Grundel Filip Larsson Ola Hyltén 2 Vi hör vad "Boda" har att säga om fighten. Förlust 8-10. Det trodde man inte efter 2 perioder. Kan man göra någon analys av vad som händer i tredje perioden? - Jag vet inte, det är jättesvårt att analysera detta så tätt inpå. Tror att mycket beror på att vi går ut i tredje perioden och tror vi är världsmästare. Vi börjar fuska och håller inte våra positioner. Jag känner igen symptomen sen föregående säsonger tyvärr. Hur går tankarna när något sådant händer och vad försökte ni göra för att komma ur den negativa spiralen som blir? - Under matchen gör vi inget speciellt tyvärr, det är lite som att man bara går och väntar och väntar istället för att sätta stopp för det tidigt. Det var något jag saknade igår. Det går inte gå ner från 100% hårt arbete till 75% mot ett topplag, då förlorar man trots stor ledning. Men om man tar det från början, första och andra perioden är kanske bland det bästa laget presterat, vad är det vi gör bra under den perioden? - Vi sätter hela gameplanen helt enligt ritning och får energi från utdelningen. Det är otroligt jobbigt och tråkigt att lira i Åby vid detta tillfälle. Ungefär lika tråkigt för oss i Hovslätt under sista perioden. Du står för 4 mål och en 1 assist. Känns formen på topp eller finns det ännu mer att hämta? - Det finns absolut mer att hämta, det gäller bara att man jobbar 100% hela tiden så kommer chanserna. Vad går ändå att ta med sig från dagens match till nästa helg? - Det vi kan ta med, kanske låter sjukt konstigt att säga, men det är att vi gör 2/3 bra idag. I många matcher räcker det men inte mot ett lag som Åby tydligen. En läxa som nästa motståndare ska få smaka på nästa vecka. Det får vi hoppas "Boda" har rätt i. Nästa helg kommer Växjö IBK U på besök i D-hallen. Foto: Marcus Vilson Herrar A-lag SSL 24 nov 2019 0kommentarer
  • Summering Sävsjö-matcher + påminnelse om träningsnärvaro

    Vi hade ju förmånen att idag välkomna 2 olika Sävsjö-lag hos oss. Målsnåla matcher med en helt ok defensiv, dock 2 olika matchbilder med helt olika motstånd. Fantastisk bra insats i en tät match 1 mot ett tufft och äldre motstånd. I match 2 räknade vi inte skotten men vi fick till mycket öppna chanser och skott på mål men lyckades inte fullt ut få hål på en storspelande målvakt hos Sävsjö. Nedan ser ni hur det gick och hur vår passningsstatistik är fördelad. Match 1 mot Sävsjö 07/08 3-4 (2-2, 1-2, 0-0) P1: 45 P2: 57 P3: 47 Match 2 mot Sävsjö 08 4-4 (1-1, 2-1, 1-2) P1: 53 P2: 77 P3: 56 Påminnelse om träningsnärvaro Innan säsongen gick vi igenom och kom överens om följande gällande träningsnärvaro för att spela match. - 2 av 3 träningar per vecka för att spela match - 1 av 3 träningar per vecka för att spela match (om man har annan vinteridrott, bandy/hockey) Vi vill självklart att alla killar ska träna så mycket de har möjlighet till - för de som har hög träningsnärvaro ser vi en positiv utveckling både innebandymässigt och även i sin resa som go lagkamrat i en samarbetande grupp där man känner varandra. När vi nu summerar närvaron över perioden fom 30/9 (då fotbollen avslutats) så finns det några vars träningsnärvaro inte når upp till de nivåerna vi kommit överens om. Vi kommer de närmaste dagarna höra av oss till de föräldrar vars killar inte tränat tillräckligt för att spela match kommande veckor. Hör gärna av er till Viktor Fransson eller Mattias Andersson om ni vill bolla något runt just träningsnärvaron. P-0809 Innebandy 23 nov 2019 0kommentarer
  • Poolspel P12 söndag 24/11

    Lite info kring morgondagen för er som spelar: Spelschema (vårt lag): 11.30 Hovslätt P12 - Gnosjö P11 12.20 Tenhult P11 - Hovslätt P12 13.10 Skillingaryd P10/11 - Hovslätt P12 Samling 10.45 på Stadsgården. Som vanligt gäller vita shorts o strumpor, IB-glasögon, klubba. Matchtröja delas ut innan match. OBS!! Ingång från sidan av entrén. Ingen kiosk på plats. Lycka till! / Anders P-10/11 Innebandy 23 nov 2019 0kommentarer
  • Visa fler nyheter